Létezik tabletekhez egy általános kezelési útmutató KÖNYV formában?

Figyelt kérdés

Nevezetesen Lenovo Tab3 7 Essential tabletről van szó.

70+ éves embernek kellene, aki számítógépet valamikor megtanult kezelni, de már igen sok éve nem nyúlt hozzá - és az számítógép, ami csak minimálisan hasonlít a tabletre.

Aki tud ilyenről, annak előre is köszönöm szépen az információ megosztást!



#tablet #tablet tanulás
2022. márc. 12. 14:53
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
2022. márc. 12. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
74%
Sajnos ez nem ilyen egyszerű. A szüleim is közel hetven évesek, használnak laptopot és okostelefont is. De ők is csak nehezen értik meg, hogy ezekhez az eszközökhöz nincs használati útmutató mint például egy videomagnóhoz vagy egy mosógéphez. Próbálom megértetni velük, hogy ezeknek az eszközöknek a működése nem fix, hanem a rajta futó szoftverektől is függ, amikor természetesen folyamatosan változnak, így nem lehet leírni, hogyan működik. Nehezen fogadják el, hogy nekik kell felfedezni az egyes alkalmazások működését.
2022. márc. 12. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
37%
2-es válaszírónak! Igy igaz. Egyetértek veled. De nem csak tabletek, hanem az iPad, és iPhone, és az összes mobil telefonra egyaránt igazak azok hogy nincs egységes teljes körű használati útmutatók és teljeskörű le írások. Igy van, a mai telefonok és a mai tableteken futó szoftverek és applikációk olyan sok féle, hogy mond le írni nem is lehet. De még agy általános leg alapszintű andoidos oprendszer le írás sincs. Még az sincs hogy mit hogyan tudsz be állitani. Pédául sim pin1 kód meg változtatását sem tudod elvégezni, le írás sincs. Vagy egy név jegyzékbe való név el mentés sincs le írva. Tehát a leg alapvetőbb dolgoknak sincs pontos le írása. De egyébként nem csak egy 70 éves vagy 70 év feletieknek gond. Hanem sokszor nekem is gond. Pedig én még csak 45 éves vagyok, ami azt jelenti hogy 1977-ben születem. És igen, ha kérded, az én gyermek koromban sem volt mobil telefon. Illetve 1995-ben már létezet. De tablet még 1995-ben nem volt. Okos mobil telefonok is csak 2009 környékén jelentek meg. Szóval igen, sokszor nekem is gond hogy mit hol találok meg, és mit hogyan tudok be állítani egy telefonon vagy egy tableten. De igen, én még úgy nőttem fel hogy a gyerekkoromban nem volt internet, és mobil telefon, sőt még tablet sem.
2022. márc. 12. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
58%
Majd az unoka elmagyarazza. Az enyemek kaptak egy okostelot, 3 honap mulva a 6 evesem azzal fogadott hogy anya feltoltottem a youtubra egy videot. Most 8 eves, tiktokkerkedik, megyek be hozza hogy nezd, megmutatom hogy kell kepernyokepet csinalni. Mondanom sem kell mar reg tudta es mutatott nekem egy egyszerubb megoldast.
2022. márc. 12. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 Közveszélyes Kontár ***** válasza:
100%

ezt nem igazan ertik meg ugysem akiknek kezikonyv kell

ehhez erzek kell, "kalandvagy"


aki "most ezt akarom akkor ez legyen" modon all hozza az rosszul teszi es minel idosebbeknel eselyesebb

2022. márc. 12. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
71%
3-as voltam. És nem értem miért kell le pontozni? Azért mert az én gyerek koromban nem volt internet? Vagy azért mert az én gyerek koromban nem volt még okos mobil telefon vagy tablet? Válaszát várom annak az aki le pontozott. Ugyanis nem mindenki született bele ebbe a okos telefon és tablet vagy internet világába. Valaki / valakik igenis a felnőtt korban csöppennek bele ebbe a digitális világba. Ezt nem le pontozni kell! Hanem segitséget nyújtani nekik akik nem ebbe a digitális világban nőtek fel.
2022. márc. 12. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat! Köszönöm 1-esnek is a linket és a hozzászólásokat is köszönöm MINDENKINEK! (Én személy szerint 3-as, most felpontoztalak, de 19%-ról csak 35%-ra ugrott.)

A megjegyzéseiteket kiegészítem / finomítom – miután adtatok gondolkozni valót.

