Csak online vásárláskor vonatkozik rám a 14 napos visszaviteli/csereidő? Készpénzesnél nem? /edigital. /
Az internetes rendelésre vonatkozik az a lehetőség, hogy 14 napon belül indoklás nélkül elállhatsz a vásárlásról. Nincs annak jelentősége, hogy melyik cégről van szó.
Ez a lehetőség akkor is megvan, ha neten rendelted, de személyesen vetted át. Utóbbi esetben tudsz kp-ben is fizetni, ennek nincs jelentősége.
Nincs erre mód, ha nem rendelt termékről van szó, hanem csak bementél, körülnéztél, választottál, megvetted.
Az értékesítők csak többletkötelezettséget vállalhatnak, ha akarnak. Tehát egy cég vállalhatja azt, hogy egy év után is visszaadja a pénzed, de a 14 napot nem korlátozhatja 13-ra.
Szerintem az tévesztette meg őket hogy a személyes átvételről írtál.
De személyes átvétel esetén is érvényes az elállási jog, nem csak postai vagy egyéb szállításkor, szóval helyesen volt megfogalmazva, csak félreérthették páran.
Akik esetleg nem értenék, az elállási jog a távértékesítés keretében, távollevők között köttetett szerződés esetén illeti meg a vásárlót, tekintet nélkül a fizetés és átvétel módjára.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Elállás esetén a vételár és -nagyon fontos - a szállítási költség is visszajár.
Ezektől eltérni a vásárló kárára tisztességtelen gyakorlatnak minősül.
Természetesen pozitív eltérés megengedett, ahogyan előttem is említették.
Annyit hozzátennék, hogy a netes rendelés esetén a 14 napos garancia cserére nem vonatkozik, viszont én nemrég úgy cseréltettem ki a telefont, hogy megrendeltem ugyanabba a boltba, szerencsére volt raktáron, azt ami rossz volt, visszavittem, elálltam a szerződéstől és megvettem a másikat. Egyébként rendesek voltak, mert +/- rendelésnek tekintették és csak lepapíroztuk, konkrét pénzes tranzakció nem volt.
Ez a fent említett cégnél volt, eléggé rugalmasak.
"Ez a fent említett cégnél volt, eléggé rugalmasak."
Netes rendelés keretében hibás terméket kaptam, a szaküzletbe vittem vissza hogy nézzék meg. Nem akarták elsőre kicserélni, mondván ez egy mobiltelefon, beszélgetni tudok attól hogy nem forgatja a kijelző tartalmat.
De nagy nehezen ráálltak, de az üzletben nem volt, postán kaptam másikat.
Aminek olyan baja volt hogy ha bekapcsoltad a mobilnetet vagy wifit, 60 másodperc múlva leszakadt a kapcsolat.
Bevittem, megnézték, elismerték, de nem akarták cserélni.
Elküldtek egy papírral a Samsung szervizbe.
Ott csak pislogtak hogy mit akarok, szerintük ilyenkor szó nélkül csere van, ha kell, akkor húszszor is. Megnézték ők is, elismerték hogy nem gömbölyű, de azt mondták hogy nem veszik fel munkalapra, mert ehhez semmi közük ebben a formában, ahogy most idekerült a készülék. Vissza kell vinnem, a forgalmazó majd továbbítja ahogy kell.
Mikor kérdeztem hogy írásba adnák-e, azt válaszolták hogy annyi papírjuk nincs ahány hülyének le kellene írni alapvető dolgokat.
Jó, visszamentem a szaküzletbe, elmondtam mit tapasztaltam, ennek ellenére azt mondták hogy ők " ...nem fogják nekem cserélgetni...". Jelzem, eddig egy csere volt, az is jogosan.
Akkor bevillant: mondtam akkor elállok a vásárlástól pénz vissza, ez meg is volt 3 perc alatt.
20 perc múlva a pénzzel a Média pénztárában fizettem egy ugyanolyan telefont, 20 ezerrel kevesebbért, aminek már 6 hónapja és elégedett vásárlóként tartom magam számon, de nem a "fent említett" cégnél.
Ennyit a kereskedői személetről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!