Kínai végfok zúgás de mitől?





Lehet, hogy földhurok?
Ha közös trafóra (szekunderre) kötötted.





Szűrni sehogy, a földhurkot kell megszüntetni.
Két külön trafóról működtetni, vagy egy olyan trafóról, amin két, galvanikusan elválasztott szekunder van:
A probléma ugyan megkerülhető lenne másképp is (a bemeneten alkalmazott galvanikus elválasztással), de az körülményes és/vagy minőségrontó is lehet.
Az autókban is használatos galvanikus (HF-trafós) leválasztó létezik például, vagy egyéb trükkök, de ebben a műfajban nem szokás ilyenekkel gányolni.
Mindamellett megjegyezném, az első linken látszik a hálózati védőföld megoldása, amivel nem is az a fő gond, amit a cikkben említenek. De láthatóan a cikk írója sincs tisztában egy lényeges körülménnyel, a toroidtrafók biztonsági minősítésével kapcsolatban.





A csillagpontos testelés bejön bizonyos esetekben, de sok múlik a panel kialakításán. Vagy inkább úgy szokott működni, hogy külön vannak a pufferek, tehát az is külön megy a csillagpontba, meg a végfokokkal is ott találkozik.
Autós galvanikus leválasztót vehetsz, de az gányolás, beleszól a minőségbe is (trafóval működik).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!