Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Miért van az, hogy az iphone...

Miért van az, hogy az iphone kétmagos processzorral ultragyors míg más androidos telefonok csak négymaggal képesek erre a sebességre?

Figyelt kérdés

2013. jan. 10. 16:00
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
38%
Honnan vettél ekkora hülyeséget.
2013. jan. 10. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
36%
Hát rohadtul nem így van.
2013. jan. 10. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 Golan Trevize ***** válasza:
50%

Azért, mert semmivel sem gyorsabb, sőt.


iOS-en viszont a kezelő felület fut a legmagasabb prioritással, hogy azt hidd, hogy gyors.

2013. jan. 10. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 reptoid ***** válasza:
35%

Mert mi menjen magas prioritással te nagyon okos? Az óra a háttérben? :DDD


Persze te lehet a magokra gerjedsz, de azért az emberek nagyrésze abból ítéli mega készülék sebességét, amit lát maga előtt, nem pedig a hertzeket számolgatja a kijelző mögött. Persze ha te videót renderelsz a háttérben a telefonodon, míg a háttérképet bámulod, akkor nem szóltam :)


Alkalmazáson belül pedig te nem nagyon a kezelőfelületet látod, hanem magát a programot. Az pedig azért gyorsabb, mert nagyon kevés hardware-re kell optimalizálni a fejlesztőknek. Olyasmi mint a konzol és a pc. Utóbbiban 6 millió dolog lehet, ahogy van kismillió androidos készülék is, míg iOS készülékből vagy 6-7 max az iPadeket is beleszámolva. Sokkalta egyszerűbb dolga van így a fejlesztőknek.

2013. jan. 10. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 bp1985 ***** válasza:
Utolsó írta meg a legjobban. Apple képtelen egyedül gyártani, így mindenféle gyártóval csináltatja a termékeit, ami nem 2 perc. Ezért nincs se választék, se rövidebb átfutás a készülékek között. Ez, hogy évente tud csak más termékeiből valamit felmutatni, a vicc kategóriát meríti ki. Nézz meg bármilyen más gyártót, évente hány telefont ad ki, és hány külső gyártó ad alkatrészt hozzá.
2013. jan. 11. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
57%

Mert a gyártók végre kezdenek lassan rájönni hogy a hardver az egy teljesen másodlagos dolog. Elsődleges dolog az operációs rendszer és a rajta futó programok (alkalmazások) optimalizálása. Az Apple ilyen szempontból hatalmas előnnyel rendelkezik, pont azért mivel nem sz.rja havonta az új készülékeket.


Ez azt jelenti hogy igen kevés készülékre kell optimalizálni az op. rendszert és az alkalmazásokat. Minél kevesebb hardverre kell megírni a programot annál jobb. Gyakorlatba ez annyit tesz hogy az iPhone 3GS ami egy 1 magos 600mhz-s processzorral és 256mb rammal rendelkezik szó nélkül lehet rajta játszani a GTA Vice City-vel ami kb. 2-3 hete adtak ki, és még akkor sem jön zavarba ha 10-15 alkalmazás van a háttérben. Emlékeztetőül ez egy több mint 3 éves telefon. Más gyártó készüléke képes erre? Biztos hogy nem.

Pontosan azért nem mert ugyanazt az alkalmazást rengeteg féle hardverra és hardver összeállításra kell megírni.



Aki a PC vs. konzol példát mondta, az egy nagyon jó példát mondott.


Ott van pl. az XBOX 360. Valahogy 7 éve adták ki. Na most aki 7 éve megvette ezt a konzolt az még ma is szó nélkül tud játszani a BF3-al. Egy 7 évvel ezelőtt vásárolt PC képes lenne futtatni a BF3-at? Biztos hogy nem.

Ha meg képes is lenne akkor is nagyon rossz grafikával és akadozna.


Ez azért tudják elérni mert a játékot csak egy féle hardverra kell optimalizálni. Így gyakorlatilag teljesen ki lehet használni az adott hardverben rejlő lehetőségeket.



Na ennyit számít az optimalizáltság :D

2013. jan. 11. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
82%

# 6

OFF

A példád szörnyű, de amúgy jót írtál. Ugyanis egy xbox sokkalta rosszabb grafikával tud megjeleníteni, mint egy PC. Ugyan, BF3, DirectX9-en? Ez neked hol ugyanaz, amit a PC DX11-benhoz? nagyobb felbontású textúrákkal, több efektel a DX miatt... Úgyhogy ez pont nem a legjobb példa, ugyanbis az Xbox simán elavult egy mai PChez képest, míg a hét éves gépekre is meg lehetne csinálni a BF3-at, Xbox szintű grafóval, ugyanis már jócskán ott voltak az akkor hardverek a DX9-en. Másik meg, hogy az xbox belseje az egy akkoriban kb 2 milliós PC-hez viszonyhítható, mert elég brutális a hardver, amivel operál. De ez most nem számít.