2-es! Köszönöm a gyönyörű megfogalmazást „Nehezen fogadják el, hogy nekik kell felfedezni az egyes alkalmazások működését.” – valóban ahány alkalmazás annyiféleképpen kell megtanulni kezelni. Egy átfogó ismeret kell, amit szerintem csak látás alapján lehet elsajátítani.

Ha mindnyájan belegondolunk, minekünk sem az iskolában tanították és nincsen okos telefon kezelésére tanóra. Tehát mi is eltanultuk egymástól vagy mint 5-ös írod: kalandvágy révén.

Igen 3-as, úgy nehéz. A fiatal generációnak (én is ide tartozok a magam 26 évével (, de én még a nyomógombosokon kezdtem, majd csak 3 évvel ezelőtt lett okostelefonom)) az egyik hobbija a telefon nyomkodás, azon bármit csinálni. Igazából ez is úgymond összeköti az embereket (gyerekeket), tehát gyorsabb a haladás, ha többen vannak egyszerre. És mivel általában ugyanazokat csinálják a gyerekek, ezért szinte ugyanazokat a hibákat megtanulják kezelni vagy a megoldásokra miután rájöttek / rátaláltak, gyorsan terjed a szoros közösségekben (pl. általános iskolai osztályokban).

4-es: érdekes ilyet olvasni :)


A „70+ éves ember” valójában az apukám, de valamiért így illettem a kérdésben – ez most mindegy, már csak a magyarázat miatt írom ezt...

A lényeg: Számomra hasznos volt amiket írtatok és megvilágosodott előttem, hogy:

Látja, hogy hasznos dolgokat lehet telefonon intézni (fel is sorolt néhány tényleg hasznos dolgot) és szeretné megtanulni kezelni, de valójában nincsen konkrétum, hogy mit szeretne rajta megtanulni, csak általánosan kezelni szeretné. Azokból a hasznos dolgokkal pedig valószínűleg sose élne, már csak azért se, mert ritkán megy bárhová is, de azokhoz sincs szükség internetre. Tehát nem úgy látom, hogy sok gyakorlati haszna lenne számára.

A másik, hogy nem tudom, hogy létezik-e ilyen, hogy számítógép-kezelés szemléletmód, de a lényeg, hogy sok mindent lassan, többedére ért meg (nem feltétlenül a kora miatt).

Tehát összességében nem látom, hogy a tanulásra szánt befektetett idővel kellő gyakorlati haszonra tenne szert (tehát megtérülne), ezért személy szerint nem fogom tanítani (no meg a magyarázásra szánt idő főleg távolból, mert már nem lakok nála)) és a másik pedig, mint írtátok, hogy nem is nagyon van erre leírás – noha az 1-es belinkelt egyet, de nem úgy látom, hogy teljesen átfogó (mindenestül átfogó) –, ami alapján könnyen meg tudja érteni, mert annyira különböznek a programok, de még a tabletek is.


Még egyszer: Köszönöm Mindenkinek!

2022. márc. 12. 23:27
 8/9 anonim ***** válasza:

Szerintem a hozzáállás és az érdeklődés a legfontosabb.

Ahol az a kérdés hogy most mit nyomjak, annak meg kell értetni, hogy előbb el kell döntenie hogy mit szeretne elérni. És azt lépésekben közelítheti meg, és a lépéseket sokszor egymástól függetlenül is értelmeznie kell.

Hogy oldjon fel egy lezárt készüléket, hogy ellenőrizheti vagy kezelheti az internetkapcsolat beálítást, hogyan kereshet meg egy alkalmazást, és azt hogyan kezelheti. És mindenekelőtt, a gesztusvezérlést, hogyan érheti el az érintőképernyő segítségével azt amire éppen szükség van.

És ez a folyamat nem mindenkinél egyforma.

Anyukám is hasonló korú, sosem használt ilyesmit. Talán időnként még a távirányítót is fordítva tartotta. És szétszéledt a család vagy 15 éve, és a kapcsolattartásba kezdett beszivárogni az okoseszközök lehetősége.

Eleinte PC, aztán iOS, majd Android dolgokat kellett megtanítanom neki, de szerencsém volt, az alapok után el tudtam engedni, és önállóan fedezte fel a többit. Amikor már tudott a böngészőben rákeresni dolgokra, már megoldotta önállóan. Mondtam neki, hogy ha valamit nem tudok, én is ezt teszem. Egyszer meglepödve tapasztaltam, hogy valami nyomtatóval kapcsolatos kérdése volt, mikor nem is tudtam hogy van nyomtatója. Akkor már 2-3 hónapja használta. Rákeresett, megvette, feltelepítette. Ebben szerintem nagy szerepe volt annak, hogy pozitív szemléletet adtam át, hogy merjen csinálni dolgokat, és ne attól féljen hogy mit ront el. Ha elrontana is valamit, abból is tanul, és nem attól kell tartania folyton hogy úristen mi lesz ha most nem arra kattint amire kell.

