Az Euronicsban vagy a Mediamarktben hogyan zajlik egy netes rendelés átvétele?
Soha nem sináltam még ilyet, eddig mindig csak ha kellett valami, akkor bementem, nézelődtem, vásároltam, kifizettem, hazamentem.
De most egy drágább telefont akarok venni magamnak (Galaxy S24 Ultra), és ott már jó lenne az a két hetes tesztelési időszak, nehogy véletlenül valami rejtett hibája legyen a telefonnak, és úgy gondoltam, hogy ha két hétig nem jön elő semmilyen nyavajája, akkor okés a telefon, és akkor használom egészséggel, de amennyiben valami gond van, akkor el tudjak állni a vásárlástól.
Szóval úgy tervezem, hogy megveszem a Media Marktben, vagy az euronicsben, teljesen mindegy, online, de áruházi átvétellel. És hogyan tovább? Gondolom érkezik majd egy email, hogy mehetek a cuccért, és akkor mit kell mondanom az eladónak? "Jó napot kívánok, van egy online rendelésem, és szeretném átvenni!"? Vagy hogyan zajlik ez? És ő mit fog kérni tőlem, milyen adatokat?










Igen, konkrétan úgy, ahogy leírtad. A neveden kívül a rendelési azonosítószámot kérheti, amit a visszaigazoláson megtalálsz.
És ugye csak akkor mehetsz átvenni, ha kifejezetten kaptál értesítést arról, hogy "a termék átvehető", addig nem.
Szuper. Köszönöm szépen!
És még azt szeretném ezzel kapcsolatban megkérdezni, hogy ha üzletben veszem át, akkor is érvényes a kéthetes elállás?
Valószínűleg a Media lesz a választásom, mert az közelebb van sokkal, mint az Euronics.





" ha üzletben veszem át, akkor is érvényes a kéthetes elállás?"
Az átvétel módja lényegtelen, a rendelés módja számít.
Viszont hiába rendeled online, sok esetben nem lehet áruházi átvételt kérni, hiába van kiírva hogy az áruházban átvehető lenne. Csak email visszaigazolásra kaphatod meg ott, de gyakori az a válasz, hogy sajnáljuk.





"ha üzletben veszem át, akkor is érvényes a kéthetes elállás?"
Igen.
A 14 nap az átvétel napjától számít. És naptári nap, nem munkanap!
De rosszul vagy összerakva kérdező.... a 2 hét nem arra vonatkozik, hogy ha hibás a termék akkor visszaküldhesd!
A vásárlástól ellállás lehetőségét azért találták ki, mert online rendelés esetén nem tudod megszagolgatni, tapogatni, kipróbálni a terméket. Ezért van otthon 14 napod, hogy ezt megtedd és ha nem tetszik, akkor elállhatsz a vásárlástól és visszaküldheted!
Ha a termék hibás, akkor az elállás nem jó megoldás! Ez esetben a garanciális ügyintézést kell elindítani.
Ha hibásan küldöd vissza a terméket, akkor
1. vagy nem veszik észre és aztán újra eladják másnak, aki megszívja a hibás termékkel.
2. észreveszik hogy hibás és nem fogod visszakapni a pénzedet.
Ezek közül a 2-es verzió a valószinűbb, mert a visszaküldött termékeket (főleg egy ilyen drága telefon esetében) ellenőrzik pont azért, hogy ne egy hibás, használt kacatot küldj vissza. A cégnek akihez vissza küldöd szintén van 14 napja arra hogy megvizsgálja a terméket és csak az után utalja vissza a vételárat, hogy meggyőződött arról hogy a termék nem hibás, nem használt, stb.
Tehát csak óvatosan szórakozz a hibás termék visszaküldéssel, mert sokáig futhatsz a pénzed után és nem biztos, hogy egyáltalán visszakapod!





"Ha a termék hibás, akkor az elállás nem jó megoldás! "
Hanem jog.
Az megint más dolog, hogy a meghibásodást mi okozta, és szóljon róla ha így van.
Nyilván, ha a rendeltetésszerű használat mellett jelentkezett, az nem kizáró ok az elállásra.
Természetesen ettől függetlenül, a 3 napon belüli hibával visszaküldött termék cseréje esetén a csere termékre is vonatkozik az elállás.
Természetesen én sem úgy terveztem, hogy átmegyek rajta egy kocsival, aztán vissza viszem, hogy "nesztek, hibás a telefon, nem tudjátok, hogy mi lett vele? Ja, és a pénzem pedig kérem vissza!".
Hanem itt arról van szó, hogy jártam már úgy, hogy vettem egy Xiaomi telefont magamnak, aminek volt egy olyan hasfájása, hogy mikor ki volt a telefon hangosítva, akkor úgy recsegett a mikrofonom, hogy semmit nem lehetett hallani abból, amit mondok. Nekem pedig sokszor van tele a kezem, és szükségem van a kihangosítás funkcióra, de így ezt nem használhattam. Garanciális ügyintézés volt, de ahogy odaadtam, úgy adták vissza. Elvileg cseréltek mikrofont rajta, de ugyan úgy recseg, mint addig.
És ez a mikrofon recsegés nem az én hibámból keletkezett, soha nem ejtettem vízbe, meg semmi olyat nem csináltam, ami ezt előidézhette, és már jóval a 14 nap után vettem észre ezt a hibát. Szóval az első 14 napban én tesztelném a telefont (kamera, mikrofon, hangszóró, satöbbi), és ha valami nem tetszik, akkor elállok. Indoklás nélkül el lehet állni 14 napon belül, és én ha valami bajom van, akkor azt jelzem. Ha meg elkezdenek vizsgálódni, akkor azt pontosan meghatározhatják, hogy nem külső behatásra keletkezett a hiba.
#6:
"1. vagy nem veszik észre és aztán újra eladják másnak, aki megszívja a hibás termékkel."
Ezen a mondaton megakadt a szemem.
Visszaküldött termékeket újra értékesíthet a bolt? De azt hogyan? Újra csomagolják, ezt megtehetik? Azt, hogy ez újracsomagolt, vagy hogy visszaküldött termék, jelzik valahol?
Honnan tudhatom, hogy az én telefonomnak én vagyok-e az első tulajdonosa?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!