Ha Mo. -n felvesznek egy elofizetos telefont, ( Vodafone) az külföldön külföldi vodafonos SIM kártyával működnie kellene?
Arról nem volt szó hogy részletfizetésre vetted. Ilyen esetben a világ minden szolgáltatójánál bevett szokás hogy hálózatzárat alkalmaz a készüléken.
Amit tehetsz, az csupán annyi, hogy ha a készülék már Angliában van, ott keresel egy szerviz lehetőséget a hálózatzár feloldására. Ha megér neked annyit. GSM unlock néven találod meg.
Anyám hasonló szituba keveredett, csak annyi különbséggel hogy véletlenül vitt másik telót magával New York-ba. Valakitől úgy kért kölcsön egy telefont hogy felhívjon.
Neki úgy segítettem, hogy a google térképen végigmentem a környéken, találtam egy mobilos üzletet, a telefonszáma látható volt, itthonról felhívtam (mákom volt, hogy a 2013-as térképről még most is megvolt), lebeszéltem vele a függetlenítést, anyámnak küldtem egy sms-t hogy várják 2 blokkal odébb a sárga színű telefonos üzletben (mivel ő azt se tudta volna elmondani a boltban hogy mi a gondja, mert műszaki téren még magyarul se tud eligazodni, nem még angolul).
"fog működni,csak vodas legyen.Ugy tűnik,hogy ez így nem igaz."
Sajnos a hálózatzár pont azt teszi lehetetlenné hogy bármilyen más szolgáltató kártyájával lehessen használni.
Az MCC (Mobile Country Code) a GSM hálózatok nemzetközi azonosítója. Ez tartalmazza többek között az ország azonosítóját ( 216 Hungary), és az országon belüli azonosítót (70 Vodafone), valamint egyéb információkat.
Tehát a készülék nem arra van beállítva, hogy olyan simet fogadjon el, aminek a kibocsájtója Vodafone névre hallgat, bár maga a szolgáltató neve szintén tárolásra kerül a készülékben, de más célból. Hanem a hálózatzár azt engedi meg, hogy olyan simmel regisztrálhat a hálózatra, amelynek a kibocsájtója a 216 országkód és 70 szolgáltató azonosítóval rendelkezik. A világon máshol (még Angliában sem) nincs még egy szolgáltató, amelynek a hálózata 216-os országkóddal azonosított (pl. az Egyesült királyságban 234 és 235 az országkód).
Lekerekítve nagyjából ennyi, bár a háttér ettől egy kissé bonyolultabb.
"Tehat elméletileg ki lehet függetleníteni? anélkül is,hogy otthon tudnának róla?"
Az elmélet és a gyakorlat elméletileg ugyanaz, gyakorlatilag pedig nem.
Jogilag amíg nem fizetted ki a készülék összes részletét, addig nem a tiéd a készülék.
A szolgáltató úgy védi magát az ellen hogy nem fizetsz, hogy életbe lépteti a szerződés erre vonatkozó részét, amely a készülék letiltását és kötbért hozza magával.
A gyakorlatban pedig nem tud, illetve nem éri meg fellépni ez ellen.
A páciens megveszi a függő készüléket, másnap kifüggetleníti és ennyi. A szolgáltatónak az a lényeg hogy a számlák legyenek fizetve.
Tehát lehet függetleníteni, soha senki nem fogja firtatni, kivétel ez alól, ha a garanciás jogaid mégis érvényesíteni szeretnéd egy esetleges készülék meghibásodásból kifolyólag. A függetlenítéssel ezt a garanciát elveszted.
Az egyetlen esélyed ha a készülék megrendelése távollévők közt köttetett szerződés keretében valósult meg, azaz nem személyesen vásároltad, hanem telefonos, online, postai úton, stb. Ezekben az esetekben törvény adta lehetőséged van az átvételtől számított 14 napon belül jelezned az elállási szándékod (bizonyítható módon, tértivevényes postai levél, email, személyes ügyfélszolgálaton jegyzőkönyv felvételével, stb.).
Ezt a szolgáltatónak figyelembe kell vennie és eleget kell tennie a kérésednek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!