Autóba való hangváltó 2 utas-ra hány dóm köthető? Illetve alap esetben egy, de ha 2-t kötök rá mennyire terheli meg? Illetve mik lehetnek a hátrányai?
Aktív vagy passzív váltóról van szó a kérdésben? Passzív váltóval nem tennék ilyet, teljesen elhangolódhat.
Aktív váltó esetén az számít, milyen az erősített kimenet terhelhetősége? Ha párhuzamosan kötnéd a két sugárzót, akkor ugye Ohmikusan a kettő eredője kisebb lesz bármelyik eredeti tagnál, tehát túlterhelheted a kimenetet. (De persze tekercsként is számít a terhelhetőség.) Ha sorba kötöd őket, akkor ez nem lesz, viszont osztoznak majd a kimenet feszültségén. (Párhuzamos esetben az aktív erősítő túlmelegedhet, szélsőséges esetben korán el is halálozhat.) ;)
További hátrány lehet, ha különböző az érzékenységük, mert vagy nem tudod rendesen beszabályozni őket, vagy hasznos energiát kell erre elpazarolnod egy passzív alkatrészen (potméteres megoldás) hő formájában.
Én személy szerint a csatornánként szabályozott és erősített megoldást tartom a fentiek miatt a legjobbnak, bár ez többletköltséggel jár.
Az impedanciás terhelést/viszonyokat tudom.. A frekvenciákkal, meg a teljesítménnyel nem voltam tisztában.
Akkor marad az egy dóm.. :)
Viszont, ha megnézek egy ,,csipogót,, a boltban azon a bekötési rajz, hogy párhuzamosan a középsugárzókkal. Ott mi a helyzet?
Jah és ott persze hangváltó nélkül. :)
Vissza térve szerintem passzív hangváltó. Bár a hangváltókat annyira nem vágom. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!