Canon eos 450D vagy Sony dslr a450? (Esetleg canon eos 500D? )
Most először vásárolnék komolyabb gépet. Ami fontosabb lenne:
- a közeli tárgyak fotózása
- szürkületkor, lakásban való fotózás (vaku nélkül)
- ugyanakkor viszonylag elfogadhatóbb tájképek
A sony-nál a képzaj miatt kicsit aggódom.
Előre is köszönöm a válaszokat!
A 450D-t nem ismerem, az 500D-vel dolgoztam is, nem rossz gép. Az ISO 1600 még egész jó, a 3200 szükség esetén elmegy. A Sonyt szintén nem ismerem, de ami miatt nem javaslom, az a Canon 50 mm f1.8 lencséje. Ha kevés fény mellett, beltérben akarsz fotózni és nem kell nagy látószög (tehát mondjuk bulit fényképezel, nem lakásberendezést), akkor az olcsón verhetetlen.
Szóval szerintem 450D vagy 500D, a stabis kitobjektívvel és egy fix ötvenessel. Mondjuk makrózni ezzel nem nagyon fogsz tudni (rovarok, virágok), de tárgyfotóra (pohár, telefon, stb.) jó lesz.
Köszi szépen!
Pedig sajnos makrohoz is többek között kellene, viszont így bocs a rosszul fogalmazásért.
A makro az egyetlen terület, ahol a kompakt gépek előnyben vannak a nagyokhoz képest. Egy tisztességes makroobjektív megvan vagy 60 ezer is és még mindig "csak" 1:1 a leképezése. Közgyűrűsorral lehet ennél jobb eredményeket elérni.
De sötétben a fix ötven nagyon király, tájképre pedig jó a 18-55 IS.
Két Sony gépem is van, bár egyik sem tartozik az A4xx és A5xx szériába. Az A400 és 500-as széria újfejlesztésű CMOS érzékelős gépek. A Canon kategóriabeli képminőségét simán hozzák. Zaj terén tehát nem kell aggódni, és alkalmasak a CMOS-ok 'csillagjárás' készítésére is.
1. Makrózást az objektív szabja meg, nem a váz. Az elérhető nagyítás mértéke sima makró obiknál 1:1, Canonnál van az MPE65-ös obi ami 1:1 től 5:1-ig(brutál) tud, de a Minoltánál is gyártottak 1:1-3:1 leképezésűt.
Kompaktok több okból is alkalmatlanok: nem igazán lehet a mélységélességet változtatni, óriási a geomertiai torzítás 1-2cm-es 'makróknál', fellép nagy kromatikus abberáció és vignettálás(peremsötétedés). Magyarul rendes makrót kompakttal nem lehet készíteni.
2. Szürkületi fotózásba beleszólhat a gép,-> az érzékelő és a feldolgozó processzor, CMOS-ok zaj terén jól szerepelnek, az ISO-t bátran lehet emelni. Másik fele a fényerős objektívek 2.8-as rekesztől felfele(f2, f1.8, f1.4, f1.2, f1.0)
3. Tájképek ugyancsak obifüggő, és utólagos feldolgozás függő. Az Adobe Camera Raw minden gépvázat és a legtöbb obit ismeri, így a RAW támogatott.
Ami alapján érdemes választani, hogy az adott géphez mekkora a körítés. Nyilván a Canont senki sem előzi meg etéren, de a Sony gépekhez is ugyanúgy minden kapható, ami csak kell. Max 1 termékből csak 1-2 márka van, míg Canonéknál gyárt több márka is ugyanazt(pl. távkioldók esete)
Nagyon köszönöm ezt a bőséges választ.
Egyre inkább hajlom a canon eos 500-as felé, viszont az az objektív, amit említettél, hát... kb. 2x annyiba kerül, mint maga a fényképezőgép, amit vásárolni szeretnék, viszont az objektívek miatt győztél meg. Egyelőre még várok és várom a további kommenteket. :)
Köszi mindenkinek!
(21:21vagyok)és ha a 100as makro kap egy piros L betűt, akkor meg 210től indul :D. Hát ja. Drágák az obik
Jó a Canon rendszer, nemhiába ezt használják a legtöbben, eléggé "tucattermék". Igaz, hogy olcsó az 50/1.8-asa, de a Sonynak is van viszonylag normális áron.
De inkább az obikra fektess nagy hangsúlya, a váz mindegy.
Mint ahogy mondták 1x: BAJONETTET veszel. Ez határot meg mindent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!