Ha ellopják az előfizetéses telefonomat, akkor is kell tovább fizetnem az előfizetés díját? Vagy ilyenkor mi a teendő?
Fizetned kell persze, csinálnak neked egy új sim-et x ezerért és ugyan úgy egy tovább az előfizetés mint régen. Főleg ha van hűségidő.
Ha van és ki akarsz szállni, akkor kb olyan mint ha lemondanád, vagyis előre ki kell fizetned ami a hűségidőből még hátra van, vagyis nem éri meg.
.
Mivel szerződést kötöttél, olvasd el amit aláírtál. A szolgáltatóknál hozzáférhető ÁSZF néven. Ha nem tudsz olvasni, hívd fel telefonon az ingyenesen hívható ügyfélszolgálatot. Ha már ellopták a készüléket akkor pedig méginkább ajánlom ezt. Az előfizetői szerződés világosan és egyértelműen rendelkezik az ilyen esetekről.
Nagy vonalakban: a készülék és/vagy sim elvesztése nem ok a szerződés felbontására. Attól hogy se telefonod, se simed, még köteles vagy a szerződésben foglaltakat teljesíteni, nevezetesen a megállapított havidíjakat, hiszen azt vállaltad hogy a hűségidő ideje alatt fizetsz mint a vöcsök. Mondjuk annyival jobban jársz, ha nincs simed, vagy telefonod hogy akkor beszélgetést nem fognak számlázni :) . Ez alól kivételt írásos kérelem elbírálása esetén tehetnek, de ez a gyakorlatban max a halasztott díjfizetésban, vagy felfüggesztésben merül ki, anyagilag ugyanott vagy.
Ja, és ne félj PIN-t használni a SIM-en. A telefon az más dolog, azt ha elveszted úgyse hozzák vissza, és nem tudnak a terhedre pénzügyi nehézséget kreálni. Igaz, ha másik SIM kerül bele, amiatt is te leszel a bűnös, hiszen azt is aláírtad, hogy a telefont csak a te SIM-eddel használod míg a hűségidő le nem telik. Mit nem mondjak, te vagy a felelős azért amit aláírsz.
.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!