Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Szórakoztató készülékek » "Karbantartásmentes" akksi...

"Karbantartásmentes" akksi töltése?

Figyelt kérdés
Üdv. Szóval az a nagy helyzet, hogy "otthoni zenélgetésre" összeraktam egy autós erősítőt egy hozzá való mélyládával. Tápról nyomtam, de csak a baj volt vele... Így beszereztem egy Mercury Classic 60 Ah os akksit (amire azt írják, karbantartásmentes), és hozzá egy 6A s hálózati töltőt (gondolom ha 60 Ah os akksit 6A l töltök, az korrekt, igaz?). Szóval az érdekelne, hogy miképp tölthetem? Ki kell csavarnom a dugókat, vagy ez nem szükséges? Fog keletkezni gáz/nyomás az akksiban? Illetve ki kellene vinnem és jól szellőző helyen töltenem? Avagy ott qrtam el az egészet, mikor nagy teljesítményt akartam olcsón, és normális, hálózatról működő erősítő helyett megvettem ezt az átkozott autósat? Eskü már nem tudom hová tenni ezt az egészet, és kezdem bánni, hogy belefogtam. Tápról az volt a gond, hogy a feszültség nagyban ingadozott. Akármilyen PSU legyen, műterheléssel is, vagy egy szimpla, nagy teljesítményű LED driver, nem a hírtelen áramfelvételekre lettek tervezve. Amikor összeraktam az akksit, megörültem neki, hogy brutál jól szól, bitang nagy basszusoknál a feszkó alig mozdul, ami plusz pont, de mikor feltöltött állapotban 12.7 ről a mai reggelen már lelépett 12.5 re, eszembe jutott, hogy hogyan is lesz ez töltve, ami persze kérdéseket vetett fel, plusz némi problémát, mert ha bent nem tölthetem (feltételezem, hogy nem), akkor macerás lesz kissé. Plusz állítólag a karbantartásmentes akksikat nagyjából 80% ig tölti a töltő, onnantól pedig a generátor gondoskodik róla az autóban (ami ugyebár nincs). Szóval néhány tanácsnak, némi tapasztalatból származó infónak nagyon örülnék. A rendszer úgy megy mint az álom, résnyire nyitott ablakkal is már zeng a kerítés, a hangzás tökéletes, pláne hogy a mélyt leszámítva minden másról gondoskodik egy Edifier R1100 sztereó hangfal (2x20W, D osztályú erősítővel), szóval nem szívesen váltanám le, csak kissé zavaró már, hogy bármi megoldást keresek az erősítő táplálására, találok valami hátrányt/bökkenőt. A válaszokat előre is köszi, és bocsesz a regényért, mindig igyekszek részletesen írni :3
2019. ápr. 6. 14:46
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Karbantartás mentes akkunál milyen kupakot akarsz kicsavarni?

Ott egy szinter van, amin nem fér át csak a fejlődő hidrogén molekulája, a sav víz az nem.

H2 nem fog veszélyes mértékben fejlődni egy ilyen akkunál, ha nem wc méretű helyiségben töltöd, nem fogja elérni az alsó robbanási határértéket.

14-1-14,4 voltig feltöltöd és vigyázol hogy nem meríted 10,5 alá, akkor minden rendben lesz.

2019. ápr. 6. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Kösz a gyors választ, amúgy a tetején van 6 kupak, ez le van zárva egy műanyag fedéllel. Gondolom az elektrolit szintjének ellenőrzéséhez / utántöltéshez kell.
2019. ápr. 6. 15:01
 3/11 Tak ***** válasza:

1-es nagyjából jól írja,14,4v a vége,10,5 alá nem mehet,mert annyi a gondozásmentes akksinak,ha töltöd max 10% szokott lenni Ah kapacitásra a töltő áram,és szellőztess,vagy olyan helyen töltsd.

De.

Mi az,hogy csak a hidrogén molekulát engedi ki a nyomorult akksi?

1-es,boríts már föl egy ilyen akksit,és figyeld a molekulaszűrőt,ami nincs.


