GSM-ben vásároltunk fülhallgatót (3000Ft), és az egyik fele recseg és nem is szól. Ha visszaviszem és kicserélik, esetleg visszaadják az árát, nem adják el másnak újból?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Tisztelt Kérdező!
Mint minden termékre, a fülhallgatóra is két év szavatossági időszak biztosított. Hibás teljesítés miatt (ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban, vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak) két lépcsőben, összesen ötféle szavatossági igényt érvényesíthet.
Az első lépcsőben kérheti a termék kijavítását vagy kicserélését amelyek közül – főszabály szerint – a fogyasztó választhat. (Nincs mód a választásra, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne az eladónak.)
Ha a kereskedő sem javítani, sem cserélni nem tud, illetve nem hajlandó, akkor térhet át a fogyasztó a szavatossági igények másik három fajtájára, az árleszállításra, a termék más vállalkozással való kijavíttatására az első kereskedő terhére, vagy az elállásra. Elállás esetén a kereskedő köteles visszafizetni a vételárat (a hibás árucikk visszavétele mellett). Jelentéktelen hiba esetén azonban elállásnak nincs helye.
A vásárlást követő első hat hónapban a kereskedőt terheli a bizonyítási kötelezettség. Vagyis neki kell tudnia alátámasztani (pl. szakvéleménnyel), hogy a fogyasztó a terméket nem megfelelően kezelte. Viszont azt is neki kell bizonyítania, hogy a kezelésre vonatkozó előírást a fogyasztó részére megadta. Ha ez utóbbit nem tudja bizonyítani, úgy a fogyasztó általi akár helytelen kezelés ellenére sem utasíthatja el a minőségi kifogás megfelelő kezelését.
Kérjük, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság tanácsadó, tájékoztató tevékenységéről való visszajelzés érdekében - akár név nélkül - töltse ki az alábbi linken található, egy perces ügyfél elégedettségi kérdőívet: [link]
Köszönjük!
Üdvözlettel: NFH Fórum admin1
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!