Xbox Series X-en ha valami 4K 30fps, az FHD tv-n is 30?
Lehet hülye kérdés, de ugye ha képes 4K-ban a 30-ra, akkor FHD-ban a 60 is simán teljesíthető.
Jövő héten veszek egy Series X-et, de csak FHD tv-m van, és nem tudom mire számítsak.
Konzolokon a grafikai beállítások (ha vannak) akkor nem úgy működnek ahogy te gondolod vagyis nem úgy ahogy PCn számítanál rájuk. Eredendően konzolokon csak egyetlen kőbe vésett felbontás és fps volt. Ez gyakorlatilag nem változott semmit az Xbox One X és a PS4 Pro konzolok megjelenéséig. Csak annyi volt a különbség, hogy a HDTVk megjelenésével a konzolok tudták lefelé skálázni a felbontást (de az FPSt nem!). A felfelé skálázás meg rá lett hagyva a TVre. Aztán a 4K TVk robbanásszerű elterjedése miatt megjelentek a "profi" konzolok amik nagyobb felbontásokat tudtak. Emellett viszont megjelent az igény a nagyobb FPSre is, de a konzolok korlátozott teljesítménye ezt nem tudta kisajtolni az erősebb felbontás mellett az újabb gépekből sem. Viszont a felbontás VAGY fps már lehetséges cél lett, főleg mivel sok embernek még mindig kisebb felbontású TVje volt. Itt megjelent a supersampling vagyis a belsőleg előállított képet le vagy felskálázni a megjelenítőtől függően. A legtöbb XBO X és PS4 Pro játékban megjelent két opció:
1, 4K közeli felbontás és jobb grafika 30fpsel
2, Minimálisan jobb felbontás (1080p körül), de 60fpsel.
Ezeket manapság performance és resolution / fidelity módoknak szokták nevezni. Egyes játékok ezt kiegészítették egy harmadik (ritkán negyedik) móddal ahol még nagyobb fpst vagy (manapság) ray tracinget ígérnek egyéb áldozatok árán. De ezek az extra módok csak a Series és a PS5 konzolok megjelenésével jöttek be igazán, előző genen nem volt ezekre erőforrás és igény.
Tehát röviden összefoglalva: A konzolokon eredetileg csak egy kőbe vésett grafikai beállítás volt. Mára ez már minimum kettő, de akár négy opcióra nőtt a legtöbb játékban. Ezek előre beállított felbontás, grafikai minőség és fps kombinációk amiket a gépek le vagy felskáláznak a képernyőtől függően, de a belső felbontás marad.
Például ha neked van egy játékod ami tud 4k30fpst akkor az mindig annyiban fog futni, akkor is ha 1080ps megjelenítőd van. Az egy előnye a kisebb megjelenítőnek, hogy a gép leskálázza a kimenő képet így az sokkal élesebb lesz mint egy eredetileg 1080ps kép lenne. Ha a játék nem támogat 60fps módot akkor nem tudod 60fpsel futtatni akkor sem ha egy 720ps monitoron nézed, mert a gép csak a beállított opciókat tudja futtatni. Ha viszont van 60fps mód és az mondjuk csak 1080p akkor az viszont annyi lesz egy 4K képernyőn is csak felskálázva.
Esetedben ha fullHD Tvd van akkor az árnyékok vagy effekteken kívül nagyon kis különbséget kellene látnod a különböző módok között hiszen mindegyik legalább 1080p, csak az FPSben lesz különbség. Ha 4K TVd lenne akkor már érdemes lenne megnézni játékonként, hogy melyik tetszik neked jobban, élesebb kép vagy nagyobb fps. Vannak játékok ahol nagyon vad különbségek is vannak. Pl a Guardian of the Galaxy 4K/30 vagy 1080/60, na az azért már elég erősen különbözik egy nagy felbontású TVn. Ezzel szemben a Forza Horizon 5 4K/30 vagy 1600/60. Ott már elég közel van a 60fps mód felbontása, hogy megérje, főleg egy pörgős versenyjátékban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!