Hogy csinálják a játékokat?
Fordítóprogrammal :-D
A játékot megtervezik, a játék történetét, a konkrét játékmenetet, a figurákat, a mozgásokat, stb, aztán néhány (azaz sok) programozó, grafikus, fejlesztő, tesztelő több hónapra heves munkába merül, és elkészítik a játék első verzióját. Ezt a megrendelő véleményezi, és eldönti, hogy jó-e, azaz megfelel-e annak, amit ő eladhatónak vél. Ha igen, akkor további munka után előáll a játék, amit végtesztelnek, majd sokszorosítják, csomagolják, eladják.... És utána már csak a javításokat kell elkészíteni :-)
Szóval rengeteg munka van vele, és az esetleg kész grafikus motoron kívül gyakorlatilag MINDENT az adott játékhoz írnak. Nem nagyon lehet "standard" programokat használni, mert a játékok többségét időre kell optimalizálni, azaz nem lehetnek benne fölösleges, időrabló "szabványos" vagy "általános célú" programrészek, amelyek lassítanák a játékot. A játékprogramok kódja mindig a lehető legrövidebb futású, leggyorsabb eljárásokat használja, ezeket a programozók kemény munkával készítik el.
Játékot írni bizony nem játék! (Hanem üzleti vállalkozás.)
(egy programozó, aki már vett részt játék feljesztésben)
Régi játékokban... Nagyon régiekben. :-)
A Novotrade Játék Software Stúdión keresztül
dolgoztunk, játékokat írtunk át, megrendelésre.
Electronic Arts: Sentinel Worlds
Strategic Simulations: Star Command
Én ezekben vettem részt.
Akkoriban még nem voltak FPS játékok.
De a játék írás bizony már akkor is komoly,
több emberes feladat volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!