Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Miért küldi ezt az sms-t a...

Miért küldi ezt az sms-t a szolgáltatóm? Tisztelt ügyfelünk! A fogadott emelt díjas szolgáltatás az Ön kártyáján tiltva van, a feloldáshoz kérjük, küldje vissza az IGEN szót a 06308080111-es számra.

Figyelt kérdés

Az hogy tiltva van, egyébként egyáltalán nem baj, sőt!

Nem is szándékozom emelt díjas sms-t fogadni.

De mit jelent mindez?

Valaki sms Spam-et szeretne nekem küldeni?

Egyáltalán a T-mobile telefonszáma ez, ők küldik a figyelmeztetést?


2010. ápr. 12. 22:22
 1/9 anonim válasza:
Szerintem valaki szórakozik veled, és előfizetett neked egy emeltdíjas szolgáltatásra... Vidd be a szolgáltatódhoz, és kikódolják róla a szolgáltatást.
2010. ápr. 12. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Nem szórakozik senki.


Ez azért van, mert új törvény szerint a szolgáltatónak kötelessége sms ben figyelmeztetni téged, ha olyan oldalra regisztrálsz , ahol a fogadott sms tartalom pénzbe kerül.

2010. ápr. 12. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim válasza:
De lehet, hogy nem ő regisztált... ?! Ha igen, akkor igazad van.
2010. ápr. 12. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Mert több olyan cég van, hogy megtéveszt, és egy valamit letöltesz, vagy regisztrálsz, és azt hiszed, hogy ezzel vége is, holott azzal rendeltél meg további fizetős sms szolgáltatást.

Na ezért küld a mobiltársaság figyelmeztető szöveget, és ezért van alapból tiltva a dijfizetős fogadott sms tartalom.

2010. ápr. 12. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

A mobilhasználat biztonságának növelése érdekében a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) megszigorította a fogadott emelt díjas sms-ek küldésének rendjét.


Az elmúlt években igen népszerű mobiltelefonos szolgáltatássá, egyben több milliárd forintos üzletté vált a csengőhangok, játékok, videoklipek, hírek, szöveges tartalmak fogadott emelt díjas sms-sel való megvásárlása. A fogadott emelt díjas sms-ekre az erre szakosodott tartalomszolgáltatóknál lehet előfizetni, azonban a szolgáltatás igénybevételének feltételei sok esetben nem tisztázottak. A felhasználók sokszor nincsenek, nem lehetnek, lehettek tisztában azzal, hogy egy megrendeléssel folyamatos szolgáltatásra, akár heti több sms-re fizetnek elő, és ez akár hetente több ezer forintba is kerülhet – írja a hivatal csütörtöki sajtóközleményében.


Az elmúlt időszakban az NHH a számos beérkezett panasz alapján mindhárom mobilszolgáltatónál vizsgálta a fogadott emelt díjas sms-szolgáltatásról szóló tájékoztatást, az általános szerződési feltételek vonatkozó szakaszait és az ellenőrzés nyomán mindhárom szolgáltatót arra kötelezte, változtasson gyakorlatán.


A hatóság a fogyasztók biztonsága érdekében előírta, hogy alapbeállításként azt rögzítsék az előfizetésekben, hogy ilyen típusú szolgáltatás automatikusan nem vehető igénybe. Előírta továbbá, hogy a harmadik félnél megrendelt fogadott emelt díjas sms-t a mobilszolgáltató csak abban az esetben továbbíthatja, ha a felhasználó a saját mobilszolgáltatójánál előzetesen egyértelműen jelezte és engedélyezte, hogy ilyen típusú szolgáltatásokat igénybe akar venni. Az NHH várakozásai szerint a lépés nagymértékben javítja majd a jogbiztonságot, és csökkenti a fogyasztók kiszolgáltatottságát, ha mindhárom mobilszolgáltató esetében jogerőssé válik a határozat és bevezetik a korlátozást.


A három szolgáltató esetében különböző időben zárultak le az eljárások. A szolgáltatónál történő előzetes regisztrációt jelenleg még csak a T-Mobile-nál vezethették be, ugyanis a másik két mobiltársaság bírósághoz fordult a hatóság döntése ellen. Kereseteik elbírálása még folyamatban van, de az NHH várakozása szerint a közeljövőben náluk is bevezethetik a hatóság által elvárt gyakorlatot.


A hírközlési fogyasztói jogok képviselője, és a Magyar Mobilmarketing és Tartalomipari Egyesület (MMTE) által létrehozott, valamint a mobilszolgáltatók által támogatott, a tudatos mobiltelefon-használat érdekében létrehozott MobilozzOkosan.hu [1] weboldal az üzemeltetők szándékai szerint a fogyasztókat a mobiltelefónia szinte minden területéről tájékoztatni fogja, első lépésben többek között az emelt díjas szolgáltatásokról nyújt átfogó ismereteket. Az oldal folyamatosan bővülő adatbázisa alapján könnyen meg lehet találni az emelt díjas számokhoz tartozó szolgáltatói ügyfélszolgálatok elérhetőségét és az adott számhoz tartozó díjszabást is, mely hozzájárul az emelt díjas szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználók tájékozottságának növeléséhez.


forras: index.hu

2010. ápr. 12. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Első (22:31):

Szerintem is szórakozik, nem regisztráltam (tudomásom szerint) semmilyen emelt díjas szolgáltatásra!

De szerencsére nem kell kikódolni, mert ez az sms éppen arról szól hogy nem kaphatok emelt díjas sms-t!

2010. ápr. 13. 09:25
 7/9 A kérdező kommentje:

4. (22:45):

Ez nagyon jó rendelet, (köszönöm a választ az 5.-nek is!) de pl a gyerekek biztosan elküldik az IGEN szót és ezzel sikeresen lenullázzák a számlájukat!

Na mind1, nem tom mi lenne a jobb megoldás...

2010. ápr. 13. 09:50
 8/9 Krisipoke ***** válasza:
Valószínűleg valaki le akarja nyúlni a pénzed, vagy valami. Amúgy nem te vagy az egyetlen, aki ma kapott ilyet.
2010. ápr. 16. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 GyulaT válasza:
Ha netán valaki elküldte az igent,az a 1430 -as ügyfélszolgálati hívószám megfelelő menüjén újra aktiválhatja a tiltást.
2010. jún. 2. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!