Mikrofonok tulajdonságai? Milyen paramétereket kell figyelnem egy mikrofon vásárlásánál?

Figyelt kérdés

Milyen paramétereket kell figyelnem egy mikrofon vásárlásánál, ha éneklés a cél, erre kellene, és itt külön bontanám a jellemzőket a vezetékes és a rádiósra vonatkozóan is, mivel mindegyikből kellene 2-2 db. Látok 1500,- Ft-ért is és 60 ezerért is vezetékest, na most akkor döntsem el mi van, és a rádiósnál ugyanez, látok párban 15 ezerért és látok darabonként 300 ezerért, ami állítólag nagyon jó minőség (Shure). De akkor mégis mit nézzek? Ohm számot a vezetékesnél? Mit jelent az, hogy vesekarakterisztikájú? Mi az a kapszula? Rádiósnál a diversity elvet értem, de VHF vagy UHF az ajánlottabb? Vezetékest ha jó minőségű, kb meddig lehet hosszabbítani (50-60 m-re is el lehet vinni?)?

Hát ezer meg ezer kérdés, és ahány szaküzlet, annyi féle választ kapok, ezért nem tudunk dönteni. Az egyik szerint csak a 250 Ohmos lehet jó és az 500 Ohmos pedig már hazsnálhatatlan, a másik szerint meg ennek semmi jelentősége, szóval hihetetlen. Ezért kérem, ha valaki dolgozik mirofonnal vagy ért hozzá valamiért, akkor ossza meg velem az ismeretit, nagyon megköszönném.

Az már egy következő lépés, hogy dinamikus és kondenzátor mikrofonokkal mégis mi a helyzet, mert nem értem a küólönbség alapjait se, most hirtelen van egy kondi és egy dinamikus nekünk, de csak annyi különbséget veszek észre, hogy a kondi jóval érzékenyebb, jóval messzebbről is tisztán vesz, a dinamikusba pedig bele kell szinte 1 cm-ről ordítani, ja meg a kondi ha meghosszabbítom, már 30 %-os hangerőnél és úgy búg mint atom. Hát szóval kellene pár hasznos infó .....

Köszi még egyszer.


2009. márc. 13. 19:14
 1/9 anonim ***** válasza:

Tér hangosításhoz nem célszerű kondenzátor mikrofont használni az érzékenysége miatt, könnyen begerjed.

Dinamikus mikrofonnál minél alacsonyabb az impedancia annál érzéketlenebb a zevarokra, de ha 300 vag 250 Ohmost veszel akkor olyan bemenetű erősítő kell hozzá, mert egyégként romlik a hangminőség. A keberők többsége 600 Ohmos mikrofon fogadására van készítve.

Karakterisztika, hogy a mikrofon tengelyvonalában milyen irányból képes a hangot venni jel csökkenés nélkül. A vese irányú pl, elég kis szögben vesz, a kardiolid majdnem félkör, és van a kör.

Rásiósnál az UHF jobb, van köztörrük ami már digitálisan viszi át a jelet, nincs zavar és zaj benne.

A 15-30 ezer közöttiek már elég jó hangminőségűek, akár vezetékes akár rásiós.

A vezetékesnél a búgárt szimmetrizáló illesztőtrafóval lehet csökkenteni, így akár 50m kábellel is megy veszteség és zaj nélkül.

Úgy elsőre ennyi a válasz a sok kérdésre. Ja Shure vagy Senheiser a két legjobb márka. Az 1500 Ft-os gagyi, felejtsd el.

2009. márc. 13. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Igen, na köszi szépen, pár dolog letisztázódott, persze marad még ezer és ezer de mindegy. Próbálom pontokba szedni, most hirtelen akkro csak ennyi kérdésem lenne:

1, van egy Invotone 300 vagy 500" nevű olastz mikrofon vezetékes ami á

llítólag a Shure SM 58-nak a koppintása és aki hazsnálja az azt miondja valóban baromi jó na és persz ecsak 6500 ft tehát mégse 35 ezer. Ezt szerinted érdemes? Témyleg lehet olyan minőség mint az SM 58?

