Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Mióta megérkezett az új...

Mióta megérkezett az új iPhone-om, sikertelen kártyás foglalások jönnek az Apple.com-tól a számlám felé. Miért lehet?

Figyelt kérdés
Rendeltem az Apple.com magyar oldaláról ide Magyarországra egy új iPhone készüléket. A rendelés leadásakor meg kellett adnom a bankkártyám adatait. Amikor a rendelést véglegesítettem, még nem vonták le rögtön a telefon árát, néhány nappal később viszont már igen. Azóta a telefon már megérkezett, természetesen a pénz sem jött vissza hozzám soha semmilyen formában, sőt, még egy ügyfélszolgálatos is (akit még a rendelés megérkezése előtt hívtam, tehát nem ezen probléma miatt) azt mondta, hogy úgy látja, rendezve van már pénzügyileg a rendelés. Viszont amióta megjött a telefon, azóta jönnek naponta az SMS-ek a banktól, hogy sikertelen kártyás foglalás, Apple-től, az iPhone árának összegével. Gondolom, hogy azért sikertelen, mert ezen a számlán nem tartok több pénzt, ezért nincs miből levonnia, de ha már kifizettem egyszer, miért akarják lefoglalni a pénzt még egyszer? Valaki találkozott már ezzel? Mit kell tenni ilyenkor? Komoly válaszokat köszönöm.

2021. dec. 12. 18:11
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
84%

Az kérelem valamiért beragadt.

Hívd fel az Applet 06 80 983 435

és/vagy a bankodat.

Olyankor szokott ilyen lenni ha újonnan regisztrálsz AppleID-t és hozzáadod a kártyád fizetési módként. Akkor befoglalnak valamennyit hogy ellenőrizzék valid-e a kártya és azt fel is oldják hamar. De ez néhány eur érték. Telefon árával nem szoktak ilyent csinálni. Valami rendszerhiba lehet. Rendelés visszaigazolás is csak egy jött?

2021. dec. 12. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:

Köszönöm hogy reagáltál 1/1. Apple-t holnap tudom csak hívni mert hétvégén nincs ügyfélszolgálat, próbáltam, majd update-elek, ha tudok valamit.


Rendelés, visszaigazolás, és természetesen telefon is csak egy volt, nem több, tehát minden teljesen normálisnak tűnik ebből a szempontból. A bankkártya, amiről fizettem, már régóta ehhez az ID-hez tartozik (és 10+ éves ID), tehát nem hiszem, hogy ne tudnák, hogy valid a kártya, főleg, hogy az Apple Music árát, iCloud tárhely árát is erről húzzák több éve rendszeresen.

2021. dec. 12. 18:43
 3/21 A kérdező kommentje:
Leginkább attól félek, hogy valamiféle késedelmi díjakat, kamatokat, meg ki tudja még, milyen díjakat próbálhatnak a nyakamba akasztani ezzel, pedig a pénzem náluk van, a telefon pedig nálam.
2021. dec. 12. 18:45
 4/21 anonim ***** válasza:

Hát ha a telefon árát írja ki sikertelennek mindig, akkor aligha a kártyaellenőrzésről van szó, mert az filléres összeg. Arról lehet szó, hogy amit az Apple lefoglalt összeget az nem egyezik a könyveléskori összeggel (ami több) és emiatt nem teljesül. Az Apple megkapta a pénzt, de lekönyvelni nem tudják, mert nem tartasz pénzt azon a számlán, így mondom, hátha érthetőbb.


tl;dr: Szerintem a bankhoz kell fordulnod.

2021. dec. 12. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
Egyébként forinttal fizettél forintos számláról? Mert ha devizaátváltással, akkor meg is van az ok-okozati kapcsolat.
2021. dec. 12. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 A kérdező kommentje:

Forintos a számlám, és a vásárlás során sehol nem találkoztam más pénznemmel, a magyar oldalról rendeltem.


De a bank hogyan tudná ezt kezelni? Ha átteszek annyi pénzt arra a számlára, akkor azt valóban levonják majd, azaz dupla áron vettem a telefont? Vagy majd "egyszer csak" visszakapom? Nem világos az sem, hogy miért ne tudnának egy befejezett, végbement utalást bekönyvelni, és hogy annak mi köze a számlámon levő többi pénzhez.

2021. dec. 12. 19:07
 7/21 anonim ***** válasza:
100%
Ne tegyél rá semmit addig, menj be a bankba és mutasd meg nekik az SMS-t. Ha könyveléstechnikai hibáról van szó, akkor korrigálják. Ha megkaptad a telefont, akkor a pénz elvileg át kellett, hogy menjen, ennek a tényét is le tudják ellenőrizni.
2021. dec. 12. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
0%
Ezert veszek Samsungot az nem piszkalja a bankkartyamat
2021. dec. 12. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 A kérdező kommentje:
7. akkor azt mondod, hogy jó eséllyel ez inkább a bank hibája lesz? Én azért az Apple-t is fel fogom hívni, hátha látnak valamit - elvégre a kérés tőlük jön - meg persze a bankot is. Még jó, hogy nincs ennyi pénz azon a számlán... de nagyon aggasztó azért, meg hát nem is érek rá ilyenekkel foglalkozni.
2021. dec. 12. 19:17
 10/21 A kérdező kommentje:

Megvan a megoldás, ha esetleg valaki ugyanígy járna.


Azért próbálják újra levonni az összeget, mert az Apple csak 7 napig tud megtartani egy zárolt összeget (azaz azt az összeget, amikor először levonták). A zárolt összeg ezután elévült, mert a készülék erősen készlethiányos, és addig még nem tudták elérhetővé tenni. Én azért nem látom a pénzt a számlámon, mert a bankok sokszor csak később teszik elérhetővé/láthatóvá a zárolásból felengedett összeget. Tehát a pénzem most jelenleg a banknál van, az Apple pedig próbálja tőlem újra levonni, jogosan, hiszen a telefon már itt van a kezemben, de a pénzt tőlük a bank már visszavette. Azt mondták, késedelmi díjaktól, kamatoktól nem kell tartanom, és vagy vegyem fel a kapcsolatot a bankkal, hogy engedjék fel nekem a zárolt összeget előbb, vagy tegyek rá annyi pénzt a kártyámra, hogy le tudják vonni, a banktól pedig majd a "másik" visszajön hozzám magától.


Köszönöm mindenkinek a segítséget, és remélem ez a válasz is segít valakinek, aki ugyanígy járt.

2021. dec. 13. 10:38
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!