Aki Pesten tömegközlekedik, miért teszi?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert ez a racionális és jó megoldás.
Nagy városban autóval járni káros mindenkire nézve. Arra is aki használja. Anyagilag is, egészségileg is, esztétikailag is(zaj, mocsok), közterületek használatában is (parkolók, sávok helyén használható területek, üzletek kávézók, nem kihalt mint rákóczi út).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Eltaláltad, mert nincs jogsim.
Le fognak pontozni sokan, de a magam részéről úgy vélem, hogy pestre nekem nem kell jogsi, hiszen sok helyen dugó van, és szerintem sokszor a tömegközlekedés gyorsabb.
Az autó fenntartása sokba kerülne nekem, így egyenlőre nem is szeretnék. Legalábbis nem ez az elsődleges célom.
Igen, zavaró a tömegközlekedés is, hiszen sok rajta a hajléktalan vagy a balhézós, de igyekszem kikerülni őket. Sokszor tényleg kényelmesebb lenne egy autó bevallom, de egyenlőre megvagyok nélküle simán.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Minek mennék autóval?
Pesten belül azért sok helyen elég jó az infrastruktúra.
Nem egyszer meg tudok arról bizonyosodni, hogy akár gyorsabb is lehet, mint az autó.
Emberibb, élettel telibb. Egy autós státuszszimbólumot birtokol, az élet egy nagyon fontos területén nem része az életnek, mert nem érez maga körül embereket. Akik távolságtartók és nem kíváncsiak más emberekre, rendben, de engem érdekel a közösség...
Egy bérletet megvenni kisebb macera, semmint a jogsi, amit aztán ki tudja, mikor kell újítani, kell a kocsi, arra kell biztosítás, kell az üzemanyag, téli és nyári szett, mosás, egyes javítások, karbantartások, folyamatos szabálykövetés, és persze a dugók.
a kényelemért ez nekem túl nagy ár
összességében költség-haszon elemzés után egyértelmű, hogy tömegközlekedés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Már Nyugat-Európában élek, de előtte Budapestem laktam. Megfizethető és teljesen elfogadható minőségű a budapesti tömegközlekedés véleményem szerint. Mindig könnyen eljutottam A pontból B pontba, sokszor az éjszaka közepén is. A járművek minősége is döntően rendben volt, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy én főként csak villamossal és metróval közlekedtem mindig is. A 3-as metró anno halál volt, de mostmár az is kulturált. Persze, néha becsúszik egy büdös hajléktalan a 4-es 6-oson, de hát ez van. A HÉV szintén undi, de azzal se igazán közlekedtem soha. Azon a napi ingázás már lehet hamarabb lehozna az életről.
Tény, hogy valóban nincs jogsim, de életemben egyszer sem jutott eszembe Budapesten, hogy de jó lenne autóval közlekedni ott. Én abszolút az autómentes városok mellett állok. Jelenleg Hollandiában élek, itt a belvárosokban agyon vannak sz.patva az autósok a gyalogosok, biciklisek és a tömegközlekedők javára és szerintem sokkal élhetőbb így a város.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyrészt mert nincs jogsim, másrészt pedig azért, mert 20 ezer forintból megvan a havi utazásom úgy, hogy vidékről járok Pestre dolgozni, megyebérlettel és pesti bérlettel. Márciustól pedig már csak megyebérletet kell vennem, mert elfogadják majd a BKK járatain is. Ennyiből nem lehet egy autót fenntartani és még tankolni is.
De, amíg Pesten éltem (40 év) mindig is BKK-val jártam, esetleg biciklivel. Sokszor hamarabb hazaértem, mint az autóval járó kollégáim.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!