A játék konzolokat hogyan kell elképzelni rendszerigényileg?
Tehát tudjuk, hogy van pl egy játék PC-re és annak kicsit nagyobb az igénye mint a gépnek akkor szaggatni fog! De a konzoloknál nincs ilyen azon minden megy amit kiadnak rá (ahogy én tudom)!
És annál hogy van a belső része, ott is van ram meg videókártya? MErt tudom, hogy vinyó az van benne meg proci, de nem igazán vágom a felépítését!
Nem kell elképzelni rajta semmit.
Ez a konzolok lényege.
Nem kell foglalkozni a technikai paraméterekkel.
Megveszed a játékot, berakod és játszol.
Nincs kompatibilitás, rendszerigény, driverek, telepítés...
Ha konkrétan kíváncsi vagy rá wikin meg lehet nézni mi van bennük, ma egy meglehetősen elavult pc-nek felelnének meg.
Pont ahogy az előttem szóló írta. A konzolok lényege a konstans tartalom. Mint uaz.
Tehát ha játékot írsz rá tudod mire írod, nincs 600 variáció, igy végletekig tudod optimalizálni. Ez nagy szó, itt a lényeg.
Van egy adott konfig, arra készítik a játékot és kész. Ezért jobbak sokszor a konzolos játékok és hódítanak egyre nagyobb teret, mert a grafika és a rendszer, amire készül, adott. A vásárlót a játékélménnyel kell lenyűgözni.
CPU:
PowerPC-alapú CPU
90 nm csíkszélesség (Jasper típusú alaplapokon 65 nm)
3 szimmetrikus mag, egyenként 3,2 GHz-en
1 MB L2 cache
95,2 gigaflops művelet
VGA:
4 milliárd képpont/másodperces ATI GPU
65 nm csíkszélesség Jasper típusú alaplapokon
500 MHz-es órajel
10 MB eDRAM
12-utas lebegőpontos shader futószalag
Memória:
256 MB, 700 MHz GDDR3 RAM
12,4 GB/s memória busz-sávszélesség
64 GB/s memória sávszélesség az EDRAM felé
18,6 GB/s frontside busz
Merevlemez:
20, 60, 120, 250 vagy 320 GB-os lehet
Audio:
Többcsatornás Dolby-Surround-kimenet
48 kHz 16-bit audio kimenet
16-bit processing
64 audio csatorna
Ez a mostani xbox hardveres felépítése. Nincs operációs rendszer, ami elhasználná az erőforrások jelentős részét, így kisebb gép is elég a magas grafikához.
Valóban. Csak egy féle hardver van és csak arra kell megírni a játékot. Nincs az hogy ennek most mennie kell AMD és Intel alapon, de nVidia kártyával és Ati kártyával is, de akkor ati kártyán nem lesz olyan jó, stb. stb. Illetve az op. rendszer szinte semmit nem él fel a hardverből. (mert azért valami operációs rendszernek kell rajta lennie, max nem így nevezik)
Tudom hogy ez hülye példa, de ilyenek az Apple gépek is. Néhány adott hardverra van optimalizálva és kész. Ez biztosítja azt hogy ha ma veszek egy Apple gépet akkor a 6 év múlva kiadott szerkesztőprogramok is gond nélkül futnak rajta. A konzoloknak is ugyanez a lényege.
Valóban, ezért szeretik nagyon sokan a konzolokat, mert hosszútávon egyszerűen megéri. Megveszed konzoltól függően minimum 5 évre, és onnantól 5 évig le van tudva a játékproblémád, mindezt olcsóbban mint a PC. Abból a pénzből amiből meg tuningolnád a gépedet, simán telik eredeti játékokra és mondjuk xbox online előfizetésre is.
Én is mostanában fontolóra vettem a konzol dolgot, csak az a gond hogy nagyon sokat játszok stratégiai játékokkal, azoktól nem szívesen válnék meg.
Nem kell semmit elképzelni rajta semmit.
Jó és kész.
De azért itt leírják:
Mármint ez egy összehasonlítás de le is írják a drivereket.
De minek ezen elképzelni?
Direkt úgy készítik ,hogy lag és bug mentesen fusson a játék.
Ha ez nem megy kiadják egy bénább verzióbban (pl:NFS Undecover[PS2] ) vagy bele se fognak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!