Mit tehetek ebben az esetben jogilag?
Szóval.
Tavaly vásároltam egy mobiltelefont használt gsm boltban.
Az eladó azt mondta, hogy akitől ő megvásárolta, elmondása szerint MediaMarkt-ban vásárolta a telefont. Mivel régóta ismerem a boltost és vásároltam már nála, így nem volt kétségem e felöl, de számlát ( mármint eredetit ) nem láttam róla.
A készüléket később én is tovább adtam, mert nem tetszett a telefon.
A vevő, aki tőlem megvásárolta most értesített, hogy a telefont imei tiltással látta el az egyik szolgáltató. Az 1-es sim foglalat semmilyen kártyát nem fogad. Mikor eladtam neki, írtunk adásvételi szerződést is, melyben ugye le lett írva, hogy a telefon per és tehermentes. Ami részemről természetesen igaz, hiszen én kifizettem egy összegben a telefont a boltban. Amiről ugye blokkot is kaptam. Amit a telefonnal együtt át is adtam a vevőnek. Arról semmilyen tudomásom nem volt, hogy ez a telefon szolgáltatónál lett vásárolva, hoszen az eladó nem ezt mondta, ahogy neki sem az eredeti tulajdonos.
A vevő, aki tőlem vásárolta a telefont most rajtam követeli a teljes vételárat.
Be mentem a boltba, ahonnan az eladó elhajtott, mondván ezzel ő nen tud mit kezdeni, és esze ágában sincs vissza adni a vételárat.
Én egyáltalán nem érzem úgy, hogy nekem kellene visszavásárolnom a telefont, mivel ezzel jelentős anyagi kár érne. Nem kis összegről van szó. Megértem a vevőt, mert ő sem tudja használni a telefont rendeltetés szerűen, viszont én abszolúdt jóhiszeműleg jártam el. Azért is írtunk róla adásvételi szerződést adtam hozzá a nevem, mert én egyösszegben vettem a telefont boltból.
Mi a megoldása ennek jogi szempontból? Kővetelheti rajtam a vevő a telefon visszavásárlását?
A boltost nem terheli felelősség?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!