ON:

Kérdező legalább járd körbe a témát, mielőtt kérdezel... Az androidos telók között hiába van kétmagos, a fele nem is ICS-el, vagy jobbal megy, és az ICS alatt semmi se támogatja a két magot, ergo parasztvakítás. Márik meg, hogy az androidon alapból szörnyű a launcher, ezért szaggat, míg az IPhone 'launchere' előtt meg kell hajolni. (Egyébként a fejlesztők ezzel elszúrták a droidot szerintem...) Na, a másik, hogy GTA3 meg fut a ZTE Blademen, ami kemény 20.000 forintért ma már drága. Szóval ez itt kicsit fura.


De az tény, hogy jobban optimalizált, 'okosabb' készülék az IPhone, ezzel nem vitatkozom, és ez a változatlan hardver miatt van, amit már régóta be kellett volna vezetni, hogy inkább jobb programokat írunk, nem erősebb hardvert pakolunk alá. (Csak ez a hardvergyártóknak nem volt ez a dolog túl szerencsés, és a programokat is egyszerűbb csak úgy randomra kifosni. Ugye ez inkább a PC-kre vonatkozik.) És hát ezért van, ugyanis sok hardverre nem lehet olyan könnyen optimalizálni dolgokat. De ugye az androidnál szűkebb a kör mint a PC esetében, ezért van az, hogy tudsz Vice Cityzni egy droidos telón. És, hogy a régi IPHone is tudja, az meg azért van mert nem csak a PC-nél, hanem a droidnál is kevesebb hardverre kell optimalizálni.


Más kérdés, hogy cserébe minden pénzbe kerül, míg egy droidon sokkal több az ingyenes dolog. Na, és persze aki droidot vesz szereti a túlbonyolított dolgokat, (lásd: én) és nem bírja, hogy ne hackelje a telót. Amíg egy IPhone user sokszor az 'egyszerű' ember, aki használná a telefont.


Fú, remélem volt értelme is annak, amit írtam, és nem, haragítottam senkit se magamra! Peace:)

2013. jan. 12. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
De ez az optimalizáltság mi? Az android rendszer nincs optimalizálva a készülékekre? Nem ezért lenne elvileg minden gyártónak a saját felülete? touchwiz,sense? vagy az alkalmazásokat nem optimalizálják? hogyan optimalizálják a szoftvert a hardverre? nem tudom elképzelni, csak a kijelző felbontása jut eszembe, de hogy pl egy processzora hogyan optimalizálnak programot azt nem tudom ? valaki írja le pls:)
2013. jan. 13. 17:23
 9/13 anonim ***** válasza:

off: 7-esnek


Azt egy szóval sem mondtam hogy jobb grafikája van. Csak annyit mondtam hogy az XBOX egy 7 éves gép amin bőven élvezhetően játszható a BF3. Egy 7 éves PC-n pedig el sem fog indulni a BF 3, vagy csak élvezhetetlen grafikával és szaggatással. Egyébként én is PC gamer párti vagyok, de csak azért mert a stratégiai játékok a kedvenceim.



on:

Ha az optimalizáltságot kellene elmagyarozni konyhanyelven, akkor azt mondanám hogy egy adott op. rendszer/program/alkalmazás mennyire tudja jól kezelni illetve kihasználni a rendelkezésre álló hardvert.

2013. jan. 14. 05:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

folytatás:

Androidnál nem is inkább az op. rendszerrel van a gond, mert kb. minden gyártónak megvan a saját rendszere, bár az alapja mindegyiknek ugyanaz. Hanem inkább az alkalmazásokkal. Egy alkalmazást úgy kell megírni hogy annak rengeteg készüléken futnia kell (hardver összeállításon) futnia kell. Ezt sokkal nehezebb majdnem tökéletesre megcsinálni (igazából lehetetlen), mert rengeteg hardver van. Ezét is van az hogy ugyanaz az alkalmazás az egyik telefonon tökéletesen megy, a másodikon szaggat/akad, a harmadikon kifagy, a negyediken el sem indul (pedig szinte ugyanaz az op. rendszer van rajtuk)


Az Apple-nél is van néhány készülékfüggő alkalmazás (kb. az alkalmazások 5-8%a), viszont ott 9-14 készülékre (hardver összeállításra) kell megírni egy alkalmazást. Ez megint 3 részre bomlik, mert iPad-ra, iPod touch-ra, és iPhone-ra is külön vannak az alkalmazások. (néhány esetben az iPhone és az iPod touch-t összevonják) Így sokkalta könnyebb elérni azt hogy minden készüléken baromi gyorsan fussanak az alkalmazások.



Nem csak a kijelző felbontásától függ, igazából azt a legkönnyebb megcsinálni. De amúgy jól írtad, egy-egy programot a célhardvernek vagy célhardvereknek megfelelően kell megírni. Mivel a hardverekben nem csak a teljesítményben van különbség, de a működésükben is. Más lehet a memórialeképezés módja, a cache mérete, az utasítás rendező és dekódoló egysége, és még milliónyi más dolog van ami változhat és az alkalmazásfejlesztőnek számításba kell vennie.

2013. jan. 14. 05:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!