Vettem egy gsm boltban egy mobiltelefon töltőt pár hete, büdös szaga lett és a biztosítékot le csapta. Nem akarják visszaadni a pénzem, mit csináljak?
Nem tudod bizonyítani. Nem szerepel a termék neve a blokkon. A terméken sincs semmilyen egyedi azonosító, hogy egyértelműen be lehessen azonosítani az adott példányt.
Bemondásra senki nem ad garanciát.
A (már csak nevében létező) fogyasztóvédelem is bizonyítékokat fog kérni.
Az eladó azt fogja állítani, hogy nem is látott, vagy ha igen, a blokk egy telefontok blokkja, ilyen töltőt ő nem is árul.
Örülj hogy a konnektort vagy a teljes áramhálozatott nem tette tönkre....
Amúgy nem sok mindent tudsz csinálni,max annyit hogy keresel normális helyet,ahol jobb minőségű az áru!
Hálózatnak nem tud ártani, konnektornak sem nagyon, de inkább az pörkölődjön meg, mint a telefon.
Valamint olcsó kínai adapternél én még szakmabeliként sem erőltetném azt, hogy megfogom az USB-t és a vízvezetéket egyszerre.
Amíg a talpam szigetelt a földtől, semmi gond, a fázist is megfogom. De egy ilyen adapterben én sem bízom.
1. A mobiltelefon-töltő ára gyártója és típusa mi volt?
Mert 10000 Ft alatt nem köteles jótállást (A jótállás körében - a jótállás mindkét fajtájának teljes időtartama alatt - a jótállásra kötelezett (az eladó) csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (tehát például a vevő általi nem rendeltetésszerű használat miatt) keletkezett) adni rá - lásd: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletet ( [link] )
2. Szavatosságot (a szavatosság körében fő szabály szerint a vásárló köteles bizonyítani „igazát”, vagyis azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a vevői rendeltetésellenes használat okozta) viszont a Polgári törvénykönyv ( [link] ) XXIV. fejezete alapján viszont igen.
3. A nyugtán nem kötelező szerepelnie a termék megnevezésének:
"173. § * (1) A nyugta kötelező adattartalma a következő:
a) a nyugta kibocsátásának kelte;
b) a nyugta sorszáma, amely a nyugtát kétséget kizáróan azonosítja;
c) a nyugta kibocsátójának adószáma, valamint neve és címe;
d) a termék értékesítésének, szolgáltatás nyújtásának adót is tartalmazó ellenértéke."
Forrás: 2007. évi CXXVII. ("áfa")törvény [ [link] ]
Éppen ezért nehezen tudod érvényesíteni a szavatossági jogodat, mert nem tudod bizonyítani, hogy a terméket ott vetted.
"Vettem egy gsm boltban egy mobiltelefon töltőt pár hete, büdös szaga lett és a biztosítékot le csapta. Nem akarják visszaadni a pénzem, mit csináljak?"
Ha garanciára vágysz, vásárolj olyan helyen ahol ezt megkaphatod.
Használt, eleve posék minőségű, kétes előéletű holmikra nem fogsz garanciát kapni sehol.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!