Az emberek miért zárkóznak el az indie dolgoktól (független)? (Pl. Játék, film)
Játszottam anno párral, vagy jó volt de 5 óra. Vagy szar de rendes idő.
A művészfilmek meg többet akarnak magukba látni mint amik.
Indi zenéket viszont szeretem valamennyire. Szokott jó lenni
indie játékokból sok elég xar minőség, vagy épp minőségre mondhatni jó, de mellette erőforrást zabál elég durván, akár 5-6-10x annyit eszik, mint enne
én szintén indie fejlesztő vagyok, hobbi szinten játékokat fejlesztek, sok dologhoz nem értek, de néha csodálkozom, hogy 1-1 alap dolgot, hogy eltudnak cseszni olyan játékfejlesztők akik nem ma kezdték és nem keveset kerestek ezzel már
a fanmade filmek néha még odaverik a sok száz milliós minőséget is, de nem ez az általános
Mert nem ismerik.
Mondjuk egy indie játékról hol hallana az ember? Persze, én felmegyek Steamre vagy Gog.com-ra, vagy éppen itch.io-ra, és válogathatok. De pont azért, mert ezeket nem tolják a "fogyasztó" képébe, ezért kevesebben fogják megismerni. A többség nem fog kutakodni. Azokból választ, ami a szeme előtt van. Meg ugye a marketing. Nem véletlenül tudnak a reklámok működni. Amiről többet hallanak, arról akaratlanul is pozitívabb kép alakul ki bennük.
A másik ok, hogy az indie játékok nem divatosak. Mik most a slágerek? Közel valósághű FPS-ek, közel valósághű akció-kalandjátékok, meg többmilliós felhasználói bázisú MMO-k. Utóbbival egy indie játék eleve nem tud versenyezni, hiszen pont azért, mert nem áll mögötte egy hatalmas marketing-gépezet (és rengeteg pénz), nagyon jó esetben is csak szép komótosan tudna annyi játékost magához vonzani, mint amennyit egy agyonreklámozott konkurense.
Aztán az sem véletlen, hogy pl. a GTA V kiadása annyi volt, amennyi. Nem mindegy, hogy dollármilliókból, vagy kéthavi átlagfizuból kell-e valamit megoldani. Nagyon korlátozottak az erőforrásai egy indie fejlesztőnek, és ez nagyon behatárolja a lehetőségeit.
Ettől persze lehet jó egy indie játék. Csak jellemzően nem tudja a tömegeket megcélozni.
#3: "de mellette erőforrást zabál elég durván" -- én mondjuk az extrém erőforráshasználatot pont, hogy nem az indie játékoknál tapasztalom. ;-) Van köztük pár, amelyiknek tényleg indokolatlanul nagy a hardverigénye, de a többségre nem ez a jellemző. Általában nem indie cuccok miatt szokott az ember fejleszteni a hardverén. ;)
Filmeknél meg szintén nem mindegy, hogy milyen közönséget céloznak meg, és hogyan. Nem mindegy, hogy egy látványra és effektekre kihegyezett, minden nézőcsalogató trükköt bevető produkcióról van-e szó, ami mögött dollármilliók (milliárdok) vannak, vagy egy egy amatőr csoport önmegvalósításáról. Láttam jópár érdekes független filmet, de egyszerűen a Rambón meg Való Világon szocializálódott tipikus tévénézők érdeklődési körétől mindegyikük igen messze áll.
Az meg, hogy úgy szidnak valamit, hogy nem ismerik, tipikus primitív szokás. Ennek is megvan a maga pszichológiája, egyfajta védekező mechanizmus az ismeretlentől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!