Milyen módszerek vannak céges okostelefonok felügyeletére?
Berendelt a cég 30db Androidos okostelefont a dolgozóknak, és érdekelne, van-e valami olyan (akár ingyenes) megoldás, alkalmazás, aminek a segítségével távolról felügyelhetem ezeket az eszközöket? Hibák megjelenítése, appok/rendszer frissítése, tiltott számok hívása, stb.
Vagy esetleg olyan módszer, amivel lekorlátozhatom a telefonhoz/beállításokhoz való hozzáférésüket?
Google-zd be, hogy MDM.
Elég sok lehetőség van, szolgáltató/szoftver függő, hogy mire van igényed. Ingyenesről nem tudok, nem kizárt, de azért nem valószínű, hogy ingyenesen, legálisan tudod ezt céges szinten alkalmazni.
Vajon milyen célra adja a dolgozóknak az okostelót ha nem szabad rá semmit telepíteni,meg ne is "állítgassák el"?
Mik a tiltott számok,nem elég annyit mondani nekik hogyha valaki sportfogadásra,szextelefonozásra,magánhívásra stb.használja a céges mobilt az úgyis kiderül a telefonszámlából?
Milyen egy "elállítgatott" okostelefon,mi nem működik rajta?
A saját telefonkártyájukat beletehetik ha dual simes hogy ne kelljen 2 telót hordani magukkal?
...
#4: nem tudom máshol hogy működik, de nálunk a céges telefon arra való, hogy a dolgozók elérjék egymást, nem karácsonyi ajándék, nem arra kapják, hogy szórakozzanak, facebookozzanak, játszanak rajta.
Elállítgatás alatt például azt értem, amikor 1) nem ért hozzá, és össze-vissza nyomkodja, vagy eltüntet róla mindent, és majd azzal tart fel másokat, hogy segítsenek neki helyrehozni, amit elnyomkodott, 2) tudatosan, vagy akár véletlenül (mert nem ért hozzá) vírusos alkalmazást telepít rá, amit nem kell ecsetelnem, mennyire veszélyes lehet, de sorolhatnám még.
Tiltott számok: 21, 55, 61, 90, 91 körzet és külföldi számok. Akár elég is lenne csak elmondani nagy vonalakban, de korábbi tapasztalatokra alapozva mégsem elég, és ha van olyan lehetőség, hogy liveban lekövethető a hívás iránya/időtartama (mert ugyebár céges telefonról beszélünk, és a munkáltatónak joga van hozzá, hogy lássa a híváslistát), akkor az nem csak hó végén fog kiderülni.
Nem dual sim-es, mert (ismétlem) céges telefon. Ezt arra használja, hogy belső kommunikációt folytasson a kollégáival, főnökével, stb., de akár családtagokkal is beszélhet, nyilván nem egész nap. A többi magánéletét hagyja a saját telefonján. DE egyébként lehetősége van arra, hogy nem kér telefont, és a sajátjába rakja bele a céges SIM kártyát, és nem kell ilyeneket 'elszenvednie', hogy le van korlátozva a telefonja.
Ha céges, akkor feltételezem, van céges mobilflotta is, abban (ha ad rá lehetőséget) talán egyszerűbb globálisan beállítani a tiltott körzeteket. És egy megfelelő szabályzattal lehet definiálni a hivatali/magánjellegű használatot és a költségtérítéseket és nincs meglepetés. Egyébként a félelmed nem szükségszerűen igaz. Nálunk is ki van osztva több tucat androidos telefon melósoknak is, és a melósoknak sem volt vele több problémája, mint a szellemi munkásoknak. Vagy mondhatnám úgy is, hogy nem kell mindenképpen alapjáraton mindenkit hüjének tartani :)
Vagy ha nagy gecczik vagytok, akkor lehetne flottaszinten definiálni egy szűrőt, hogy csak a flotta tagjait lehet hívni. Ilyen célra meg minek tapitelefon, jó a legolcsóbb nyomógombos Nokia is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!