Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Szórakoztató készülékek » Miért könnyebb egy koax RC...

Miért könnyebb egy koax RC helikoptert vezetni, mint egy hagyományos elrendezésűt?

Figyelt kérdés

Koax, két főrotorral rendelkező:



[link]



Hagyományos, egy főrotoros:



[link]



2020. márc. 27. 17:26
 1/2 anonim ***** válasza:
100%
Lehet, hogy hülyeséget írok, de a koaxnál két fő rotor van, ezek ellentétes irányban forpgnak így kiegyensúlyozzok a keletkező légörvényt, vagy hogy is hívják, amit a rotor a forgásával okoz. Ezzel szemben, az egy főrotorosnál szükség van a farok rotorra is, hogy ez az "örvény" kiegyenlítődjön. Az sem mindegy, hogy milyen sebességel forog, stb. Volt régen ilyen nagyon gagyi kis hungarocel helim, pikooz vagy valami ilyesmi márkája volt, na ennek egy fő és egy farok rotorja volt, kínszenvedés volt, vagy nem álltak jól a farokrotor lapátjai vagy nem forgott elég gyorsan, az eredmény az volt, hogy a heli pörgött a tengelye körül. Most van egy koaxom, itt a farokrotor gyakorlatilag csak arra kell, hogy előre vagy hátra hajtsa a helikoptert, egyébént a két főrotornak köszönhetően semmi egy helybe pörgés nincs, szépen lebeg, ha jól be van állítva.
2020. márc. 27. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

A koax RC helik amolyan belépőszintű játék kategóriák, és mint ilyen, a stabilíttás a lényeg. Emelkedés, sűlyedés simán a motorfordulatszámmal van állítva, lapát álásszögek pedig fixek.

Ezzel szemben a második videó, a valóságos helikopterekhez hasonló vezérlésű helikopter van. Itt már mint a fő mint pedig a farokrotor állásszöge állítható, mint pozitív mint pedig negatív irányba, a motor fordulata pedig fix. Farokrotornál a fordulást így oldják meg, illetve ezeknél az RC heliknél egy elektronikus giroszkóp is segíti az iránytartást ami a farokcső tövében van elhelyezve. A főrotor negatív állásögben való állíthatósága ezeknél a gépeknél arra szolgál, hogy akrobatikus elemeknél akár fejjel lefelé is lehet repülni velük.

Ezen belül is van kétfajta, vezérlésí mód.

[link]

A lényeg, hogy a második helihez már igen nagy gyakorlat, és szem-kéz koordináció kell, mert az már a profi kategória, ha pedig törik akkor mélyen a zsebbe kell nyúlni. Illetve ennek beállításához is nagy szakértelem kell. Pl a főrotort is 3 db szervó vezérli, és ezeket is precízen be kell állítani a távirányítón.

https://www.youtube.com/watch?v=g3jNw0L_hIY

2020. ápr. 1. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!