2, na a rádiósoknál aztán továbbra is egy káosz van a fejemben. De azért mert rádiós attól még ugyanúgy érvényes rá minden más jellemző, tehát az Ohm meg a vese meg egyebek?

Hát és nagyon meglepsz azzal, hogy 15-30 közö9tt van már jó rádiós, jhát úgy képzeld el, kb 300 ezerért renmdeltünk be majdnem egy Shure-t , na gondolom ez nem a gagyi kategória, csak felmerül a kérdés, ha 30-ért ios van baromi jó minőség, akkor persz enem szívesen dobnánk ki ha nem muszáj.

Erről a két pontról mi a véleményed?

Köszi szépen.

Na meg az Ohmmal kapcsolatban érdekes dolgot mondasz, mert ami minőségibb mikrofon, azokat 300 Ohm körül látom, de ami meg gagyi az mintha mind egységesen 900 Ohmos lenne. Na most de azt mondod akkor a minőségi 300 és 250 Ohmoshoz speckóbb erősítő ill. keverő kell? hm ... hát ez itt akkor ismét egy bibi ...


Hops

+ 1 kérdés:

vezetékes hosszabbításánál fontos, hogy egyben legyen az 50 m, vag ylehet 10 m-enként is össze dugva? Csak mert így árulják a hosszabbító kábelt. És a kondenzátornál akkor abúhgással meg ezek szerint nem is tudunk mit kezdeni .. hát ez gáz, mert van egy nem is rossz minőség, és hát nagyon durva, még hosszabbítás nélkül is búg 30 %-os hangerőn, azaz lehetetlen kihangosítani, ha meg hosszabbítjuk, akkor egyenesen vége, azonnal búg.

Hát a frász gondolta volna ..... Pedig ez nem volt olcsó, gondolhatod.


Hát mi hajlunk ennek az invotone 300-asnak a megvételére de most hog ymondtad jobba 600-as, akkor hát megint gondolkodóba esünk .... végül is van invotone 600-s is, csak sokan meg pont arról beszélnek le, komolyan hihetetlen hogy mindenki mást mond, és alegdurvább, hog yszaküzletekben is ezt tapasztalom.


Tudsz olyat mondani nekem ami 15-30 ezer közötti és vezetékesnben is és rádiósban is szerinted már a jó minőség? Tudnál egy pontos típust mondani? Nagyon megnézném ....

Mondjuk eg ybiztos: elég sokat járunk londoni nagyobb koncertekre, ott bizony az összes létező vezetékes és rádiós is Shure, na ők nem variálnak, gondolom nekik ez nem pénz, csak ez most jó kérdés, ha azt mondod csak a márkanevet kell megfizetni d eaztán meg 30-ért is kapunk kb olyan minőségű rádióst akkor nyilván ezen el kell gondolkodnunk.

köszi ismét!!

2009. márc. 14. 01:09
 3/9 A kérdező kommentje:

+1:

szimmetrizáló illezstrőtrafó"""" ---hopss ez is megütötte a szemem most

na a vezetékünk olyan, hogy a 3 pontos, 3 szálas ami kimegy és a vége is XLR és nem pedig Jack, na ennek ismeretében is szükséges az illesztőtrafó vagy így akkor lég ha egymásba nyomogatom a pár toldó kábelt (amely mindegyik XLR őersze ....) ... így is kell a trafó?

Na meg a shure esetében az ürge mondja nekem, hogy eleve benne van a mikrofonban és ezért is drága, hát én nemtom, de ha tehát az a probléma, hogy szimmetrizálni kell, akkor az XLR-XLR kábel és végig az 50 m-en csakis XLR-el menve kell a trafó?

2009. márc. 14. 01:14
 4/9 anonim ***** válasza:

Na. Első válaszadó részben jókat ír, de kiegészíteném, javítanám, stb.


Kardioid = vese. Főirányban a legérzékenyebb, "hátulról" pedig a legkevésbé, egyébként tényleg vese alakú az iránykarakterisztikája a vízszintes és a függőleges sík mentén is, aránylag tág a hasznos szögtartománya.