Idővel az intenzív használat miatt el fog fogyni a desztvíz,elpárolog,pótolhatod,de úgyis előbb megy cellazárlatba az akksi,mert már iszonyú vékonyak a lamellák,nem békebeli Orosz gyártmány sajna.

2019. ápr. 6. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Állítólag "német technológiával" készült, és ahány oldalon megtaláltam, ott mind azt írja, hogy gondozásmentes, szóval remélem valóban az. Illetve két oldalt van egy kis "kiálló" rész, mindkettőben egy-egy lyuk, kb fél centi mélyen pedig egy fehér rész, ami nekem szűrőnek tűnik, szóval remélem az is (mármint fröccsenésgátló, vagy mi a fene is az pontosan...). Szóval amondó vagyok, ha lemerül kb 11V alá (fölösleges a végletekig lemeríteni szerintem), akkor rádobom a töltőt (mikor tudom hogy órákig nem lesz ott senki), és közben ajtó-ablak tárva. Tudja a fene mért, talán az akku csati hibája, de a negatív az bitang rá van szorulva, ezért is nincs sok kedvem szétszedni hogy tölthessem. Mikor ráraktam, már akkor szorult, a vágás mentén próbáltam egy lapos csavarhúzóval kicsit szétfeszíteni hogy könnyebben menjen rá a akksi termináljára, de annyit ért mint színvaknak a monitorkalibráció.
2019. ápr. 6. 16:00
 5/11 Tak ***** válasza:

A Német technológia sem garancia,mert szárazon töltött cellákkal szerelik,ami ólom-oxid ólom keretbe való préselését jelenti,a másik lemez ólom,de 2-3mm-es,és az ionvándorlás miatt lesznek elvékonyodó részek.

Ezért jobb a komolyabb táp + a nagy puffer használata.

2019. ápr. 6. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Az elektronikus töltőknek pont az a lényege, hogy csak 14,4 V-ra tölt, mint a jármű generátora is.

25 C°-on 14,4 V a vízbontási küszöb, amit túllépve buborékolás, gázfejlődés formájában jelentkezne, ha régifajta töltőt kötnél rá, ami jól megpezsegteti.

Annál a technikánál kellett kivenni a dugót is, ennél nem kell, mint ahogy a járműben is le van dugózva.

Gondozásmentes akkut is sok esetben meg lehet bontani, csak aki nem bír leszedni egy címkét és egy műanyaglapot, annak ez örök rejtély marad, hogy ott vannak alatta a dugók, apró lyukkal, amin a nyomás távozik és labirintcsatornával, ami a kipárolgó vizet lecsapatja, így nagyrészt visszafolyik.

Ennek ellenére nem árt néhány évente belenézni, szintet ellenőrizni, szükség esetén desztillált vizet pótolni, ahogy én is szoktam gondozni, a gondozásmentes akkut.

Így kihúzza akár 10 évig is, amikor is egyszer csak azt vesszük észre, hogy már nem bír indítani és az egyik cellában elfőzi a vizet, hiába is pótolom, miután átvezetéses lett a cella aljában összegyűl üledék miatt. Így néhány nap alatt használhatatlanná válik.

End of story, hogy ilyen parasztosan zárjam le a történetet.

