Zenélni szeretnek álló motorral és nem szeretném hogy le szívja az aksit?
Az akkura kell töltést kötni gyakorlatilag, az lesz a puffer. Mint ahogy normál üzemben a generátor is ezt csinálja.
A töltés nyilván ugyanúgy szabályzott legyen, vagyis feszültségben korlátozott.
Érdekes lehet még a jelalak, ha nem szeretnél impulzusokat behallani.
# 3
Komolyan? Köszi, hogy jóváhagytad az előzőket!
Már csak azt nem értem, ezen az oldalon miért szól bele kényszeresen olyan, akinek lövése sincs a témához?
Egyik dolog, hogy itt nem csak a forráseszközön van a hangsúly, hanem az erősítőn, annak teljesítményén, a bömböltetés mértékén.
De teljesen mindegy, csak egy példát mondok: nekem direktbe van kötve egy autórádió és egy erősítő, tehát gyújtás nélkül is kap tápot.
Előfordult, hogy miközben beálltam a garázsba, csak lehalkítottam a rádiót némára, de elfelejtettem kikapcsolni (elterelődött a figyelmem, mellékes).
Másnap reggelre leszívta nullára az akkut a néma elektronika nyugalmi árama.
Kérhetnélek okostojás, hogy ezt magyarázd ki valahogy?
Egyébként nem is azzal van gondom ilyenkor, hogy laikus is beleszól a témába, hiszen miért ne?
Csak nem mindegy, hogy valaki kellő tisztelettel, inkább kérdezve, ha nem tud valamit.
Vagy pedig a buták magabiztosságával kijelenteni hülyeségeket.
Utóbbira én személyesen különösen allergiás vagyok, hiszen amikor én nem tudok valamit, akkor vagy nem szólok, vagy úgy fogalmazok, hogy "talán, azt hiszem, szerintem" stb.
Amivel azt is próbálom előre kivédeni, hátha később beéget valaki, aki jobban tudja.
De a buták ilyenekre soha nem gondolnak, mert egyszerűen __nem gondolkodnak__ és ez az, ami irritáló tud lenni.
#4!
Természetesen, belejátszik az erősítő(k) és a többi segédeszköz energiaigénye is. Viszont a példádban említett eset is megér egy misét, mert ha a lenémított rádió "készenléti feszültsége" egy éjszaka nullára szívta az akkut, akkor ott valami nem frankó.....
A kérdező felé meg csak annyit, hogy ha nem akarja terhelni az akkut, és amúgy is van a közelben hálózat, akkor miért nem közvetlenül azt használja, miért kell az autót "közvetítőként" beiktatni?
___ha a lenémított rádió "készenléti feszültsége"___
Milyen idézőjel, milyen feszültség? Tőlem idéztél ilyen hülyeséget? Az nem lehetséges. Akkor viszont te találtad ki, vagyis ezzel kizártad magad a kompetens szakemberek köréből, hiszen butaságot írsz.
Az eset régen történt, de az biztos, hogy indítani nem lehetett az autót, tölteni kellett az akkut.
Jobban belegondolva 0 V-ra nem merült le, ha jól rémlik, valami feszültség maradt, de ereje már nem volt, indítani nem tudott.
Abban az autóban az akku sem volt valami nagy kapacitású (de amúgy hibátlan), a rádió pedig egy régebbi típus, amiben a háttérvilágítást rizsszemizzók biztosították, amihez még hozzáadódik az elektronika, belső végfok nyugalmi árama is.
Egy nagy teljesítményű, AB-osztályú erősítő volt még beépítve, annak is van valamennyi nyugalmi árama (ami a működés velejárója), illetve a belső DC-konverternek is. Mindezek enyhe melegedést is produkálnak a hűtőbordán, ez így működik és teljesen hibátlan, mostani autómban is ezt használom.
Nem a készenléti áramról beszéltem, pláne feszültségről (ami hülyeség ebben a kontextusban), hanem a nyugalmi áramfelvételről, tehát amikor be van kapcsolva, de nem szól, le van halkítva.
Hogy te az általam leírt "nyugalmi áram" kifejezést átmásítottad "készenléti feszültségre", az nem tesz téged méltóvá szakmai kommunikációra.
Vagyis kérdezhetsz esetleg, de ne nagyon akarj felvilágosítani, mert szakmailag ez egy nagyon szánalmas elszólás volt, amivel elárultad a dilettantizmusod.
#6
"A kérdező felé meg csak annyit, hogy ha nem akarja terhelni az akkut, és amúgy is van a közelben hálózat, akkor miért nem közvetlenül azt használja, miért kell az autót "közvetítőként" beiktatni?"
Ez még a másik agyrém, neked tényleg lövésed sincs témáról.
Van róla fogalmad, hogy egy komolyabb autós erősítő hány amper áramot ránt fel az akkuból?
Hogy miért ideális ilyen esetben az akku pufferként történő alkalmazása?
Plusz még kapacitív puffert is szoktak alkalmazni, vajon miért?
Hogy annyi áram mekkora feszültséget hozna létre azon a tápkábelen, amivel egy külső tápegységre csatlakoznál?
Elütés javítása:
Hogy annyi áram mekkora feszültségesést hozna létre...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!