Ha egy használt laptop másfél hónapja szervízben van garanciálisan, visszakérhetem az árát?
Októberben vásároltuk, fél év garival. Január 12.-én negyedik alkalommal vittük vissza, használhatatlanul.
Azóta kitaláltak egy csomó mindent (belenyúltunk, leöntöttük, visszaküldték a beszállítónak bevizsgálásra). De a lényeg, hogy nem kaptam cserekészüléket, és azóta se kaptam vissza a bevitt laptopot.
Visszakérhetem az árát?
Mert így se pénz, se gép.
Mivel az esetedben a eladó a garanciális időn belüli kijavítást nem végezte el 15 napon belül, illetve a kicserélést sem vállalta (ami használt laptop esetén ez érthető), elállhatsz a szerződéstől, visszakérheted az árát.
Az erre vonatkozó igényedet ajánlatos egy írásbeli változattal is kiegészíteni, és az eredeti számlát magaddal vinni. (szükség esetén írásbeli választ kérni)
Ha fontosak/érzékenyek a laptopon lévő adatok és nem bízpl meg az eladóban, esetleg ajánld fel a merevlemez megvételét tőlük.
Az ofe.hu/inet/ofe/hu/top/gyik/szavatos.html oldalon bővebb válaszokat találhatsz találhatsz garanciális kérdésekkel kapcsolatban.
Megjegyzés: az új és használt készülékekre adott garancia nem különbözik.
Nagyon köszönöm 3-as.
Szerencsére nem voltak rajta személyes adatok, azt nem tettem rá (nem is sokat volt nálam, így időm sem volt rá).
Akkor vissza fogom kérni az árát.
Sajnos össze-vissza hazudik a kereskedő, most éppen arról, hogy tájékoztatott arról, hogy buktam a garanciát, és én kértem a beszállító bevizsgálását, és javítását.
Holott én nem ismertem el a garanciavesztést, mert semmit nem tettünk amit mondtak (bele sem nyúltunk, és le sem öntöttük folyadékkal).
Erre hivatkozik, hogy amikor ezt kértem, akkor ők arról is tájékoztattak, hogy ez 3-6 hét.
Holott alig használtam a gépet, mert többet volt náluk javításban, mint nálam... Hülye lettem volna fizetni azért, amit ők csináltak.
Úgyhogy sajnos még futnunk kell majd pár kört, mire vége a sztorinak...
Kedves kérdező!
Amennyiben az eladó tájékoztatta arról, hogy a készüléket nem tudja megjavítani és ön nem ekkor élt az elállás lehetőségével, hanem hozzájárult, hogy az eladó továbbküldje egy harmadik félnek (a beszállítónak) javításra, akkor az tényleg jelenthet garanciavesztést. Ebben az esetben nincs lehetőség pénzvisszafizetést kérni.
Ettől függetlenül, ha úgy gondolja szándékosan félre lett vezetve, nyugodtan nyújtson be panaszt.
Hát pont ez az, hogy nem járultam hozzá semmihez. A garanciavesztést sem ismertem el, és kértem e-mail-ben a fotókat és a jegyzőkönyvet, hogy ők mire hivatkoznak.
Hisz eleinte azzal próbálkoztak, hogy mi belenyúltunk. Mondta nekik, hogy mi nem, de ők már igen, hisz 4. alkalommal vittem vissza hozzájuk. 1 hét múlva már azt mondták, folyadékot találtak benne, ezért elvesztem a garanciát. Na erre kiakadtam, és kértem a dokumentációjukat. Azt nem küldték el a mai napig (hisz nem tudnának mit).
Viszont a beszállítónak visszaküldték bevizsgálásra, amit én nem kértem, mert biztos vagyok benne, hogy itt ők sumákolnak valamit...
Hol tudok panaszt tenni? Melyik szervnél? A fogyasztóvédelemnél?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!