Ki ez a Bochkor, hogy ennyire isteníti ez a média??
főleg az átlag proletárok körében népszerű, illetve az egyszerűbb nők szeretik az ilyen Bochkor-féle nagyszájú embereket.
Irodában kénytelen vagyok hallgatni, és hát..nagyon nehezen viselem el én is Bochkort:
-egy teljesen átlagos képességű ember, aki akkora állatságokat hord össze, mint pl. „a makk a makkfán terem” meg „miért gond, ha vállalkozónak a legfontosabb, h BMW-je legyen?”, mégis minimum zseninek képzeli magát.
Humora szerintem sincs, rohadt pof_ja viszont igen. Amilyen stílusban beszél pl. a biciklisekről, csodálom, hogy még nem verték össze.
Viszont Bochkor helyett nem tudnék más rádióst mondani, akit szívesen hallgatnék, nem is hallgatok rádiót az irodán kívül.
Bochkor Gábor karrierje a 80-as években indult azzal, hogy az 1986-ban induló, akkor még német nyelven sugárzó, állami Danubius rádió egyik munkatársa lett.: https://www.youtube.com/watch?v=7zpCkB1nwHw A Danubius akkor még "a magyar rádió kereskedelmi adása" volt, az első kereskedelmi (jellegű) rádió volt, tehát mondhatjuk, hogy Bochkor Gábor ott volt a magyar kereskedelmi rádiózás születésekor.
A valódi hírnevet az hozta meg neki, amikor a 90-es évek közepén elindították a Danubius Cappuccino című reggeli műsorukat, ami az addigi reggeli műsorok közül azzal tűnt ki, hogy humoros, könnyed volt, egy amolyan reggeli show. Ebben óriási szerepe volt, bár nem ő találta ki a műfajt, csupán honosította. Később a Danubius tényleges kereskedelmivé (és országossá) válásával és a Sláger rádió elindulásával "át tekert" a Sláger rádióra és elindították a Bumerángot, ami a Cappuccinóval ellentétben már nem csak nyugatias, humoros műsor volt, hanem a nyugati morning show-k teljes hazai adaptációja. Például a Bumeráng szignáljai is honosítottak voltak, nem itthoni termékek:
Ez a műsor annyira bejött, hogy gyakorlatilag a 2000-es években olyan mértékben piacvezetővé vált, hogy a Danubiuson hosszú évekig nem találták az ellenszerét. Akik akkoriban hallgattak rádiót, talán emlékeznek, hogy Sebestyén Balázs is megbukott ellenük az első próbálkozásával. Neki a második jött be 2009-ben Danubius Pirítós néven. A mai formáció Ferivel és Janival akkor alakult ki. Bár még ezzel sem igazán tudták befogni a Bumerángot, de jött 2009 év végén a nagy rádiós váltás (Danubius---> Class FM, Sláger rádió---> Neo FM), amiből ők jöttek ki jobban, több okból is. Utána fej-fej mellett ment a két műsor (mindegyik piacvezetőnek tartotta magát), amíg 2012-ben a Neo FM csődbe nem ment és a Bumeráng elhallgatott. 2014-től a Music FM-en vezette az Önindítót, de ez már nem volt annyira sikeres. Most az országos Retro rádión kapott újra lehetőséget (az egykori Danubius frekvenciáin) reggeli műsort csinálni és gyakorlatilag újra piacvezetővé vált. Én a 90-es években nagyon bírtam, később már kevésbé, viszont azt, hogy a magyar kereskedelmi rádiózás talán legnagyobb és legismertebb figurája, nem lehet elvitatni tőle. Megosztó személyiség, de éppen ezért is tud sikeres lenni.
A kereskedelmi rádiók fő célja a profit szerzés. A nagyobb profitot úgy tudja elérni, hogy ha minél nagyobb és stabilabb hallgatótábora van, mert így tud több reklámot drágábban értékesíteni. Ez pedig úgy jön össze, ha olyan zenét játszik, ami a legtöbb hallgatójának tetszik, vagy ha nem is kimondottan tetszik, de meghallgatja (nem elkapcsolás faktor). Minél nagyobb egy rádió hallgatótábora, annál kevesebb ilyen zene van.
Elvileg a rádiók folyamatosan kutatják, hogy melyik zenék népszerűbbek és melyikek kevésbé. Illetve azt is, hogy melyik zene túlzottan megosztó. Erre az egyik jó példa volt Majkától a Belehalok, ami YT-on nagyot ment, a rádiókba mégsem lett felkapott. Mert igaz, hogy akik Majkát és azt a fajta zenét szeretik, azoknál nagy siker volt, de sokaknál megy úgymond elkapcsolási faktor volt. Helyette sokkal biztonságosabb 943762. alkalommal is lejátszani a Republictól a Szállj el kismadarat, mert bár már rongyosra lett játszva, de még mindig kevesebben kapcsolnak el miatta az adott rádióról.
Ennek viszont az az oka, hogy 2010 óta fokozatosan leépült a verseny a kereskedelmi rádiók között, mivel gyakorlatilag az összes ugyanahhoz a tulajdonosi körhöz köthető. Így a zenei szerkesztők is elkényelmesedtek és a bizonytalan helyett túlzottan a biztos (de unalmas) felé mennek. Van az a párszáz dal, amivel nagyon mellé lőni nem tudnak és azok szólnak szinte folyamatosan.
Érdemes belehallgatni online rádiókba, ott azért más a helyzet.:)
Sokat elmond az országról, hogy az a kivénhedt, beképzelt médiabohóc még mindig az egyik legnépszerűbb rádiós műsorvezető.
Melóhelyemen szól a Bochkor. Azt most hagyjuk, hogy a csávó egyszerű, mint a szög. Biztos vagyok benne, hogy még a híreket sem olvassa el, olyan szinten tájékozatlan minden témában.
A nagyobb baj vele, hogy egy tipikus pénzes proli, aki megrekedt a múltban. 2023-ban arra büszke, hogy nem érdekli a környezetvédelem, mindenhova kocsival jár,a bicikliseket szidja, szemét kajákat zabál, transzneműeken, sziámi ikreken élcelődik stb.
Az ilyen suttyókat inkább el kéne dugni, nem rádióban mutogatni. Elképesztő, hogy nem a polcokat tölti fel egy tescoban, hanem millókat keres műsorvezetőként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!