Egy pár elfogult PC-s azt állítja hogy az XBOX Series S és X és PS5 sem tudja a natív 1080P - 1440P mellett nem hogy a 120 fps-t de a 60 fps-t sem, ez mennyire igaz ???.
Ez is ugyanolyan értelmetlen vita mint az Android vs ios, az nVidia vs AMD, vagy éppen a japán autók vs német autók. Mindenki esküszik valamire.
Nem szabad ilyenekbe belemenni, azt használod amit szeretsz és kész.
Egy 7 éves középkategóriás videokártyához képest persze, hogy jobban (szebben) futtatja a játékokat egy 2,5 éves konzolgeneráció részét képző XBOX, mégha a gyengébb változatról is van szó.
Véleményem szerint ügyesen csinálták a dolgot, mert az FPS fix, csak a felbontás változik. Azt pedig, hogy 1440p helyett csak 1080p van, nem fogod játék közben észrevenni, ha mellette a grafikai beállítás és az FPS marad ugyanolyan.
16:9-ben a 2k az maga a QHD, ahogy a 4k 16:9 felbontásban az UHD, csak a QHD-UHD pontosabb, mert a felbontás értékét is magában foglalja, nem csak a pixelszámot :)
Egyébként ha nem veszel több százezres kártyát meg mellé a többit, akkor jelenleg olcsóbb megoldás a konzol, függetlenül attól hogy fel-le skálázza magát. Amíg neked személy szerint folyamatosnak hat, nem hiszem hogy pont ennek kéne zavarnia.
Ha érdekelnek a részletek akkor nézegess Digitalfoundry videókat, a csávók szőrszálhasogatásból élnek. Szó szerint megszámolják a felbontást a játékban és tesztelnek mindent az FPStől kezdve az effektekig minden platformon. A zanzásított változata az elmúlt két évnek az új konzolokra vetítve az az, hogy nagyon játékfüggő a teljesítmény. Nemcsak a fejlesztőn múlik hanem a játékstíluson is. Nyilván egy kis területen játszódó játékot könnyebb jól megcsinálni mint egy open worldot. Egy nagyon jó grafika áldozatokat kíván és némely fejlesztők egyszerűen sokkal jobbak mint mások. Még nagyon ügyes stúdióknál is előfordult, hogy egy játék kérdéses állapotban jelent meg és a javítások néha rontanak a grafikán egy játékban. Általánosságban elmondható, hogy a natív 4K nagyon ritka az új gépeken. A legtöbb játéknak két grafikai módja van, egy "felbontás" és egy "teljesítmény". A felbontás mód legtöbbször (PS5 és XSX) 30fps és 1800p körül van. A teljesítmény mód legtöbbször 60fps és 1440p körül van. A 120fps módok ha nagy ritkán vannak olyan 1080p körül szoktak lenni. A legtöbb játék közepes vagy jobb grafikai beállításokkal fut PChez képest, de mivel egyre kisebb különbség van egy játék grafikájában minél magasabbra teszed a részletességet ezért ha csak nem teszel mellé egy csúcs PCt maxon akkor legtöbbször nem feltűnő és bőven jól néz ki egy 4K TVn is.
A mai konzolokon a legnagyobb probléma az az, hogy a mai TVk mind 4K felbontásban futnak ezért ott könnyebb kiszúrni a grafikai gyengeségeket, míg a legkedveltebb PC felbontás továbbra is 1080p/1440p ami több kakaót hagy másra. Mint az köztudott konzolon lejjebb venni a rendszerfelbontást az nem csinál nagy különbséget ugyanis a belső felbontás előre beállított. Tehát hiába játszol egy 4K 30fps játékot (vegyük úgy, hogy csak ez az egyetlen grafikai opció) 1080pben, attól nem fog javulni az fps vagy az effektek. Amit kapsz az supersampling, vagyis ha alacsonyabb felbontásban játszol mint amennyiben a játék fut akkor élesebb lesz a kép mintha egy gyári 1080p játékkal játszanál.
Azt kell megérteni, hogy a konzolok általánosan egy jó összképet hoznak amit csak egy drágább PC konfiguráció tud láthatóan túlszárnyalni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!