Vagy hivatásos fotós vagy, s akkor tudod.
Vagy nem, s akkor nem is fotózhatsz.
Milyen célból, honnan és mi szeretnél fotózni? Gondolom nagy fényerejű kistele és portréobjektívre lenne szükséged.
De divatja van ennek a "ha profi vagy, tudnod kell, ha meg nem, akkor hord el magad" szövegnek. Ugyanolyan gusztustalan, mint amikor a "szakma" azzal jön, hogy jó képet már pedig csak kétmilliós felszereléssel lehet csinálni egy esküvőn. Fáj, hogy jön a konkurencia?
A kérdés egyébként sok tényezős, a legfontosabb, hogy a színháznak milyen a világítása. Egy amatőr vagy tanuló társulat általában szerényebb lehetőségekkel bír és ez a fényeken is eléggé meglátszik. Egy közepes vázzal nagyon jó lenne az f2.8, mivel a vakuzás egyrészt nagyon rontja az összhatást, másrészt jelmezes próbán sem mindig engedik.
A próbákra (amikor a színpadon mozoghatsz), teljesen jó a normál-nagylátó objektív (17-55, 24-70 formátumtól függően). Ha ez drága, akkor ott a jutányos fix ötvenes, amivel elég sok minden megoldható, de hiányozni fog a nagylátó tartomány.
Ezen kívül portrékhoz kell valami klasszikus, pl. fix 85, 100 vagy 135 (esetleg egy 70-200 f2.8, ha rengeteg pénzed van). Ezek mind nagy fényerejűek, így a világítás kevésbé gond nekik.
A nagy fényerő azért is fontos, mert hiába világítják be elegendően a teret egy nátrium lámpával ahhoz, hogy a 18-55 kitobi is elég legyen, ha nem tudod leválasztani a témát a háttérről. Minél nagyobb látószögű az objektív, ez annál inkább gond. Ráadásul a színházi hátterek általában csak stilizáltak, így pláne nem is áll nekik jól, ha teljesen élesek.
(Mellesleg annyiban igaza van az előttem szólónak, hogy aki itt tesz fel ilyen kérdést, annak jobbára csak egy fix ötvenesre van kerete)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!