Egy eladónak nem lehet rossz napja?
De lehet, én pl. egyáltalán nem várom el tőlük, hogy mosolygósak,vidámak, jó beszélgetőpartnerek legyenek (voltam kasszás, sajnos sokan ezt várják el).
Viszont amikor direktben bunkók, azt sem tőlük, sem az orvosoktól, senki mástól nem fogadom el.
Voltam kasszás, és jelenleg is ügyfelekhez kötődő munkaköröm van, de szerencsére már nem ennyire érzelmileg kimerítő.
Nekem az az észrevételem, hogy nem lehet. Én ezzel nem értek egyet, csak ez a benyomásom, hogy ezt gondolják - nem is tekintik emberi lénynek a kasszást, a telefont se teszik le, miközben kiszolgálják őket, vagy rendelést vesznek fel pl. gyorsétteremben, illetve, ha a kasszás nem elégíti ki az érzelmi szükségleteiket (nem mosolyog), azt személyes támadásnak veszik, úgy érzik, nekük szól ("bunkó, flegma volt VELEM a kasszás" - hányszor hallasz, olvasol ilyet?). Pedig nem nekik szól, hanem annak, hogy esetleg rossz hírt kapott, esetleg gyászol, esetleg nem evett még aznap, pisilni kell, kakilni kell, kialvatlan, gond van otthon, akármi. A közmegegyezés az, hogy a kasszás nem engedheti meg magának, hogy bármi miatt rossz kedve legyen munka közben, ellenben a proli megengedheti magának, hogy a bármi miatt kialakult rossz kedvét levezesse a kasszáson, illetve elvárhatja, hogy a kasszás a lelki jólétéről is gondoskodjon, legyen kedves, derítse jobb kedvre.
Én kasszásként nem tudtam biorobotként üzemelni, nem tudtam vigyorogni, miután az ebédszünetemben megtudtam, hogy meghalt egy közeli családtagom, és el is mondtam egy embernek, aki kikérte magának, hogy nem mosolyogtam, hogy mi ennek az oka. Viszont nem vettem magamra, ha valamelyik vevő vagy vendég bunkózott. Ugyanígy, már jelenleg vendégként, vásárlóként nem veszem magamra, ha "flegma", ha nem mosolyog, ha szűkszavú.
Ha ilyennel találkoztok, az nem nektek szól. Az ott egy emberi lény, a saját problémáival, és a saját küzdelmeivel. Te meg egy darab vevő vagytok, nyilván nem veletek van baja, hanem simán csak baja van, és már túl van azon a ponton, mikor ezt el tudná fedni, és el tudná játszani, hogy nincs. A legjobb szerintem ilyenkor az, ha nem veszed észre. Elvégre, ha kiszolgál, akkor elvégezte a munkáját.
Én nem várom el hogy mosolyogjon és jópofizzon. Csak köszönjön vissza és adja amit kérek vagy kasszázzon és viszlát.
Sokszor még a vissza köszönés sem megy. Pl Spar.
Ennyire ne legyen már rossz napja valakinek. Ha meg igen akkor haza kell menni és nézni a tvt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!