Ti kijavítanátok ilyenkor az embereket?
26 éves vagyok, 2 éve kezdtem saját vállalkozást, 2 üzletem van + webshop, és 6 ember dolgozik nekem.
Ebből adódóan jól keresek, már van egy saját házam, és 2 autóm is.
Néha-néha viszont találkozom olyan emberekkel, akik hát nem éppen ezt feltételezik rólam. Én ezt általában annyiban hagyom, bár már párszor gondolkoztam rajta, hogy vissza kellene szólni.
Ti elmondanátok így idegeneknek, hogy valójában tietek a cég, és hogy jól álltok anyagilag, vagy hagynátok ezeket a fenébe?
Egyik eset:
Vevő: - Egy xy terméket szeretnék.
Én: - Ilyet mi nem forgalmazunk.
Vevő: - de ez egy olyan bolt ahol kell lennie ilyennek
Én: - A márka amit mi forgalmazunk nem gyárt ilyet, ezért nincs, és rendelni sem tudok.
Vevő: - Egy ilyen buta nőt tesznek ide aki semmihez nem ért, adja meg a főnöke telefonszámát hogy megbeszéljem vele.
Főnököm ugye nincs, akkor most kinek a számát adjam meg? :D
Másik eset:
- Látod kisfiam mondtam, hogy fontos a továbbtanulás, ha nem akarsz te is ennyi idősen ott tartani mint ez a lány akkor diploma kell.
Mi az, hogy ott tartani mint én? Én éppenséggel ügyvezető igazgató vagyok és osztalékot kapok, de lehetnék üzletvezető is 500.000 Ft-os nettóért, miből feltételezi, hogy én keveset keresek?
Harmadik eset (keddi nap):
Én: segíthetek?
Vevő: múlt héten egy fiatalember volt itt, vele szeretnék beszélni
Én: Ő most szabadságon van, jövő héten lesz, de én is mindenben tudok segíteni, mondja nyugodtan ha van kérdés
Vevő: köszönöm inkább megvárom a szakembert, ő biztos jobban ért hozzá
Szóval inkább vár egy hetet a vásárlással, minthogy tőlem kérdezzen... Miért is gondolja hogy ő jobban ért hozzá mint én, mikor csak 1 percet beszéltünk?
„ Egyik eset:
Vevő: - Egy xy terméket szeretnék.
Én: - Ilyet mi nem forgalmazunk.
Vevő: - de ez egy olyan bolt ahol kell lennie ilyennek
Én: - A márka amit mi forgalmazunk nem gyárt ilyet, ezért nincs, és rendelni sem tudok.
Vevő: - Egy ilyen buta nőt tesznek ide aki semmihez nem ért, adja meg a főnöke telefonszámát hogy megbeszéljem vele. ”
El kell érned, hogy ezek az emberek később visszajöjjenek hozzád! Ez is a marketing része! Tehát ha itt megtudja, hogy tied a bolt, akkor az egész rokonságnak-közeli ismerősöknek elmondja(akik továbbmondják ismerőseiknek ugyanúgy), hogy egy paraszt p'csàé a cég, és vesztesz vagy 500 embert, akik vásárlók lehetnének. Szerencséd, hogy így a tisztelt vevő csak a gyökér alkalmazottat szidja, és nem a céget!
Tanuld meg hogyan járhatsz a vevők kedvében, hogyan kelthetsz bennük a szimpátiát a céged iránt még akkor is, ha nem tudsz segíteni nekik.
„Másik eset:
- Látod kisfiam mondtam, hogy fontos a továbbtanulás, ha nem akarsz te is ennyi idősen ott tartani mint ez a lány akkor diploma kell.
Mi az, hogy ott tartani mint én? Én éppenséggel ügyvezető igazgató vagyok és osztalékot kapok, de lehetnék üzletvezető is 500.000 Ft-os nettóért, miből feltételezi, hogy én keveset keresek?”
Mások hülyeségéhez szerintem nem kell hozzászólnod. Ha ezen felháborodsz, akkor vitasd meg egy barátnőddel vagy akárkivel, de ne egy vevővel, mert ebből nem jöhetsz ki jól a cég szempontjából nézve!
„ Harmadik eset (keddi nap):
Én: segíthetek?
Vevő: múlt héten egy fiatalember volt itt, vele szeretnék beszélni
Én: Ő most szabadságon van, jövő héten lesz, de én is mindenben tudok segíteni, mondja nyugodtan ha van kérdés
Vevő: köszönöm inkább megvárom a szakembert, ő biztos jobban ért hozzá ”
Itt nyilván mondhatod, hogy tied a cég, ezzel bizonyítva, hogy te vagy a legfőbb ember, aki tud segíteni ennek a vevőnek a problémájában :D
Te belülről tényleg ennyire nem látod át a szituációkat? :/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!