Ez a kapcsoló micsoda az autó erősítőn?
A két szélső állásban mintha ugyanúgy szólna, vagy csak én nem hallom a különbséget. a közép álláson meg nem szól, vagyis szól de olyan halkan hogy nem hallani, csak érezni lehet ha hozzáérek, de akkor is éppenhogycsak.
az hangváltó
hpl felüláteresztő szűrő,lpf meg aluláteresztő szűrő
a képen éppen nem aktív a hangváltó
az erősítőn lévő hangváltó annyit tesz hogy a hozzá tartozó potméteren beállított frekvencia szám felett elvesz a jelből.
ha nyomót hajtasz aminél nem szerencsés a teljes frekvencia tartományt rá engedni akkor a kapcsolót átváltod aluláteresztőre /lpf állás/,a potméteren meg addig tekersz fel még úgy érzed ideális nem lesz a nyomó hangja zene közben.
ha pl 70hz ig engeded fel akkor /gondolom 12dB/oct /vág az erősítőd váltója így 70Hz felett a nyomód elkezd nagymértékben halkulni,140hz-en már 12dB-el halkabb lesz,280on meg 24dB-el.
tehát arra szolgál hogy a felesleges frekvencia tartományokat ne engedjük rá a hangszóróra.
az lpf-el tipikusan nyomók felső határ frekvenciáját határozod meg,a hpf-el pedig frekvencia tartomány alját határozod meg.
egyébként sok helyen találkozhatsz még hangváltóval pl komponens szetteknél de sok fejegység is tud digitálisan hangváltóként üzemelni,az a lehető legjobb mert egy fizikai hangváltó pl tekercs vagy kondi ronthat a hangminőséged még egy drága aktív fejegységen keresztül vághatsz mindet úgy hogy nem romlik semmit a minőség.
lehet hogy kicsit elkalandoztam közben.
lényeg hogy ha ezzel az erővel nyomót hajtasz és fejegységen nem tudsz vágni akkor LPF állásba tedd,ha meg mélyközép hangszórót hajtasz róla akkor meg HPF állásba tedd és a potmétert állítsd be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!