2019. ápr. 6. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Gondoltam rá hogy egy bitang erős PSU t teszek rá egy autós kondival párhuzamban, de amúgy is drágán jött volna ki a PSU + puffer kombó, illetve tartottam tőle, hogy mikor a lemerült kondit 0 ról kellene feltöltenie a tápnak egy indításnál, a hírtelen terhelés miatt bekapcsol a rövidzár védelem, vagy mivel ezt minden bekapcsolásnál el kellene vele játszani (hisz a PSU kikapcsolásánál a kondit lemeríti az erősítő), a kapcsolgatás megárthat az egésznek. Így úgy voltam vele, hogy valamivel stabilabb megoldás kellene. Ez az akksi kényelmesen ki tudja szolgálni az erősítőt, és viszonylag elég sokáig is bírná (feltételezem) egy töltéssel. Mikor említettem hogy 12.7 ről 12.5 re esett, utána pihent pár órát, mert nem használtam, így az erősítő standby-ban meg se rezzent neki, illetve nem tudom mért, de a feszültség visszaállt 12.7 re o.O Szóval nem nagyon értek az autós akksikhoz, de az látszik, hogy 60 Ah (480A val) egyszerűen overkill ennek a rendszernek (aminek örülök is, nagy kapacitás - több zenehallgatás 1 töltéssel), szóval csak a töltésével voltam fennakadva, de úgy tűnik akkor nem lesz vele sok gondom. Csak az a helyzet, hogy igyekszek elővigyázatos lenni olyasmivel ami veszélyes, és még nem értek hozzá. Szóval véletlenül sem vagyok profi az elektronikában, de igyekszek nem elvesződni benne. Ami a töltés feszültségét illeti, a töltő LED ekkel jelzi az állapotot, nem analóg vagy digitális kijelzővel, viszont rá van kötve egy digi voltmérő, így az állapot csekkolása nem lesz gond (gondolom amúgy sem lenne, kétlem hogy a töltő 14.4 fölé akarná nyomni). Mondjuk egy akksi nem olcsó játékszer (viszonylag), na de nem tervezem 10 évre hogy az asztalom alatt heverjen :D Ha egyszer pénzesebb leszek, ez megy a kocsiba, az asztal alá pedig valami minőségibb, hálózatról futó mélyláda. Szóval a lényeg az, hogy bírja egy darabig (amíg lehet), és ne legyen vele semmilyen gondom. Amíg húzza, húzza, ha mást nem, majd elhasználódásakor lecserélem, csak ne robbanjon fel, ne szennyezze a szoba légkörét, stb stb... :D A válaszokat köszi mégegyszer :)
2019. ápr. 6. 18:04
 8/11 anonim ***** válasza:

Csak az autós kondi autóakkuhoz való, annak belső impedanciáját hivatott csökkenteni.

Kapcsolóüzemű tápegységhez akkora kapacitás felesleges, mert ott a kapcsolófrekvencia elnyomására kell tervezni, amihez kisebb kapacitás elegendő, a feszültség stabilitását pedig a tápegység belső negatív visszacsatolása biztosítja.

Megint más eset a hálózati trafós tápegységek, ahol a 100 Hz pufferelésére kell méretezni, oda nagyobb kapacitás szükséges.

2019. ápr. 6. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Az első töltés megvolt, 14.4 ig vittem el, a töltő sajna nem egy nagy durranás, így nem kapcsolt ki magától, egy egyszerű, olcsó töltőről van szó, úgyhogy erre majd ügyelnem kell. De felvitte szépen, viszonylag elég gyorsan 14.4 re, mikor lekaptam róla, 13.6 ot jelzett, de gondolom lassan beáll a normálisra. Nem sercegett, nem volt vele semmi gond, kellemetlen szaga sem volt (a töltőnek viszont igen, a trafó melegedett rendesen, szóval ráállítottam egy kis ventit). Szóval úgy tűnik rendben lesz minden. Épp a reggelen is hallgattam egy pár percig, senki sehol nem volt a házban, szóval nem sajnáltam a hangerőt. Az akksi bírta, az erősítő nem melegedett, de a mellkasom az ki akart esni, szóval jól szól... :D Válaszokat pedig köszi mégegyszer :)
2019. ápr. 9. 13:17
 10/11 anonim ***** válasza:

Előzőleg nem részleteztem, de a standard töltés úgy működik, hogy 14,4 V-ig áramkorlát mellett, majd ezen a feszültségen tartani, míg az akku által felvett áram visszaesik a kapacitás 5-10 %-ának megfelelő amperértékre.

Ezután leállítható a töltés vagy maradhat 13,6 V tartófeszültségen.

Lényegében eszerint járnak el a mai kornak megfelelő szintű elektronikus töltők is.

Az autóban általában és hagyományosan fix generátorfeszültséget kap az akku, noha ma már előfordulnak bizonyos szabályzási trükkök, de ez most mellékes a téma szempontjából.

2019. ápr. 9. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!