Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Mit lehet akkor csinálni, ha...

Mit lehet akkor csinálni, ha a bolt leveszi a mobilomról a jótállást, hivatkozva hogy én csináltam a kárt, pedig nem?

Figyelt kérdés
4 hónappal ezelött vettem egy sony ericsson w300i mobiltelefont.a vodafone boltba.elvileg 2év jotárás jár rá,de nekem 2hónaposan elromlott.ha becsuktam ki kapcsolt,a volkman része nem üzemelt becsukva meg ilyen hibák.Vissza vitük a boltba ök elküldték a szervizbe,ahonna vissza küldték 2hét mulva hogy az én hibámbol romlott el a készülék mert hogy páralecsapodás keletkezett a készülék belselyébe,és igy erre nem áll a jotálás.vagy elviszem szarul a készüléket vagy polgáriperre megyek ami kb.10ezer az elinditássa vagy megcsinálják 4ezerélt a készüléket.Mi a csináltatást kértük,2hét mulva meg is jött a telo..rá 1,5 re megint beszart a készülék de mostmár teljesen.mikor bekapcsoljuk belép de rá egy másodpercre ki is kapcsol de a külsö kijelzö világitt de ugy hogy csak akkor lehet kikapcsolni ha kiveszük az aksiját.Ilyenkor mit tudunk tenni?Hova kell fordulnunk?Mert azért szerintem nem mindegy hogy egy 30ezres telefonnal igy jártam.
2007. nov. 7. 10:39
 1/1 anonim ***** válasza:
93%

Először is: A legnagyobb probléma, hogy elismerted, hogy saját hibádból ment tönkre a telefon. Ezt azzal tetted, hogy egy jótállási keretek közé tartozó hibáért vállaltad azt, hogy fizetsz érte. Innen "buktad" a garanciát.

A másik dologban viszont "jó eséllyel" állsz szembe a szolgáltatóval: Hiszen te KÉRTED a garancián kívüli javítást, amit ők EL IS VÉGEZTEK, azaz hibátlan állapotban adták vissza a készüléket. Rá két hétre pedig újra tönkrement, jellemzően ugyanazon hibajelenséggel > Vagyis a javítás nem volt jó.

Amit tenned kell: Vissza kell vinned a vodafone-hoz, majd közölni kell velük, hogy a garancián kívüli javítás keretében NEM TETTEK ELEGET javítási kötelezettségüknek, és VAGY kijavítják a hibát, VAGY elállsz a vásárlási szerződéstől, fizessék vissza a készülék árát. Persze valószínűleg a vodafone nem fog egyetérteni veled, ekkor KÉRD A VÉLEMÉNYÜKET ÍRÁSBAN. Ezután megindíthatod a polgári pert. Illetve első körben nem pert, hanem nemperes eljárásban fizetési meghagyás kiállítását kérd a bíróságtól. Ennek költsége 3.000,- Ft, melyet jogerőre emlekedést követően a tőke-, kamat- és egyéb igazolt költségeiddel együtt végrehajthatsz. Ha a vodafone nem ismeri el tartozását, azaz ellentmond a fizetési meghagyásnak, akkor újabb 3.000,- Ft-ért per fog indulni. Ahol a felek bizonyíthatják majd igazukat... A pervesztes félre viszont elég magas költséget fognak ráverni, mert a bíróság független igazságügyi szakértőt fog kirendelni, amelynek súlyos tízezres költségei vannak... A per ideje kb. fél év.

2007. nov. 7. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!