Mi baj lehet a mélyélesség beállításával?
10D vagy D10? (Az egyik digitális, a másik filmes, de igazából ez most mindegy.)
Az alap koncepció jó, a rekeszt minél tágabbra, de ha csak f4-ig ment, az elég szegényes. Főleg, ha emellé a gyújtótáv rövid is (mondjuk kb. 50 mm-ig véget ér). Elég olcsó egy fix ötvenes, az lemegy f1.8-ig, ami nagyon komoly kiemelést tesz lehetővé.
Addig is éljünk abból, amink van:
Legyen továbbra is f4, legyen maxra kitolva az objektív és legyen a téma minél közelebb, a háttér minél távolabb. A záridő mindegy, az a mozgásból eredő elmosódás ellen véd. De legyen minimum 1/fókusztáv, különben álló témát is nehezen lősz meg kézből.
Milyen objektíved van egyébként?
köszi.
termeszetesen 10D-ről van szó. Az egyik obi amit kaptam hozzá az egy 28-105mm f/3.5-4.5, de az életben nem engedi 3.5-re nyitni a rekeszt.
olyan fotoknál ahol rá tudtam mászni a témára (1 m-en belül, plusz az obival elmegyek 90-ig, a fölött már nem volt jó) ott aránylag jó volt a hátsó homály, de ha kisgyereket, vagy bármi mást akartam lőni, ami több mint két méterre volt esélyem sem volt elmosni a hátteret.
pedig ahogy olvasgatom a dolgokat a neten ennek vmi módon működnie kellene
(pl rengeteg foto látok, aki zoom objektívvel van lőve, és 5 körüli rekesszel is meg van oldva - persze lehet fél millios cuccok:))
28-on nem engedi 3.5-re nyitni a rekeszt? Ott valami baj van a cuccal, szerviz vagy garancia...
A BOKEH (háttér bemosottsága) nem változik annyira az obi minőségével, mint a képminőség, ezzel is jól tudsz mosni. Főleg ha kitolod száz fölé és jól helyezkedsz. Gyakorolj, belejössz majd!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!