Ha harmadjára is javították a telefonomat és még mindíg rossz visszalehet igényelni a pénzt vagy új telefont kérni?
Kérheted éppen, hátha sikerül.
A jogszabály különbséget tesz a lényeges részek javítás a és kicserélése valamint a jelentős részek között.
Illetve a hibás teljesítés is külön kategória, pl. ha nem tudják rendesen kijavítani.
Ide tartozik a garanciaidő meghosszabbodása, valamint törekvés a kijavítás 15 napon belül elvégzésére.
Minden eset speciális, mivel nem írtál semmi konkrétumot ezért a következőeket mondhatom általánosságban.
Nincs konkrétan olyan előírás ami erre kötelezné csupán a háromszori javítás miatt, sem a vásárlástól elállásra, sem a cserére vonatkozóan.
Milyen hiba fordult elő, és mennyi ideig volt javítás alatt, illetve kaptál-e cserekészüléket?
Xperia x10-em van. Ha 10-15 percig nyomkodom újraindul,megint nyomkodom és akkor már 2 perc után újraindul. 3 újraindulás után már be sem kapcsol, csak kb fél óra után. Meg recseg,darál a zene hangszóróval is meg fülhallgatóval is.
MIkor először visszavittem kicserélték az aksit. De a hibák fentmaradtak. Visszavittem másodjára és akkor is aksi csere volt.A hibák maradtak. (bár nem értem miért kellett 2szer kicserélni az aksit 2 héten belül, pedig mondtam nekik, hogy az már volt cserélve).
Most vittem vissza harmadjára ugyanazokkal a hibákkal, várom hogy írjanak , hogy kész van.
Egy hét alatt "megcsinálták" a telefont. Csere készüléket mindig kaptam.
Pc companionnal próbáltad már a szoftvert újratelepíteni?
Melyik android van rajta? 2.1 vagy 2.3?
Ez a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba. A hiba keletkezése és közlése a garanciaidőn belül történt, attól függetlenül hogy tettek lépéseket annak elhárítására, láthatóan ez nem hozott eredményt.
A garanciaidő annyival meghosszabbodik, amennyi a javítás(okkal) töltött idő.
Esetedben a szavatosság érvényesítésére is van lehetőség, hiszen a hiba a javítási dokumentumok alapján is a garanciaidőn belül keletkezett.
Itt fontos lenne tudni azt is hogy mikor jelezted először a problémát (nem mikor vetted észre, az nem számít).
A fogyasztó a termék meghibásodása esetén - meghatározott feltételek mellett - élhet szavatossági jogaival, amennyiben a termékre vonatkozóan nincs sem önkéntes, sem kötelező jótállás, vagy a jótállási idő már lejárt. Ezt biztosítja a fogyasztói szerződés keretében értékesített termékek szavatossági és jótállási igényének érvényesítéséről szóló 49/2003. GKM rendelet.
A szavatossági igény vásárlói benyújtásának határideje 2003. július 1-től 2 évre nőtt. (Ha a termék használhatóságának legkisebb időtartamát hatósági előírás, vagy kötelező műszaki előírás határozza meg (kötelező alkalmassági idő), és ez rövidebb, az igény érvényesítésére ez a határidő irányadó.)
A vásárlástól számított első hat hónapban jelentkező hiba esetén a kereskedő köteles bizonyítani, hogy a hiba a vásárláskor nem volt benne a termékben, hogy a hiba nem a teljesítéskor is meglévő körülmények miatt keletkezett, hanem az áru rendeltetésellenes használata okozta. Az első hat hónapban a kereskedő köteles valamennyi költséget viselni.
Hat hónap leteltével a bizonyítási teher megfordul és a továbbiakban nem a kereskedőnek kell a hiba keletkezési körülményeit bizonyítania, hanem a fogyasztó közvetlenül fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (NFH).
Ez esetben a fogyasztónak tudnia kell azt, hogy egyrészről a vizsgálat költségeit neki kell megelőlegeznie és az csak abban az esetben jár vissza neki, ha a kifogása alaposnak minősült.
Nem tudom, hogy ez milyen hiba, de 5 ismerősnek is van x10-e de náluk ilyen sose fordult elő...
Nem lehet, hogy a sok buherálás (cyanogenmod stb. hozta ezt elő)?
Ha ezek, akkor nem fog a szervíz se segíteni...
Talán xrecovery-ben egy system törlés segíthet, de utána már csak flashtool-al tudod visszatenni a a gyári romot, de ha törlöd a system-et tégla lesz a telódból. De nem kell megijedni, flashtoolal vissza tudod ilyenkor is rakni a gyári romot.
Csak regisztrálás után láthatod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!