Természetesen a háttérben fel voltam készülve, és minden lehetséges dolog le van mentve, persze volt is rá szükség hogy használjam, nem volt teljesen zökkenőmentes minden. Jobbára a jelszavak körül voltak gondok. Ahol csak lehet, én vagyok a másodlagos elérhetőség ilyen esetre és közbelépek ha szükséges.

2022. márc. 13. 03:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen 8-as a hozzászólásodat!

Szeretek elemezni dolgokat, az aprónak tűnő összetevőket meglátni, de például 0-ról tanítani nem kívánok senkit, mivelhogy az óriási feladat lenne, annyi összetevője van, mint írtál is néhányat.

„merjen csinálni dolgokat, és ne attól féljen hogy mit ront el” – Apukámnál is meg van ez és jogos is, mivelhogy nincsen egy átfogó ismerete, ezért nem tudja, hogy ha csinál valamit, akkor mik történhetnek. Személy szerint mai napig tapasztalok furcsa dolgokat mind PC-n, mind telefonon önhibámon kívül, de ezek nem olyanok, amikre nem tudnék megoldást találni vagy nem tudnám megelőzni (Egyszer például a telefonomról egyik pillanatról a másikra eltűnt MINDEN ikon, holott nem állítottam át semmit se. Nem estem kétségbe, mert úgy gondoltam, sejtettem (80-90%-osan), hogyha újraindítom, akkor visszaállhat minden – pedig korábban sose tapasztaltam ilyet telefonon. Így is történt, visszaállt, minden információ megmaradt, minden beállítás, minden jegyzet, minden kép, hang, videó. Valószínűleg vagy kevés volt a hely vagy lefagyott a telefon.) Meg kell érteni a készülékek működését és akkor nem lehet gond. Csakhogy annyira sok dolgon lehet elcsúszni. Ahogy írod: a gesztusvezérlést kell megtanulni például amiatt, hogy rendszerint ne a google kereső jöjjön elő.

Most így látva, hogy mennyi összetevője van, örülök annak, hogy most már magabiztosan csinálok mindent a gépen (és rátaláltam erre az oldalra is, ahol a problémáimra, kérdéseimre túlnyomó részt választ találhatok).

Jó volt olvasni a nyomtatóval kapcsolatos történetet, hogy egyedül mert és képes volt megvásárolni!

Bug-ok tapasztalása is fontos, hogy tudja az ember, hogy nem rontott el semmit ÉS tudja, hogy hol kell keresni a probléma forrását. (pl. PC-ről win10-es op.rendszerről felettébb furcsa problémákról szoktam olvasni, ami miatt saját magam részére soha többé nem fogok win10-et használni. No, de volt személyes tapasztalatom is (telepítésnél kiválasztottam egy partíciót és másikra telepítette, amiről talán valamennyi adat elveszett (ebben nem vagyok már biztos, halványan van bennem az emléke) – 100%-ig meg vagyok győződve arról, hogy másik partícióra telepítette, mint amit én kiválasztottam és nem én választottam ki a másikat. Másoktól is olvastam ezt az esetet és a hozzászólók értetlenkedtek, mondván, hogy ő rontott el valamit.) Bocsánat, hogy elkalandoztam, de most jó érzés volt leírni ezeket.

Emlékszem, amikor az első okostelefonom lett, hogy mennyi mindent nem tudtam, mert teljesen más a nyomógomboshoz képest és nem is tudtam, hogy hol keressek a problémáimra megoldást. Így tehát számomra nagy segítség volt, hogy akitől vásároltam (lakótárs), kérdezgettem Rendesen, bár nem szerette a kérdéseimet és mondta is, hogy a telefont adta el nekem nem, a tudás / segítség nem tartalmazta az árat. :)

A kalandvágyat (vagy az érdeklődést, ahogy te fogalmaztál) emelném ki, mint talán a legfontosabb összetevő.


Zárszó: Még egyszer köszönöm szépen, hogy írtál! Hasznos volt számomra! Ritkán olvasok értelmes válaszokat. Szép napot kívánok neked!

2022. márc. 13. 13:51

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!