Akik értenek a hifihez! Két magnót, hogy lehet bekötni az erősítőbe úgy, hogy a felvétellel ne legyen gond?
Kérdező!
Salx Narval kolléga jól írja. Lehet kapni RCA-elosztót.
Vásárolsz kettő ilyet, bedugod az egyiket a Tape In-be, a másikat az Out-ba. Ezekbe pedig bedugod a kazettás decket, aztán csak lazán az input selector-on rákapcsolsz a Tape(1)-re, bekapcsolod a deck-et, aztán mehet is a felvétel. Nem kell így ki-bekötözgetni. Kivéve HA orsósról szeretnél kazettára felvenni (vagy fordítva, bár az utóbbi nem jellemző :D).
Salx:
"Örömmel olvastam, hogy mások is használják még ezeket az öreg cuccokat, én is nagyom szeretem az enyéimet."
Nem halt még ki ez a hobby, ugye a vinyl gyűjtés az ismét/újra divat lett. Az LP-ket pedig senki sem szereti annyira koptatni, itt jön képbe a szalagos magnó, jó minőségben át lehet másolni magnószalagra (vagy akár kazettára) vinyl-ről. De az ebay, marketpleace is tele van bontatlan lefóliázott üres (azaz nem műsoros) metal és króm kazetákkal. Igaz nem olcsók! :/ Három fejes, dual capstanos deck-ekből is rengeteg van fenn.
A vinyl után én pont magnószalagot és kazettát hallgatok a leggyakrabban, és csak utána CD-t. Pedig én nem vagyok 40+-os korosztály, sőt...
Ilyenkor jó, ha az embernek van két magnó ki/bemenete, független monitorozási lehetőséggel, hogy ha háromfejes magnója van az embernek, már a felvett anyagot tudja hallgatni felvétel közben is.
Ameddig nem volt, egy kissé barkács megoldást alkalmaztam. Egymás után kötöttem a két magnót. A jobbik ment a rec outra, ennek a kimenete a másik bemenetére, és a másik kimenete az erősítő bemenetére. Így dugdosás nélkül tudtam átvenni egyik magnóról a másikra, illetve ha csak az elsőre vettem fel, akkor a másodikon a monitort "source" állásba kapcsoltam. A második magnó bemeneti erősítője nem okozott észrevehető minőségromlást a hangban.
#5
Az a helyzet, hogy a mai modern hifivilág elk*rvult már. Sok mindenre rámondják - még nagy és neves gyártók is! - hogy "audiofil" vagy "belépőszintű high-end" kategóriás készülék. Na most pl.: a ma kapható 150-300ezer forintos Pro-ject lemezjátszók egy kalap sz*rt sem érnek, annyit SEM tudnak mint a régi 80'-as, 90'-es évekbeli kommersz Onkyo, Pioneer, Akai, Sansui, Sony, Technics...stb lemezjátszók. Ott a Rega Planar, mindenki recskázik rá, hogy hű milyen jó, aztán közben rengeteg olyan teszt van fenn a neten, ahol a régi 70'-es évekbeli -MÉG CSAK NEM IS A LEGMAGASABB kategóriás! - Micro Seiki lemezjátszók porig alázzák őket.
Ugyanez van az erősítőkkel, kb. 300ezer forintig (mindegy, hogy NAD, Marantz, Naim..stb.) az összesnek olyan hangja van, mint a korábban felsorolt 90'-es évekbeli gyártók KOMMERSZ erősítőinek, legfeljebb tudja a bluetooth-t, meg csilli-villibb a kijelzője.
A CD-playereknél még ennél is rosszabb a helyzet, ezeket a mai 200-300ezer forint körüli Cambridge, Maranzt, Rotel, Nad...stb akármilyen cd-lejátszókat simán kenterbe veri hangminőségben egy régi Onkyo DX-6550 is.
Ami manapság tényleg jó, annak az ára 1 millió körül kezdődik. A régi kazettás deck-ek között vannak olyanok amelyek metal kazettán a mai napig is keresztbe lenyelik, akusztikai hűségben, részletgazdagságban, hangszer karakterisztikában, átvitelben és dinamikában a mai hiperszuper csodab*szó DAC + FLAC (médialejátszó) kombókat vagy az SACD-t. És ez csak a kazettás deck volt, aztán ott van még az orsós magnó is.
Írom ezt én úgy, hogy a fiatalabb (30-40) generációba tartozom. Nem azt mondom, hogy rossz a digitális formátum, azt sem állítom, hogy csak az analóg a jó. De aki kiröhögi a régi analóg technikákat, annak fingja nincsen erről az egész hifi és audiofil témáról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!