Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Mennyire hatnak rád a reklámpl...

Mennyire hatnak rád a reklámplakátok, vagy internetes reklámképek? Volt már, hogy valamit emiatt vásároltál, vagy emiatt változtattál a külsődön? Mit?

Figyelt kérdés

ma 11:25
 1/10 anonim ***** válasza:
Volt már, hogy egy új telefon létezéséről egy reklámból értesültem, majd utánaolvastam és megvettem.
ma 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Most nyilván hat mindenkire az, hogy valaminek a nevét napi 20x látja-e kiírva vagy nem. Megvenni nem emiatt fogom persze, nem fogok diétás joghurtot venni ha nincs rá szükségem csak, mert az arcomba tolják, de ha diétás joghurtra vágynék, akkor lehet, hamarabb venném meg a reklámozottat mint a nem reklámozottat, ha amúgy minden más, számomra fontos paraméterük egyezik. Ez nem feltétlenül tudatos, de pszichológiai tény, hogy az ember hamarabb választja az ismerőset mint az ismeretlent.
ma 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 Katona Dius ***** válasza:
80%
Semennyire. Sőt, ilyenkor minidg hallom nagyapám hangját a fejemben, hogy "olyan szar, hogy reklámozni kell, különben nem vinné a kutya se". És van igazság benne, sokszor tapasztaltam, hogy az agyon reklámozott cucc rosszabb, mint egy kevésbé felkapott. Nem minden esetben, de futottam már ilyenbe. Így inkább engem eltántorít sok esetben a reklám, hogy na az egy olyan dolog, amit fenntartásokkal kell kezelni.
ma 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim válasza:
Sosem voltak rám hatással a reklámok. Nem az alapján vásárolok.
ma 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Aktívan kerülöm a reklámokat, a plakátokat nem nézem, neten is használok adblockert és/vagy előfizetek inkább.

Vásárlásnál inkább márkahűség és/vagy vélemények alapján döntök.

ma 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Soha nem befolyásolt, nem vettem semmit reklám miatt. Ha teleplakátolnák a várost vmivel akkor sem érdekelne mert nem érdekelnek a hypolt cuccok, egyedibb dolgokat szeretek amiket magamnak keresek ki.
ma 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Ahogy korábban írták, nekem is volt pont mobiltelefonnal hogy évek óta halogattam a cserét, majd az évek óta kinézett mobiltelefon pont a lélektani határ alatt jött szembe egy plakáton mint végkiárusítás.

Viszont ebben az esetben én úgy gondolom hogy eleve nem meggyőzött a vásárlásról, pusztán tájékoztatott arról hogy a várt lehetőség kínálkozik.


Ezért is hatalmas biznisz az adatokkal kereskedés mert ha célozni tudod a reklámokat olyan embereknek akik a viselkedésükkel arra adnak okot hogy eleve érdekeltek a dologban, úgy sokkal kevesebb befektetéssel sokkal több eladást generálsz.


A nagy szórású reklámplakátnak és az általános TV reklámnak más miatt van értelme. Az tudat alatt hat, imprinting-el. Az evolúció nem a mai világra fejlesztette ki az agyad hanem az őskorra. Ott ha valami újdonsággal találkozol teljesen logikus hogy szkeptikus vagy vele, míg ha van mellette egy megszokott, ismert alternatíva akkor az biztonságosabbnak érződik. Tegyük fel hogy te egy ősember vagy. És van 2 élelmiszer forrás elötted. Az egyiket etted már korábban, biztos vagy benne hogy ha nem is a legfinomabb, de nem mérgező. A másik pedig ismeretlen. Lehet a legjobb dolog a világon, de lehet mérgező is. Biztonságosabb a már ismert ételt elfogyasztani. Na a reklámok egy részének az a célja hogy a mintákkal, logókkal, színekkel és szlogenekkel, ezt az ismerettséget felépítse. A mosószer reklám célja nem az hogy te azonnal menj és vegyél mosószert. Hanem hogy mikor ott állsz a bevásárlóközpontban a polc elött akkor az agyad felismerje a márkát és azt mondja hogy "ez jó, biztonságos, vegyük ezt, ebben nincs rizikó". Mindegy hogy tudatosul-e hogy a reklámból emlékszel rá vagy sem. Az agyad az ismert dolog felé fog vonzani. Persze ez nem 100%-os. Ha például a másik jóval olcsóbb és az árérzékenységed magasabb mint ez az effekt, akkor nyílván nem fogja felülírni. De nem is kell. Elég ha azokat átbillenti akik vacilálnak.

Amúgy rengeteg túrista pont emiatt az otthon már bejáratott gyorséttermi láncában étkezik akkor is ha külföldön nyaral. Ismert, kockázatmentes, tudja mit kap. Lehet a szomszéd étteremben fele áron kap dupla olyan jó helyi ételt. De az rizikó, a meki meg ismert és biztos.

ma 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Mindig olyan dolgok hirdetéseit látom, amihez vagy semmi közöm, vagy teljesen esélytelen anyagi szempontból, hogy tudjak olyat vásárolni, szóval nem igazán. Többnyire élelmiszereket vásárolok, de azoknak nem látom sehol a reklámját.
ma 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Ha reklámoznak újfajta élelmiszert olyan kategóriában, amit amúgy is szoktam venni (pl csoki igen, tofu nem), akkor jó eséllyel megkóstolom, szeretem az újdonságokat. Ha nem reklámozzák, akkor is megkóstolom, csak kisebb eséllyel veszem észre.
ma 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Vannak cégek, amiket kifejezetten az idióta reklámozás miatt nem választok. Ilyen pl az összes YouTubeos sz@r. Ezek mind már annyiszor felkú.rták az agyamat, hogy már elvből nem.



Aztán vannak olyanok, amik alapból szimpatikusak, amúgy is vettem volna dolgokat tőlük. Ezek annyira nem zavarnak, néha átnézem a katalógust. De csak mert nem tolakodó.

Nagyon kicsi a tolerancia szintem ilyen téren. Ne villogjon, ne legyen idegesítõ, ne állítson meg, ne legyen hülye hangja.

ma 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!