Van rá esély, hogy a vodafonnál kicseréljék az új előfizetéses telefont másfajtára?
Váó, az előző válaszokból már majdnem összejön az igazság, ami valójában:
Ha a telefon hibás, akkor 3 napon belül kötelesek kicserélni egy ugyan olyan termékre. Az árát nem kötelesek visszaadni.
Egyébként miért vettetek új telefont, pusztán mert lejárt a hűségidő?
Sajnos rengeteg tudatlan ember van akik bedőlnek a reklámoknak.
Jól ki van találva ez a hűségszerződés dolog.
Hogy olcsóbban kapsz cserébe telefont. Még olyan konstrukciót nem láttam amelyikbe ha kiszámolod összességében nem te járnál rosszabbul.
Olcsóbb megoldás ha nincs 2 év aláírva és veszel magadnak kp-re egy telefont.
Igaz, sokan csak azt nézik hogy "ingyen" kapják a mobilt ha aláírnak egy papírt, fizetni meg úgyis kell a havidíjakat.
Sajnos a szolgáltatóknál jó sok pénzért külön emberek vannak akik a klímás irodájukban egész nap azon agyalnak hogy lehet úgy megfogalmazni a szövegeket és konstrukciókat összeállítani hogy a népek azt gondolják hogy jól járnak, csak a vásárlás/szerződés után derülhessen ki a kedvezőtlen része.
Anyukád is a nem jól járósok népes táborába lépett, ha még eddig nem volt ott.
Nem fogják kicserélni, először javítgatják.
Aztán esetleg 3 sikertelen javítás után csere egy ugyanolyan rosszra.
A fogyasztóvédelmi törvény a javításra törekedést írja elő, illetve azt is úgy hogy lehetőleg ne tartson soká.
A gyakorlatban ezt senki sem ellenőrzi és bírálja fölül, csak ügyfélpanasz esetén, de mivel nincsen konkrétan meghúzva a határ, ki is használják a lehetőségeket a vásárlóval szemben.
Nincs hivatalos 3 napos csere, ezt tudnod kell.
A 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távol lévők között köttetett szerződés esetén biztosít ilyen jogot (boizonyos kivételekkl), ami a személyes vásárlásra nem vonatkozik.
Az előfizetéses készülékek esetében gyakori az első használat előtti aktiválás, elképzelhető hogy ilyen okból nem működik.
Mivel se konkrét telefon típust, sem hibát nem írtál, ennyire tellett a válaszomból.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
"7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!