Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Az asszertív kommunikáció...

Az asszertív kommunikáció tényleg működik? Aki foglalkozik ilyesmivel volt már olyan, hogy nem jött be?

Figyelt kérdés

Volt már olyan, hogy pl visszakontráztak, hogy túlreagálod vagy hogy mindent a szívedre veszel?


Ilyenkor mit tudsz tenni?



2023. okt. 30. 18:51
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:
#10: Hát nem tudom mások nyugodtak tudnak-e maradni ha érzelmileg zsarolják vagy bántalmazzák őket, annak ellenére, hogy mondom, hogy nekem ez rosszul esik és legyen szíves abbahagyni, de akkor gondolom, nekem ez annyira nem való akkor.
2023. okt. 30. 21:27
 12/15 anonim ***** válasza:
83%
"nekem ez rosszul esik és legyen szíves abbahagyni" Aki érzelmileg bántalmaz, az pont azt akarja elérni, hogy neked rosszul essen, amit mond. Ez a célja. Az asszertív kommunikációba nem túlzottan viszünk bele érzelmei tartalmat, tehát nem kell (sőt, nem szerencsés) elmondani, hogy neked mi miért esik rosszul (mert pontosan erre játszik az illető), egyszerűen azt kell elérned, hogy a másik azt lássa, nem ér célt nálad a bántalmazással, mert tárgyilagos hangnemben válaszolsz neki akkor is, ha belül persze rosszul esik, amit mond. Én dolgoztam call centerben, ahol panaszkezeléssel foglalkoztam. Nagyon sok anyázó, agresszív ügyféllel kellett beszélnem. Ha pl. valaki azt mondta, hogy "A k... anyátokat, hogy nem tudjátok megcsinálni a k.... szervert, a wifi meg egész nap nem megy, menjetek a p....-ba" stb., akkor nyugodtan, tárgyilagosan azt feleltem, hogy "Értem, tehát nem működik a wifi, mióta áll fent önnél a probléma?" Pár mondat után megnyugodtak. A kulcs az, hogy mindig CSAK a mondanivaló tartalmára reagálsz, NEM arra AHOGY mondja az illető. Kell hozzá önuralom és gyakorlás, hogy működjön. Az asszertív kommunikációt elsősorban olyan helyzetekben érdemes alkalmazni, ahol tudod, hogy az illető nem a te személyedet támadja vagy nem érzed jogosnak a támadást. Magánéleti zűröknél nem mindig jó megoldás, mert ott vannak olyan helyzetek, ahol szükség van az érzelmi tartalmakra is a megoldáshoz.
2023. okt. 31. 06:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
100%

12 ez így igaz. Munkahelyi megoldásokra jól alkalmazható, magánéleti vitákban, főleg ha egy szerettem bánt, nem lehetek érzéketlen, ami fáj az fáj, és jeleznem is kell felé, hogy ez nekem rosszul esik. De én magam megpróbálhatok indulat nélkül nem visszabántva jelezni neki, hogy ezt így nem fogadom el.

Más. Nekem volt egy ismerősöm, akivel sokat beszélgettünk. Illetve főleg ő beszélt. Elég egyoldalú volt a kommunikáció, sokszor már előre tudtam mit akar mondani, általában félreértelmezte amit mondtam és hosszas kritizáló okfejtésekbe kezdett egyre jobban eltávolodva a témától, és ha én próbáltam jelezni, hogy nem erről beszélek, akkor felháborodva közölte, hogy ne vágjak a szavába, mert ő el akarja mondani és én nem vagyok elég asszertív!

Hát egy darabig próbáltam asszertív lenni, de meguntam. Inkább már nem beszélgetek vele.

2023. okt. 31. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 A kérdező kommentje:
#12: Mondjuk még mindig nem tiszta, akkor egy ilyen jellegű konfliktust hogyan tudok akkor kezelni. Vagy tényleg a megoldás az lehet, hogy megszakítod az ilyen emberekkel a kapcsolatot? Már amióta az eszemet tudom ebben élek, azok az évek nem jönnek vissza, még akkor sem, ha sikerül megváltoztatnom környezetemet. Nekem az lett mondva, hogy az ilyen jellegű konfliktusokra asszertív kommunikáció a tuti, de ezek szerint arra nem működik. Mondjuk az sem segít, hogy sokszor nehezen állok ki magamért, főleg ha a szülők/nagyszülőkről van szó. Munkahely az más, ott azért kitudok állni magamért, ha kell.
2023. okt. 31. 21:06
 15/15 anonim ***** válasza:
100%
Én azt gondolom, hogy aki zokni, az az asszertív verziót se érti, de legalábbis mélyen megsértődve előadja, hogy nem érti. Arra jó az asszertív vonal, hogy az, akinek viszont van neuronja, látni fogja, hogy Neked is van.
2023. nov. 6. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!