Mennyire hatnak rád a reklámplakátok, vagy internetes reklámképek? Volt már, hogy valamit emiatt vásároltál, vagy emiatt változtattál a külsődön? Mit?
Aktívan kerülöm a reklámokat, a plakátokat nem nézem, neten is használok adblockert és/vagy előfizetek inkább.
Vásárlásnál inkább márkahűség és/vagy vélemények alapján döntök.
Ahogy korábban írták, nekem is volt pont mobiltelefonnal hogy évek óta halogattam a cserét, majd az évek óta kinézett mobiltelefon pont a lélektani határ alatt jött szembe egy plakáton mint végkiárusítás.
Viszont ebben az esetben én úgy gondolom hogy eleve nem meggyőzött a vásárlásról, pusztán tájékoztatott arról hogy a várt lehetőség kínálkozik.
Ezért is hatalmas biznisz az adatokkal kereskedés mert ha célozni tudod a reklámokat olyan embereknek akik a viselkedésükkel arra adnak okot hogy eleve érdekeltek a dologban, úgy sokkal kevesebb befektetéssel sokkal több eladást generálsz.
A nagy szórású reklámplakátnak és az általános TV reklámnak más miatt van értelme. Az tudat alatt hat, imprinting-el. Az evolúció nem a mai világra fejlesztette ki az agyad hanem az őskorra. Ott ha valami újdonsággal találkozol teljesen logikus hogy szkeptikus vagy vele, míg ha van mellette egy megszokott, ismert alternatíva akkor az biztonságosabbnak érződik. Tegyük fel hogy te egy ősember vagy. És van 2 élelmiszer forrás elötted. Az egyiket etted már korábban, biztos vagy benne hogy ha nem is a legfinomabb, de nem mérgező. A másik pedig ismeretlen. Lehet a legjobb dolog a világon, de lehet mérgező is. Biztonságosabb a már ismert ételt elfogyasztani. Na a reklámok egy részének az a célja hogy a mintákkal, logókkal, színekkel és szlogenekkel, ezt az ismerettséget felépítse. A mosószer reklám célja nem az hogy te azonnal menj és vegyél mosószert. Hanem hogy mikor ott állsz a bevásárlóközpontban a polc elött akkor az agyad felismerje a márkát és azt mondja hogy "ez jó, biztonságos, vegyük ezt, ebben nincs rizikó". Mindegy hogy tudatosul-e hogy a reklámból emlékszel rá vagy sem. Az agyad az ismert dolog felé fog vonzani. Persze ez nem 100%-os. Ha például a másik jóval olcsóbb és az árérzékenységed magasabb mint ez az effekt, akkor nyílván nem fogja felülírni. De nem is kell. Elég ha azokat átbillenti akik vacilálnak.
Amúgy rengeteg túrista pont emiatt az otthon már bejáratott gyorséttermi láncában étkezik akkor is ha külföldön nyaral. Ismert, kockázatmentes, tudja mit kap. Lehet a szomszéd étteremben fele áron kap dupla olyan jó helyi ételt. De az rizikó, a meki meg ismert és biztos.
Vannak cégek, amiket kifejezetten az idióta reklámozás miatt nem választok. Ilyen pl az összes YouTubeos sz@r. Ezek mind már annyiszor felkú.rták az agyamat, hogy már elvből nem.
Aztán vannak olyanok, amik alapból szimpatikusak, amúgy is vettem volna dolgokat tőlük. Ezek annyira nem zavarnak, néha átnézem a katalógust. De csak mert nem tolakodó.
Nagyon kicsi a tolerancia szintem ilyen téren. Ne villogjon, ne legyen idegesítõ, ne állítson meg, ne legyen hülye hangja.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!