Ha elromlott a telefonom és beviszem a Vodafone-hoz és úgy ítélik, hogy kicserélik a készüléket, akkor kérhetem, hogy ráfizetéssel más fajta telefont adjanak?
LG L3-ról van szó és az a problémája, hogy ha felteszem tölteni egy apró mozdulattól is kiesik belőle a töltő. Ilyen esetben mindenképp szervíz vagy lehet adnak másikat? És kérhetek másfajta készüléket?
Előre is köszönöm a válaszokat!
1. A garancia a termék re vonatkozik. Legfőképp arra hogy a hiba már fennállt mikor megvetted de nem derült ki rögtön.
2. A következő kategória a használat során keletkezett hiba. Megvizsgálják hogy nem a te hibádból jött-e létre.
3. Ha mindezek a vásárlástól számított pár napon belül kiderülnek, és jó fej a kereskedő, jó esetben kaphatsz cserét (ami amúgy a törvény szerint nem jár), de csak ugyanolyanra.
4. Ha nincs csere termék, kérhetsz árleszállítást, vagy az árral arányosan más termék vásárlását.
Ha a hiba bejelentése és a vásárlás között több idő telt el, a garanciális feltételeknek megfelelően történik a kezelése. Először javítás, ha nem jó akkor megint javítás, aztán akár ismét, és ha ez neked sok kellemetlenséggel, időkieséssel, stb. jár, akkor esetleg kérhetsz cserét, amit esetleg elfogadnak. De itt szintén a 4.pont érvényes.
Nem kötelesek ilyenkor cserélni, korlátlan alkalommal javítható elvileg.
A gyakorlatban csak a vásárló türelme szab határt ha pl. 1 év gariból fél évig javítanak.
Egyes esetekbe a garin túl is van lehetőség szavatosság érvényesítésére, ha a garin túl derül ki valami hiba ami már a vásárláskor is fennált csak későn derült ki, pl konstrukciós hiba, emiatt akár a garin túl is köteles jótállni a gyártó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!