Melyik jobb? A ps3 vagy az xbox360
EZ NEM AZ ÉN VÁLASZOM:. EZT EGY MÁSIK VÁLASZOLÓ ÍRTA DE LINEKELM:
Melyiknek jobb a grafikája (hardver)?
A két konzol közti párviadal olyan, mint pl. egy pizza vs. hamburger vita! Mindkettő azonos célt szolgál, de van, amiben eltérőek! A két konzol esetében két szempont szerint lehet grafikai különbségeket összemérni:
- Multiplatform játékok (ami kijön mindkét konzolra)
- Exkluzív játékok (ami csak az egyikre jön értelemszerűen)
A multiplatform játékoknál (kisebb kivétellel) egyértelműen az Xbox 360 a szebb! Mi erre a magyarázat? Amikor egy csapat hozzááll egy multiplatform játék fejlesztéséhez, mindig kiválasztanak egy célplatformot, amire gyakorlatilag megírják a teljes játékot, majd a másik platformokra ún. módon leportolják! Ezeknél a játékoknál a célplatform szinte mindig az Xbox 360 szokott lenni (kivételt képzenek a Final Fantasy XIII, Medal of Honor, Tekken 6 és a japán játékok nagy része, de ebbe most ne menjünk bele)! Miért? Mert az Xbox 360 hardvere sokkal "felhasználóbarátabb", mint a PS3-é! Gyakorlatilag egy PC hardverét használja fel, míg a PS3 az ún. Cell processzort alkalmazza, amire + munkát kell fordítani (később kitérek erre)! Tehát akkor magyarul: megírják a játékot Xbox-ra -> leportolják PS3-ra -> romlik a minősége, ha nem fordítanak rá + figyelmet (ritka szokott lenni, ha még valamelyik banda + időt áldoz a PS3 verza tökéletesítésére)! Ennyit a multiplatformokról, nézzük az exkluzívokat! Gyakorlatilag az exkluzív címek mutatják be a konzolokban lévő erőt! Egy exkluzív játékot fejlesztő cég nem idegeskedik azon, hogy most a másik platformra is elkészítsék a játékot, egyetlen gépre összpontosítanak!
És bár a PS3 multiplatformok terén jelentősebb gyengébb minőségű képeket ad, exkluzív játékoknál olyan látványvilággal kápráztat el, amire nem számítottál! Jöhetne a kérdés: hogyan csinálják, mit tudnak, amit a multiplatformosok nem? A válasz: SPU! Az SPU a Cell processzorhoz tartozó feldolgozóegység! A PS3 GPU-ja (ami a kép előállításáért felel) kisebb, mint az Xbox-é! DE ha valaki bevonja ezeket az SPU-kat, akkor úgymond felnitrózza a GPU-k teljesítményét! És ez az a + figyelem, ezért van a PS3-ban + 5 mag! Hogy konkrét példákkal is bizonyítsam:
2009-es VGA: Az év legszebb grafikájú játéka: Uncharted 2: Among Thieves
2010-es VGA: A Legszebb grafika: God of War III
Mindkettő PS3 exkluzív játék! De nyugodtan ide lehetne írni még akár a Gran Turismo-t, a Killzone-t meg a többit - és nemcsak a grafikában a legjobbak (az előbb olvasott 2 játék közül az Uncharted év játéka is lett, a GoWIII pedig az év PS3-as játéka)! Fontos tudni, hogy ezt a minőséget (még mindig grafika) általában csak az ún. first-party stúdiók tudják elérni! Ezek azok a stúdiók, amiket a gyártó felvásárolt (amit nem vásárolt fel, azok a third-party stúdiók - ők is szoktak kérésre exkluzív címeket csinálni, pl. a Heavenly Sword vagy a Heavy Rain is ilyen)!
Warez, no warez?
Gyakorlatilag a másik örök kérdés, ami mindig feltűnik a két konzol közti vitánál! Jelenleg ott tartunk, hogy mindkét gépre van már törés és ezek valószínűleg meg is maradnak! A PS3-nál ha jól tudom szoftveres törés van! Fő előnye, hogy nem kell felnyitni a konzolt, tehát a garancia megmarad! Fő hátránya viszont a PS3-as játékok nagy mérete (1-2 játék 20 GB-nál is nagyobb), ezeket kínszenvedés leszedni és akkor még nem biztos, hogy jót szedtél le! A boxnál fel kell nyitni a gépet, ezért az MS gari el is veszik! A fő előny, hogy itt kisebbek a játékok méretei + már régebb óta van rá törés (jobban elterjedt)! Bármelyik feltörést választod, egy tuti: a multiplayer elveszik!
Nem vagyok úrigazdag, nincs sok játékom PS3-ra, de én inkább megveszem 10 000 Ft-ért a játékot és játszok vele akár éveken keresztül multiba, mint hogy feltörve sorra cserélgessem a letöltött offline játékokat! Persze ez egyéntől függő, aki inkább a singleplayerre hajt, akkor inkább törje fel! (Bár én az offline játékokat is meg szoktam venni újonnan - de csak azokat, amik nagyon tettszenek, ennyit megérdemelnek a készítők, ha már ennyit szenvedtek vele!)
Mozgásérzékelős cuccok? No, igen, szintén érdekes téma! Amit tudni lehet róuk, hogy mindkettőnek van elődje! A Kinect-nek az Eyetoy (akárki akármit mond, hogy így-úgy fejlett, ott is kamerával irányítottál játékot, itt is úgy fogod), a Move-nak pedig a Nintendo Wii kontrollere (természetesen ez is fejlettebb, de a fő cél nem változik)! Erre konkrétan annyit tudok írni ismét, hogy nézz magadba: Milyen játékos vagy, hardcore vagy casual? (A hardcore olyan, aki rendszeresen tolja a filmszerű játékokat (pl. Uncharted 2, GoWIII), a casual pont az ellentétje - Márió jellegű játékok pl.) Ha hardcore, akkor a Move-ot ajánlom: arra több hardcore cím érkezik! Ha casual, akkor pedig Kinect, mert az meg jó móka, ha pl. elhivod a haverokat, aztán pattogtok egyet! :D
Mik a főbb szempontok, ami alapján érdemes döntést hozni? Egyetlen egy darab szempont van: exkluzív játékok! Ezek csak az adott platformra vannak, ha neked a PS3 exkluzív játékai jobban tettszenek, akkor egyértelműen azt kell venni! A multiplatform címek mindkettőre kijönnek, ha annyira szereted a játékot, biztos multizol vele (kivéve ha fel van törve)... A többi szempont, mint pl. a kontroller hogy áll kézre stb. egy marhaság, ezt általában azok szokták kitalálni, akik nem tudnak értelmes érveket felhozni és csak ilyen szánalmas mondatok mögé bújnak!
Na most válassz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!