Létezik olyan, hogy telefonálás közben, ha a térerő megszűnik, akkor a telefon automatikusan megszakítja a beszélgetést?
Panelban lakom, és eléggé gyenge a térerő. Ma telefonáltam, és 3x is megszakadt a kapcsolat. Nem nyomtam meg semmit, nem csináltam semmi ilyesmit. Magától szakadt meg. Nem tudom mitől, én arra tippelek, hogy a térerő megszűnt. Ti hogy látjátok, tényleg ez lehet az oka? vagy ha megszűnik a térerő, akkor csupán a másik fél hangját halljuk akadozva, de a kapcsolatnak nem szabadna megszűnnie?
Samsung Galaxy S6-om van, nemrég vettem újonnan.
ha nincs térerő (térerő lehet van, csak a szolgáltatód lefedetsége nagyon gyege ott, pl az árnyékolások miatt)
a lényeg, hogy olyankor nincs szolgáltatásod, kb mint ha nem lenne a telefonba sim kártya, se hívni nem tudnának, se te nem tudsz hívni
ha az egyik félnél nincs térerő akkor megszakad a kapcsolat
ha gyengül a lefedettség akkor csak akadozik
Ha csökken a térerő először szakadozik, ekkor még a "hibajavítás" működik. Ha nagyon lecsökken (vagy nagyon megnő a vételi "hibák" száma) akkor elbontja általában a cella elbontja a vonalat. Ilyenkor a kijelzőn azt látod, hogy hívás vége. Ma már nem szokás a "felhasználót" terhelni azzal, hogy milyen ok miatt lett vége. A dolog másik "nézőpontból" folyamatban van egy hívás az kb. úgy néz ki:
Készülék 1. (hívó)---- rádió hullámok 1.--- bázisállomás ... mobil szolgáltató hálózata ... - bázisállomás ---- rádió hullámok 2. ----- Készülék 2. (hívott)
Milyen hibák lehetnek:
a./ bármely oldalon készülék hiba (1. vagy 2.)
b./ bármely oldalon zavar a rádió kapcsolatban
c./ bármely oldalon "térerő hiány" (azaz nem működik a rádió kapcsolat).
d./ hiba a bázisállomásokban, vagy a szolgáltató belső rendszerében. (ez nagyon ritka).
Az a./ b./ c./ esetben mindkét fél (de első sorban a hívó) érdeke, hogy a beszélgetés a lehető leghamarabb véget érjen (hívás vége), mert közben telik az idő amiért fizet. Ezért úgy van felépítve a rendszer, hogy a bázisállomás (cella) és a kezedben lévő mobil telefonkészülék között nem csak a beszélgetés meg SMS meg internet megy át, hanem egy kétirányú kapcsolat adatkapcsolat van. Ezen a kapcsolaton cella információk, adás/vétel erősség, egy csomó hívásfelépítéshez szükséges adat és "ellenőrző" jelek is mennek oda-vissza (a készülék és a bázisállomás között). Ha a bázisállomás és/vagy a készülék úgy érzékeli, hogy sok a "hiba" (pl. zajos a vonal, mintha a hagyományos rádiódat eltereked kicsit sisteregni fog) akkor próbálják korrigálni (pl. a kezedben lévő készülék növeli az adóteljesítményét, változtatnak a paramétereken, esetleg ha közben van másik bázisállomás amelyiknek jobb a jele át tud váltani arra is), hogy ne szakadjon mg a beszélgetés, és megfelelő legyen az átvitel (magát a hangot digitálisan viszi át, az nem lesz zajos, csak "szakadozni, akadozni fog"). Ha már teljesen "reménytelen" a helyzet elbontja a vonalat (hívás vége). Pont azért,hogy ne fizess olyan szolgáltatásért amit nem tudsz igénybe venni (nincs mindenkinek korlátlan díjcsomagja, és amikor ezt a rendszert kitalálták akkor még nem is léteztek), gondolom te lennél a legjobban felháborodva, hogyha annyira rossz már a "vonal" mínősége, hogy azon nem tudsz beszélni de a szolgáltató vonná a pénzt ezért a "kártyádról".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!