Az elektromos autók aksija is fel fog robbanni mint a Samsung Note telefonok?
Az enyém idén lett 10 éves, eddig sem gyúlt ki, ezután sem fog szerintem (nem lehet véletlen hogy az akkura 8 év gyári gari volt, szemben a mobil akkukkal, amire nincs garancia).
A mobilos akkuk szerkezetében az extrém lapos és extrém nagy kapacitás érdekében a végletekig csökkentik a rétegek vastagságát. Emiatt egy rossz anyaghasználat vagy technológiai lépés miatt megsérülhetnek akár mechanikai, akár kémiai úton, rendellenes működéshez vezetve.
Az autóban lévő akkuk teljesen más felépítésűek, gyakran még baleset esetén se hibásodnak meg.
A lítium akkuk egyik fájó sajátossága hogy a szén anódok között magas töltőáram hatására fém szálacskák "nőnek", ez idővel az akku tönkremeneteléhez vezet. Az autós akkuk méretei mellett ez nem okoz kárt, de a hengerelt akkuk rétegeit megsértheti, rosszabb esetben heves endoterm reakciót indítva.
A kobalt oxid és foszfát alapú akkuk meghibásodási esélye nagyobb, azt nem tudom biztosan hogy a Samsung beszállító mit használt.
Pontosabb úgy, hogy bármilyen aksi tud tüzet okozni vagy akár robbanni ha eléggé elcseszik.
A modern akkuk energiasűrűsége egyre nagyobb. Ha zárlat keletkezik akkor egyre nagyobb a baj is, mert ez az tárolt energia rövid idő alatt szabadul fel.
#1
"Szerencsére csak a samsung ismeri az önrobbanó akku receptjét."
Szó sincs róla. Más készülékeknél is fordult már elő. Pl. Dell laptopoknál is voltak hasonló problémák. Az akku beszállítója (nem a Dell gyártja az akkut) rossz minőséget produkált.
Nekik sem könnyű mert ha olcsó akkor xar lesz, ha drága, akkor meg nem veszik meg. Ezen megy az egyensúlyozás. Könnyű hibázni...
" Bele fogunk égni az autóba ha rossz az aksija?"
Ha nem tudsz eleg gyorsan kiszallni akkor igen.
de ez ugyanigy van a hagyomanyos autoknal is, ott is kigyullad neha egy-egy.
#4 pont egy ilyen esetre emlekeztem en is! Szerintem rengeteg problema lesz az elektromos autokkal a kovetkezo evtizedben. En valahogy igy latom:
1. Oriasi az aramerosseg egy ilyen aksiban. Ha egy normal 45 amperoras auto aksi ki tud adni magabol 600 ampert az inditasnal, akkor ezek a behemot nagy aksik amelyikek az egesz autot hajtjak szerintem rovidzarban tobbezer vagy talan tobb tizezer ampert is leadhatnak.
2. Egy kigyult telefon aksi a zsebben latuk milyen egesi sebeket okoz. Na kepzeljuk el az autos aksit amelyik 1000-szer nagyobb.
3. Az elektromos autokban tkeppen az aksikon ulunk, az auto alja csupa aksi. Ha robban akkor repulunk.
4. Baleset eseten konnyen serulhetnek, hiszen nagy a sulyuk. Tkeppen a legnagyobb suly egy ilyen autoban maga az aksi. A tehetetlenseg miatt az aksi az elso amelyik elindul mas iranyba mint az alvaz.
"Egy kigyult telefon aksi a zsebben latuk milyen egesi sebeket okoz. Na kepzeljuk el az autos aksit amelyik 1000-szer nagyobb."
A kocsiban van biztosíték, a mobilban nincs.
A kocsiban olyan kivitelű az akku hogy egy sima ütközés nem tesz benne kárt.
Ha az autó egy balesetben a mérete negyedére nyomódik össze és benne maradtál, nem teljesen mindegy hogy mitől gyúl ki, az égő üzemanyag vagy egy-két zárlatos cella miatt. Ezek a cellák nem úgy robbannak mint a tűzijáték. Komoly fém tokban van, attól nehéz. Az égő benzin viszont mindenhol ugyanúgy ég. Nem tudom melyiket szeretnéd jobban.
""A kocsiban van biztosíték" - oriasi mellefogas, biztositek az igaz hogy van a kocsiban, nem is ez a problema. Az aksi ha BELSO zarlatot kap ott nincs es nem is lehet semmifele biztositek."
Ha figyelmesen olvastál, az autó akku más felépítésű, nem történik vele ilyen probléma.
Tehát az analógiát követve ha van egy tróger villanyszerelő, aki miatt a faházak leégnek, attól még nem veszélyes és nem minden faház, csak azok, amelyikben a tróger dolgozott.
Nem, de nem mobiltelefon akkuból alakítják át.
Látom van valami fogalmad a témában, ezért talán elég ha azt mondom hogy ilyen esetben a szigetelésen múlik minden. Ha a szigetelés minden körülmények között jól működik, akkor nincs probléma. A robbanós mobil akkuk ezen buknak el. Ez a layer olyan méretű és anyagú, hogy nem tudja hozni az elvárt paramétereit. Nevezetesen vegyi, hő és mechanikus igénybevétel mellett is szigetelnie kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!