Ha a kisebbségeknek megvan a lehetőségük arra, hogy beintegrálódjanak a társadalmunkba, és ne a segélyen éljenek, akkor hogyan lehetséges az, hogy az egyetemeken ezen román száma a 0-hoz közeli?
Ugyanúgy megadatott számukra is az esély, hogy komolyan vegyék az iskolákat, hogy tanuljanak, mégis elenyésző azok száma, akik ténylegesen érdeklődnek a tanulás iránt.
Miért nem működne Magyarországon az, hogy ne a mennyiség, hanem a minőség alapján járjanak a különféle segélyek és adományok, és azon kisebbségieket támogassák csak ezen pénzekből, akik általános-középiskolai tanulmányaik során korrekten teljesítenek, és a későbbiekben is kapjanak pénzt, ha jó szakembernek tanulnak, vagy egyetemre terveznek menni?
Persze, a lehetőségük meg van...
Csak épp a környezet amiben felnőnek azt mutatja számukra, hogy lopni, csalni, verekedni, korán teherbe esni, stb..
Itt nem azzal van a gond, hogy ne lenne meg a lehetőségük, hanem hogy a társadalom, a réteg, amiben élnek, visszahúzza őket.
Miért akarnának továbbtanulni..sőt, miért is akarnának egyáltalán tanulni, ha azt látják, hogy a közvetlen környezetükbe senki sem teszi, megélnek úgy is, számukra ez a normális és valós világ.
Persze, kivételek mindenhol vannak, de ahol nem adatott meg a családi körülmény, ami ehhez kell, ott szinte 0% esély van arra, hogy az adott emberből a "társadalom hasznos tagja" váljon.
"Azért mert a segély nem tudás alapon van osztva."
Pontosan erre gondoltam, hogy mi lenne, ha a segély tudás alapon lenne osztva, ösztönözve ezzel a szülőket is, hogy változtassanak a "gyökereiken", és részesítsék előnyben Lakatos Rikárdónak a taníttatását és oktatását, ne pedig a bűnözővé nevelését?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!