Miért nem az lcd kijelzőn keresztül készítik a profi fotósok a képet?
És a színhűségről, színegyensúlyról még nem is beszéltünk...
Nem véletlen, hogy a grafikusok vagy CRT, vagy milliós LCD monitorokon dolgoznak...
A fentiekkel egyetértek ha jó műtermi képről van szó.
De szerintem a természetbeli fotózásoknál viszont már csak jó helyen kell lenni jó időben, ez a legfontosabb. A másik hogy legyen szemed a témára, tudd mi az, ami különleges.
A harmadik a kompozíció, hogy a képen látsszon aminek látszani kell. Az hogy a kompozíciót hol kukkantod be az szerintem a legutolsó helyen van. Legalábbis digitális gépen. Utólag úgyis körbevághatod a képet, kicsit javíthatsz a szineken meg a fényeken is.
Vannak már olyan digitális tükörreflexes képek, amiken ugyanígy használható az LCD kijelző is (Olympus kezdte egyébként).
Másrészt több kompakt digitálisban is van kis kereső, ami szintén egy kis LCD képernyő egyébként (pl. Lumix FZ szériában).
És hogy válaszoljak is végre:
Azért érdemes még egy kompakt gépen is a kis keresőt használni, ha van, mert a szemhez emelve a kamerát a kéztartás stabilabb, kisebb a bemozdulás esélye. Ha a nagy LCD-t akarod használni, ahhoz el kell tartani magadtól a gépet, ez instabilabb tartás, nagyobb az esélye, hogy a kép bemozdult lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!