"Karbantartásmentes" akksi töltése?





Karbantartás mentes akkunál milyen kupakot akarsz kicsavarni?
Ott egy szinter van, amin nem fér át csak a fejlődő hidrogén molekulája, a sav víz az nem.
H2 nem fog veszélyes mértékben fejlődni egy ilyen akkunál, ha nem wc méretű helyiségben töltöd, nem fogja elérni az alsó robbanási határértéket.
14-1-14,4 voltig feltöltöd és vigyázol hogy nem meríted 10,5 alá, akkor minden rendben lesz.





1-es nagyjából jól írja,14,4v a vége,10,5 alá nem mehet,mert annyi a gondozásmentes akksinak,ha töltöd max 10% szokott lenni Ah kapacitásra a töltő áram,és szellőztess,vagy olyan helyen töltsd.
De.
Mi az,hogy csak a hidrogén molekulát engedi ki a nyomorult akksi?
1-es,boríts már föl egy ilyen akksit,és figyeld a molekulaszűrőt,ami nincs.
Idővel az intenzív használat miatt el fog fogyni a desztvíz,elpárolog,pótolhatod,de úgyis előbb megy cellazárlatba az akksi,mert már iszonyú vékonyak a lamellák,nem békebeli Orosz gyártmány sajna.





A Német technológia sem garancia,mert szárazon töltött cellákkal szerelik,ami ólom-oxid ólom keretbe való préselését jelenti,a másik lemez ólom,de 2-3mm-es,és az ionvándorlás miatt lesznek elvékonyodó részek.
Ezért jobb a komolyabb táp + a nagy puffer használata.





Az elektronikus töltőknek pont az a lényege, hogy csak 14,4 V-ra tölt, mint a jármű generátora is.
25 C°-on 14,4 V a vízbontási küszöb, amit túllépve buborékolás, gázfejlődés formájában jelentkezne, ha régifajta töltőt kötnél rá, ami jól megpezsegteti.
Annál a technikánál kellett kivenni a dugót is, ennél nem kell, mint ahogy a járműben is le van dugózva.
Gondozásmentes akkut is sok esetben meg lehet bontani, csak aki nem bír leszedni egy címkét és egy műanyaglapot, annak ez örök rejtély marad, hogy ott vannak alatta a dugók, apró lyukkal, amin a nyomás távozik és labirintcsatornával, ami a kipárolgó vizet lecsapatja, így nagyrészt visszafolyik.
Ennek ellenére nem árt néhány évente belenézni, szintet ellenőrizni, szükség esetén desztillált vizet pótolni, ahogy én is szoktam gondozni, a gondozásmentes akkut.
Így kihúzza akár 10 évig is, amikor is egyszer csak azt vesszük észre, hogy már nem bír indítani és az egyik cellában elfőzi a vizet, hiába is pótolom, miután átvezetéses lett a cella aljában összegyűl üledék miatt. Így néhány nap alatt használhatatlanná válik.
End of story, hogy ilyen parasztosan zárjam le a történetet.





Csak az autós kondi autóakkuhoz való, annak belső impedanciáját hivatott csökkenteni.
Kapcsolóüzemű tápegységhez akkora kapacitás felesleges, mert ott a kapcsolófrekvencia elnyomására kell tervezni, amihez kisebb kapacitás elegendő, a feszültség stabilitását pedig a tápegység belső negatív visszacsatolása biztosítja.
Megint más eset a hálózati trafós tápegységek, ahol a 100 Hz pufferelésére kell méretezni, oda nagyobb kapacitás szükséges.





Előzőleg nem részleteztem, de a standard töltés úgy működik, hogy 14,4 V-ig áramkorlát mellett, majd ezen a feszültségen tartani, míg az akku által felvett áram visszaesik a kapacitás 5-10 %-ának megfelelő amperértékre.
Ezután leállítható a töltés vagy maradhat 13,6 V tartófeszültségen.
Lényegében eszerint járnak el a mai kornak megfelelő szintű elektronikus töltők is.
Az autóban általában és hagyományosan fix generátorfeszültséget kap az akku, noha ma már előfordulnak bizonyos szabályzási trükkök, de ez most mellékes a téma szempontjából.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!