Autóerősítőhö mikor kell kondenzátor?
Ezt így azért nehéz megmondani. Általában olcsóbb erősítőhöz tökéletesen felesleges a kondenzátor. azért 3-400 Watt RMS!-től már azért elkél a kondenzátor, érezhető javulást tud hozni. Persze ez nincs mindig így, pár méréssel kiderül.
Fontos hogy az a 300-400 watt tényleges leadott teljesítmény legyen ( RMS ), ne pedig PMPO, mert az nem jelent semmit. Az olcsóbb erősítőre szemrebbenés nélkül ráírják az 1000 wattot, és jó, ha abból 160 megvan.
1. jól mondja, nem érdemes 250-300W alatti teljesítmény alatt kondenzátor vételt fontolgatni.
Tudni kell, hogy egy dinamikusabb - gazdag basszussal rendelkező - zenei anyagnál ekkora VALÓS teljesítményen már rángatja a zene az akkumulátor kb. 2-3 V-ot is lehúz olykor-olykor róla, na pláne álló helyzetben amikor nincs utántöltés.
Ezzel kapcsolatban van is egy tévhit, miszerint azért kell a kondi, hogy ezeket a "leszívásokat" pótolja....nem, nem ezért kell az akkumulátorba nem fog ő pumpálni semmi kakaót sem sőt ha megmérnénk még bizonyos terhelést is jelent az aksi felé ami mondjuk álló helyzetben akár le is tudná meríteni úgy 2 hét után (nem megy a cucc csak rajta van a kondi így értem)
Vagyis a zenehallgatás dinamikájának megtartása végett kell a kondi, mintegy kiegyenlítő szerepe van, úgy is mondhatnám kitartja a basszust, nem engedi beputtyadni.
Ha 44Ah-s akksid van, akkor cseréld le nagyobbra, hiába teszed bele a kondenzátort, semmit nem fog javulni. Írd meg légy oly kedves, hogy milyen autó, és pontosan milyen extra fogyasztók vannak benne. Ugye a 300W-s erősítőt már mondtad, ha ezen kívül más nagy extra fogyasztó nincs, akkor talán már az 55Ah is elég, de ha elég nagy teljesítményű a hangrendszered, akkor elkél egy 72Ah-s is.
A kondenzátor sosem pótolja az akksi méretét, csak a karakterisztikáját alakítja át, de ezt Karesz leírta.
Pontosan így igaz, a vezeték keresztmetszet na meg a jó kontaktus is nagyon lényeges - a kondenzátoron kívül ha kell - az akkumulátor teljesítménye ill. jóságán is természetesen.
Nem lehet csak úgy "bepattintani" egy ilyen rendszert a kocsiba és akkor még a teljesítmény viszonyok összefüggéseiről, egymásra hatásairól (végfok képességei, láda képességei, RMS, meghajtás stb.) nem is beszéltünk.
Ja, majd elfelejtettem...a kondit bekötés előtt formázni kell!! Ez nagyon fontos, de gondolom Kérdező erről már csak hallottál:-)
Kérdezőnek.
Némileg kapcsolódik a témához a linken lévő hozzászólásom is. Ha gondolod olvasd végig.
http://www.gyakorikerdesek.hu/elektronikus-eszkozok__szorako..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!