Pórul lehet járni, ha magyarországi garancia helyett eu garanciát választunk?
nem.
annyi a különbség hogy nagy valószínűséggel külföldre viszik javíttatni a cuccodat, de ha a javítás 15 napnál többet vesz igénybe, akkor kötelesek csere terméket adni (ugyanolyat). lehet hogy tovább tart a javítás de rosszul nem jársz vele. Most ha veszel egy magyar üzletbe garanciásan egy cuccot és holnapután bezár a sarki kisbolt? senkihez nem mehetsz reklamálni hogy "dehát nekem garanciám van". le fogják szarni nagy ívbe. A magyar garanciával vigyázni kell és csak meggbízható üzletből lehet vásárolni, de 100% biztos sose lehetsz benne hogy valaha is tudod érvényesíteni.
Köszi a választ, csak azt furcsálltam, hogy akkor miért sokkal olcsóbb a készülék EU-s garanciával...
"annyi a különbség hogy nagy valószínűséggel külföldre viszik javíttatni a cuccodat, de ha a javítás 15 napnál többet vesz igénybe, akkor kötelesek csere terméket adni (ugyanolyat). lehet hogy tovább tart a javítás de rosszul nem jársz vele. Most ha veszel egy magyar üzletbe garanciásan egy cuccot és holnapután bezár a sarki kisbolt? senkihez nem mehetsz reklamálni hogy "dehát nekem garanciám van". le fogják szarni nagy ívbe. A magyar garanciával vigyázni kell és csak meggbízható üzletből lehet vásárolni, de 100% biztos sose lehetsz benne hogy valaha is tudod érvényesíteni."
Ilyet még nem hallottam ...
""annyi a különbség hogy nagy valószínűséggel külföldre viszik javíttatni a cuccodat,"
Az EU vagy gyártói garancia egy más féle garanciát takar. Azt, hogy a vásárlónak magának kell gondoskodnia a szervízbe szállításról illetve ő állja a visszautat is.
A bolti garancia esetén ezzel szemben elegendő a vásárlás helyére visszajuttatni a cikket, a többi nem az ő gondja (súlyhatáron felül a forgalomba hozó intézi a szállítást háztól ha az helyszínen nem javítható).
"de ha a javítás 15 napnál többet vesz igénybe, akkor kötelesek csere terméket adni"
Nem kötelesek.
Rendelet szabályozza a javítás idejét. Ez a rendelet úgy szól hogy törekedjen a javítást minél rövidebb időn belül elvégezni. Tehát mivel semmi konkrétum nincs, így a csere 2 esetben jár:
1. Ha a vásárlástól számított 3 napon belül bejelented a hibád.
"Az egyes tartós cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet értelmében csak hibás termék esetében,
ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt,
a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve,
hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."
2. Ha nem tudják megjavítani.
3. Ha meg tudják, de már háromszor sem sikerült. Ebben az esetben is csak akkor ha kéred a cserét. Egyébként lehet tízszer is javítani.
"Most ha veszel egy magyar üzletbe garanciásan egy cuccot és holnapután bezár a sarki kisbolt?"
Nem a kisbolt feladata a javítás/javíttatás.
""dehát nekem garanciám van". le fogják szarni nagy ívbe."
Ilyen esetekre van a fogyasztóvédelem. Nem kell félni, ha a fogyasztó jogos igényt támaszt, érvényt szereznek neki.
Bejelentést lehet tenni elektronikus úton írásban, vagy szintén írásban postai úton, valamint személyes megjelenés esetén jegyzőkönyvet vesznek fel a panaszos kérésére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!