Hiperkardioid: ez már szűkebb.


Gömb: minden irányba ugyanolyan érzékeny.


Színpadon énekre dinamikus miki kell, vezetékesből pl. Shure SM-58 (36e Ft), Beyerdynamic TG-X 58 (27e) vagy Sennheiser e 845 (31e Ft), de nézz körül a neten ezeknek a gyártóknak a honlapján ill. az argep.hu -n az árak tekintetében.


Illesztőtrafó: a dinamikus mikikhez nem kell, eleve szimmetrikus jel jön ki belőlük. A jobbakat direktbe kösd be az előfokba, nem kell rágódni az impedanciájukon.


Vezetéknélküli: Sennheiser cuccok, 150 ezer alatt ne gondolkodj. Itt a vevőegység az előfok számára illesztett jelet ad ki, szintén nem kell foglalkozni az impedanciákkal.


Hosszabbítás: felejtsd el a 10m-es kábelek egymásba dugdosását, nem véletlenül nincs 10m-nél hosszabb szerelt mikrofonkábel. Erre van kitalálva a csoportkábel, ami persze szintén zajosít, meg vág magasat, de még mindig jobb, ill. rendezve fut a sok vonal a keverő felé. Az igazi a színpadi A/D konverter, mivel ezután már akármilyen hosszan mehet a jel a keverőbe, vagy a keverő előtti D/A konverterbe. Vagy: vezetéknélküli átvitel.

2009. márc. 20. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Jó, köszi szépen, de

1, mi az a csoportkábel?

2, azért baromi nagy koncerteken is látom ,hogy egész színpadnyi kábel (tehát nem 10 m) megy a miktől éppen ahova ... na most az hogy van?

3, azért kérdezem az előzőt, mert a rádiós változatról sokan lebeszélnek, hogy frekvencia-érzékeny, bezavar neki minden, ezért megbízhatatlan, és részben értem is, hiszen éppen kinéztem magamnak egy árban komolyabbat, és látom 192 MHz-en ment, na ez vicces, mert ha jól tudom, itt tv -adások is mennek, de az UHF-el se jobb a helyzet, sőt rengetegen sportot űznek abból, hogy bezavarjanak ...

4, egyébiránt egy Shure vezeték nélkülit is néztem, lehet h az én hülyeségem, de Shure-mániás vagyok, mert abban még nem csalódtam, na most az 350 körül volt, gondolom az már minőség azért.

5, vezetékesben ismerem az SM58-at igen, köszi szépen, bár amióta ezt is hamisítják, már a jó isten nem tudja éppen mi kerül a kezembe, ezzel együtt aki énekel, az kifejezetten lebeszél róla, és azt mondja, csakis Beta, semmi más (márha Shure) Nos ok, végül is nekem csak a hosszabbítással van a gondom.

6, akkor a szimmetrikus vezetéket ha viszem végig az úgy rendben van? akkor mehet 50 m-t is, csak ne 10 m-esekből legyen összetoldozva, hanem egyben? Mert akkor csináltatok két ilyet és kész ..... Itt a hosszúság a probléma vagy az egymásba csatlakozások?

köszii

2009. márc. 30. 15:52
 6/9 A kérdező kommentje:
hopps, és mi az az A/D konverter? mert ha az után meg mehet már végtelenségig a vezeték, akkor meg van oldva ...
2009. márc. 30. 15:55
 7/9 anonim ***** válasza:

Csoportkábel például:

[link]


Igaz, használnak nagy koncerteken 10 m-nél hosszabb kábeleket, de ez esetben az éppen ahova a lényeg: ez az A/D konverter, ami után ahogy mondod, a "végtelenségig" (azért addig nem...) mehet a jelvezetés. Ez a cucc (vagyis inkább cuccok, csatornánként 1 db A/D kell) bedigitalizálja a jelet és a bitekben kódolt jel megy tovább. Manapság keverőből meg a többi cuccból is digitálisat használnak, tehát a teljes jelfeldolgozás és -processzálás processzorokkal megy, majd a végeredményt alakítják digitálisból analógba és megy a jel a hangszórókba. A lényeg, hogy az analóg jelet minél rövidebb kábellel kössük össze az előfokkal, a szimmetrikus jelvezetés persze segít, de én 50m-nél itt sem ajánlom a hosszabb kábelt, max. egy toldással (miki --> kábel --> csoportkábel --> előfok a keverőben).


