Hogy van az, hogy semelyik gyártó se tudta elérni azt, amit az Apple?





Ez a kérdés egy marketing kérdés... Le van írva egy jelenség, amit jól lát a kérdező. Február óta hetente dobál a telefonom iPhone 15 szériáról szóló cikkeket, még meg sem jelent de már a jövőre megjelenő 16 szériáról is olvastam...
Szeretem a Forma-1 et, mindig feltűnik, hogy amikor a dobogósokat fotózzák szinte mindenki a jellegzetes 3 kamerás iPhone Pro-t tartja a magasba, hogy fotózzon. Aztán még lehetne sorolni.
Lehetne okoskodni, hogy mért, lehetne vitatkozni, hogy melyik a jó, melyik nem, de aki ezt rendesen meg tudja válaszolni, az valószínűleg nem fogja, mert Cupertinoban dolgozik az Applenél és nem GYIK-et olvas.















Ha az Apple képes lenne olyat alkotni amit csak az ő cuccuk tud és nekem szükségem van rá, akkor vennék.
Eddig ez nem jött össze nekik, de nem is vagyok a célközönségük tagja.
Érted-e miről beszélek?





#3
Egyrészt birka mentalitás mindig is egy öngerjesztő folyamat volt. Ügyes marketinggel csak el kell ültetni a szikrát egy csapat ember fejében (ebben pedig az Apple kimondottan profi), hogy micsoda egy hihetetlen dologgal álltak elő, az emberek pedig futótűzként terjesztik tovább, illetve vásárolják az adott terméket. Mert elhitték hogy ettől lesznek valakik, az ember pedig szeret valaki lenni. Legalábbis annak érezni magát.
A másik dolog hogy manapság rengeteg ember a legtöbb információját az internetről szedi, ahol már jó ideje célzott reklámokat kap a felhasználó a legnépszerűbb felületeken, mint youtube, facebook, stb. Gyakorlarilag minél többet kattint valaki olyan oldalakra ami kapcsolódik az Apple-höz, annál gyakrabban fog hozzájuk köthető híreket, hirdetéseket is látni. Ez pedig szintén egyfajta illúzió, lényegében a felhasználó egy saját véleménybuborékot hoz létre maga körül, ahol úgy fogja látni mintha minden az általa érdekelt témák körül forogna.
Ahogyan pl a kérdező is nyilván az ilyen híreket kapja többségében, emiatt tűnt úgy neki mintha mindenki ezt várná, mindenki erről beszélne. Közben itt vagyok pl én a másik oldalon, aki soha nem is hallottam még róla hogy van valami éves bemutatójuk amit mindenki várna, vagy sosem kaptam még Apple termékről hirdetést böngészés közben, mert sosem érdekeltek a termékeik, így nem is keresgéltem specifikusan ilyen tartalmakra. Szóval az én nézőpontomból meg úgy tűnhetne hogy senkit a világon nem érdekel már egy iPhone, pedig csak arról van szó hogy az én online buborékomba egyszerűen sosem került ez bele.
Az igazság meg valahol a kettő között van.















A kérdés egy kissé nagyon provokatív.
Világszerte 70 - 30 az arány az android javára. Tehát 10-ből 3 emberről beszélünk. Az megint más, hogy változó a területi arány, az USA pl. sokkal almásabb.
De nincs ebben semmi. Aki villogni akar, az pl. nagy felete bmw-t, audit vesz. A többi gyártók hogy nem tudják elérni, hogy a világsztárok inkább pl. suzukit vegyenek?





"A kérdés egy kissé nagyon provokatív."
Igen, az.
Aki ilyet kérdez az nehezen tolerálja (de leginkább sehogy) a negatív választ.
Szubjektív dolgokban, hit kérdésben nem nyitunk vitát!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!