Mit csinál egy énekes, ha nem tud azonosulni azzal a dalszöveggel, amit írnak neki? 18/F
Én negyven éve írok dalszövegeket, ennek tükrében két lehetőség van. Vagy az énekes reagálja túl, vagy tényleg nem illik hozzá a dal. De nincsenek éles határok, és mindkét esetből ezernyit láttam már.
Jó lenne tudni, hogy a szövegnek melyik része-rétege miatt van a konfliktus. Egy-két szó? A teljes attitűd? A saját praxisomban csomószor előfordult, hogy csak pár szót érzett idegennek az énekes, és azokat javítva "átment" a szöveg. Ez bőven belefér a természetes alkotási folyamatba.
Nagyobb a baj, amikor a szöveg olyan alapállást mutat, ami nagyon nem egyezik az énekes személyiségével, de egy rutinos szövegíró ezt eleve elkerüli.
És van a hiszti kategória, amikor az énekes nem tudja elmondani, hogy mi zavarja, csak udvariasnak szánt hülyeségekkel terel, újraírat, kihúz stb, de valójában másik szöveget akar, csak nem tudja milyet, minek, kinek. Ez a hiszti is sajnos gyakori, azt szoktam felelni udvariasan, hogy "akkor írd meg te, amilyet szeretnél", és lépek. Hisztire nincs időm. :)
De ha az énekes szerepszemélyiségéhez illik a szöveg, akkor megpróbálom megvédeni, amit írtam. Tehát nem a valódi emberhez mérem, hanem a színpadi karakteréhez. Sokszor ebből derül ki, hogy ellentmondás van a színpadi és a valóságos karakter között, ez különösen kezdő vagy sodródó énekeseknél fordul elő. Ilyenkor előbb ezt kell rendbetenni, aztán lehet vacakolni a szöveggel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!