Rádió: a komoly Shure-ok is baromi jók, nem különben a komoly Sennheiserek. A zavar itt nincs, több vivősek és digitálisak az átvitelek és nem olyan frekvenciákon megy a dolog, ami mást (pl. tv-adást) zavarna. Nem egy koncerten használnak 20-nál több rádiós csatornát és működik.


Az SM58 hamisításáról nem akarok állást foglalni, gondolom, hogy azért fel lehet ismerni az eredetit. A Beta is király, az is mehet simán. A titok: mindent meg kell hallgatni és utána dönteni.

2009. márc. 31. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

köszi mindenkinek, de


1, Akkor az úgy nem működik, hogy van egy 50 m-es szimmetrikus azaz XLR vezetékem, és csak a legvégén alakítom Jackre? Ez így is zajos és gerjedős lesz?


2, Valaki árulja el nekem aki ért hozzá, mi ahelyzet az Ohm-számokkal, hát megkattanok már, az egyik hozzá értő kifejezetten hülyének néz, hogy miért akarok 1000-es mikit és csakis a 250-es a jó szerinte, a másik meg esküszik, hogy a legjobb hangminőséget az 1000-es adja. Ezt az impedancia-dolgot valaki részletesebben el tudja magyarázni? Miben van szerepe? Minél kisebb az impedancia, annál gerjedékenyebb és annál messzebbről veszi a hangot? Vagy mi a frász, mert én csak a saját eszemmel erre tudok gondolni, de aztán biztos nem erről van szó, ahogy ismerem magam :-D

(hát nekem ott elakadt minden tudományom, hogy láttam 1000-es mikit, de aztán nézem a műszaki leírást, és az van ott, hogy "kimenő impedancia: 600 Ohm", nos ez meg mi? Akkor csak fantázianév aztán úgyis mindegyik 600-as ? Vagy mi történik itt? )


3, Miért van az, hogy a 900 Ohmos dinamikus miki max hangerőn is alig szól, ellenben jó a a hangminősége, nem gerjed egy cseppet sem, míg a kondenzátor miki már 30 %-os hangerőnél is úgy begerjed, hogy képtelenség használni? Ezzel mit lehet tenni?


Küösdzi előre is valaki hozzáértőnek a válaszát!!

2009. máj. 16. 09:29
 9/9 anonim ***** válasza:

A gerjedés az illesztéstől függ, de gondolom, már megoldottad a problémád, így hát válasz helyett én is kérdeznék, mert nem értem, hogy mitől jobb a drágább, legalábbis, ha azt nézem, ami szerintem fontos, érzékenység, ellenállás, és sávszélesség, és iránykarakterisztika. ennél a 3-nál nem sok különbség van, de érzékenységi sorrendbe raktam, és nem értem az árakat...

Shure SM58 30eFt


Dinamikus ének mikrofon

- csiptető és tok

- átviteli tartomány: 50 Hz - 15 kHz

- kimeneti impedancia: 300 Ohm

- üresjárati érzékenység: -54,5 dBV/Pa (1,88 mV)

- tömeg: 298 g

--------------------------

Shure PG58 15e


Mikrofon

- dinamikus ének- és beszédmikrofon

- frekvenciatartomány: 60 - 15.000 Hz

- érzékenység: -53 dBV/Pa (2,2 mV)

- kimeneti impedancia: 300 Ohm

- tömeg: 321 g

---------------------

Shure Beta 58A 40e


Mikrofon

- átviteli tartomány: 50 - 16 kHz

- érzékenység: -51,5 dBV/Pa (2,66 mV)

- kimeneti impedancia: 290 Ohm

- méret: 160 x 50 mm

- tömeg: 278 g

2010. szept. 25. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!