Hogyan lehet egy 2 kerék meghajtású távirányítós autóból 4 kerék meghajtásút csinálni?
Először a motor forgató nyomatékát egy kardán tengellyel át kell finni az első kerekekhez:
Majd a kardán nyomatékát belevezetni egy differenciál műbe:
Amit nem árt belerakni egy difi házba hogy tartós legyen:
Majd a differenciálmű nyomatékát két gömbcsuklós féltengellyel az első kerekekre kell juttatni:
Így az első kerekekkel a gömbcsukló miatt hajtás közben is lehet mozgatni az autót. A differenciálmű pedig kiegyenlíti a két kerék közötti fordulatszám különbséget.
Ugyan úgy működik mint egy igai autónál, attól mert ez tized vagy huszad akkora, nem lehet máshogy megoldani.
Nehezen lehet megoldani. A hátsókerekes autók motorja általában hátul van a hátsó differenciálmű mögött, merőlegesen a haladási iránnyal. Középen az autóban a vázban a nagy akku, esetleg szabályzó, szervó, vevő.
A 4x4-eseknél ezzel szemben középen a kardántengely, ami fut bele az első és hátsó differenciálműbe, majd onnan féltengelyekkel van meghajtva mind a négy kerék. Az akku a kardántengely egyik oldalán van, míg a motor, szabályzó, rádióvevő és szervó a másikon a súlyelosztás miatt. A haladási iránnyal párhuzamosan fekvő motor közvetlenül, vagy csúszókuplungon keresztül hajtja meg a kardántengelyen kerqesztül a kerekeket.
Teljesen más konstrukció. 4x4-ből hátsó vagy elsőmeghajtású autót könnyen lehet csinálni (a féltengelyek eltávolításával, feltéve ha nincs központi differencialmű), de hátsómeghajtásúból 4x4-et nehéz. Nagyon nem ideális dolog...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!