Autós erősítőhöz csakis hozzá passzoló kondenzátor mehet?
Az a kondenzátor nem oda való. Nagy a feszültsége, de kicsi a kapacitása. Neked max 25 voltos, de többtízezer mikrós kondi kell, de leginkább ilyen autóhifi kondi, aminek nagyon(!) kicsi a belső ellenállása.
Amúgy a PC-táp nem erre való, nem a 12V a legerősebb kimenete, és nem is arra stabilizál, hanem talán az 5V-ra, a többi meg adódik.
Érdemes kipróbálni előre hogy szeretik e egymást, nekem egyik tápról mindig kikapcsolt másikkal simán üzemelt de de csak fél hangerőig. Aztán maradt az akkumulátor töltő plusz aksi a szobába :D
Kondenzátorból nem ám mikroba(10^-6) hanem egyenesen prefixum nélkül 1-2-4Farádosat szoktak használni a kocsikba, de ez zene függően akár negatívan is elsülhet, inkább vastagabb kábel és jobb tápellátásra van szükséged mint egy nagy kondira, egy jó toroid trafó egy combos egyenirányítóval és úgy a pufferkondi már jó választás lehet ;)
A 12V és 24V eléggé fontos a tápban (pont ezért kap szép stabilizációt is), hisz finom tápellátást igénylő műszereket kell meghajtania, különben gubanc lenne.
ThodEE, ezért is gondolkodtam a kondin, mert félek enélkül hiába combos táp lenne alatta, ha egy nagyobb basszusnál bekapcsol a rövidzár védelem, és leáll az egész :S Am állítólag a javasolt Farád 1-1 ben megy a kilowattokkal, azaz 1kW s erősítőhöz 1 Farádos kondi dukál (elméletben), így ha egy 250W körüli max terhelés alatt kb 0.2-0.3 Farád bőven elég (elvileg). Nem is a puffer lett volna a lényeg, hanem a felvett áram stabilizálása, hogy elkerüljem a táp belső védelmeiből eredő leállásokat. Am köszi a válaszokat :) A toroid trafók nekem nagyon bejönnek, és meg is fordult a fejemben :D Gond az, az oldal ahonnan rendelek 1 pár dolgot nemsokára, nem rendelkezik ilyen puffer kondikkal, ezért gondolkodtam a "házin", de ha ártok vele, akkor meg sem próbálom. A lényeg pedig hogy nem szeretnék több helyről rendelgetni, itt van kedvezményem, és ez megszokott hely, azaz tudom, ha rendelek valamit akkor mit is kapok valójában, plusz sosem volt vele gondom, ezért nem néznék más oldal után. Egyelőre még boncolgatom a leírt teljesítményben rejlő valós értékeket, és e-szerint dönteni vásárlás terén. Gond az, hogy nem minden termékről lelek a neten infót (kapcs rajz, szétszerelt állapotú képek, stb), amiből kivehetném, hogy pl ha egy autós erősítőre 500W van írva RMS ben, akkor vajon meg is van-e benne a poti, vagy kamu az egész, és akkor egy combos hangal + tápellátás totál fölös lenne neki.
Az erősítőn belül egy kapcsoló üzemű tápegység üzemel és ha a meghajtó tápegység is kapcsoló üzemű akkor egymás közt is léphetnek fel problémák amikre a védelmek néha reagálnak :(
Kondenzátor vagy szűrő vagy puffer, esetedben puffer, minél nagyobb annál jobb a táp stabilitása, a kondi azért lehet rossz mert ha olyan sűrű a basszus hogy a táp nem tudja kiszolgálni a kondi és az erősítő igényét is, akkor a kondiból a felhalmozott töltés elfogy és fogyasztóvá válik ez plusz teher a tápnak de ezt inkább kocsiba szoktam figyelembe venni.
Toroid plusz rendes egyenirányító sok pufferkapacitású kondival és akkor se a kapcsolási frekvenciával való összeakadás se a teljesítmény hiányával nem kell szembenézned :) Sok sikert !
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!